کلینیک امرو
کلینیک اُمرو
فوق‌تخصص جراحی پلاستیک و بینی
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
کلینیک آلما/ ساختمان پزشکان
کلینیک دندان پزشکی آلما
کلینیک تخصصی دندان پزشکی
دکتر منوچهر شهسواری
دکتر منوچهر شهسواری
فوق‌تخصص فلوشیپ لیزر
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
کلینیک جوان
کلینیک جوان
پوست، زیبایی و لیزر
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
دکتر ابوالفضل صالح‌راد
دکتر ابوالفضل صالح‌راد
متخصص گوش،حلق و بینی
دکتر محسن حسن‌زاده
دکتر محسن حسن‌زاده
فوق‌تخصص جراحی پلاستیک
دندانپزشکی زیبایی دکتر نظری
دندانپزشکی دکتر داوود سید نظری
جراح- دندانپزشک ترمیمی،زیبایی، ایمپلنتولوژیست
کلینیک دندان پزشکی دکتر مرضیه مظفری/ ساختمان پزشکان
دکتر مرضیه مظفری
دندان پزشک ( ونیر کامپوزیت، لمینیت سرامیکی، روکش های تمام سرامیکی و ...)
کلینیک امرو
کلینیک اُمرو
فوق‌تخصص کاشت مو و ابرو
نارمک/ساختمان پزشکان
دندانپزشکی نارمک
متخصص کامپوزیت زیبایی
دکتر محمد سعیدی
دکتر محمد سعیدی
متخصص بیماریهای پوست ،مو ،زیبایی و لیزر درمانی
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
گلدن رویال
گلدن رویال
پوست، لیزر و زیبایی
دکتر شاهین کریمیان
دکتر شاهین کریمیان
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دندانپزشکی زیبایی دکتر نظری
دندانپزشکی دکتر داوود سید نظری
جراح- دندانپزشک ترمیمی،زیبایی، ایمپلنتولوژیست
دکتر محسن حسن‌زاده
دکتر محسن حسن‌زاده
فوق‌تخصص جراحی پلاستیک
کلینیک آلما/ ساختمان پزشکان
کلینیک دندان پزشکی آلما
کلینیک تخصصی دندان پزشکی
دکتر ابوالفضل صالح‌راد
دکتر ابوالفضل صالح‌راد
متخصص گوش،حلق و بینی
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
دکتر منوچهر شهسواری
دکتر منوچهر شهسواری
فوق‌تخصص فلوشیپ لیزر
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر محمد سعیدی
دکتر محمد سعیدی
متخصص بیماریهای پوست ،مو ،زیبایی و لیزر درمانی
نارمک/ساختمان پزشکان
دندانپزشکی نارمک
متخصص کامپوزیت زیبایی
کلینیک دندان پزشکی دکتر مرضیه مظفری/ ساختمان پزشکان
دکتر مرضیه مظفری
دندان پزشک ( ونیر کامپوزیت، لمینیت سرامیکی، روکش های تمام سرامیکی و ...)
کلینیک جوان
کلینیک جوان
پوست، زیبایی و لیزر
کلینیک امرو
کلینیک اُمرو
فوق‌تخصص کاشت مو و ابرو
کلینیک امرو
کلینیک اُمرو
فوق‌تخصص جراحی پلاستیک و بینی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
کلینیک ساج
کلینیک ساج
متخصص زنان و زایمان
کلینیک مدیسا/ ساختمان پزشکان
کلینیک مدیسا
پیکرتراشی

221

 

 

بهتر است از همه دستگاههای ورزشی بدنسازی استفاده نکنید و سعی کنید از وسایلی که برای سلامتی جسمی تان خطرساز هستند دوری کنید وقتی وارد باشگاه می شوید ابتدا با مربی باشگاه مشورت کنید و هدف خود از امدن به باشگاه را برای وی شرح دهید تا متناسب با اندامتان به شما تمرین ورزشی پیشنهاد دهد .در ادامه توضیحات مختلف در این زمینه را در اختیارتان قرار میدهیم.

دستگاههای بدنسازی، ساده هستند، در واقع بسیار ساده. به گفته بی جی گادور، کارشناس تمرین متابولیک، آنها تا درجه‌ای تنزل یافته اند که دیگر فایده‌ی زیادی به بدنتان نمی‌رسانند. جدای از اینکه یکجا می‌نشینید، اکثر دستگاه‌ها تنها یک عضله را درگیر می‌کنند. این بدان معناست که شما تکرار به تکرار، کالری کمتری خواهید سوزاند و توده‌ی عضلانی کمتری بدست می‌آورید.

از همه مهمتر (حداقل تا آنجا که به صورت حساب‌های پزشکی مربوط می‌شود)، دستگاه‌های بدنسازی می‌توانند منجر به آسیب دیدگی شوند. حتی با صندلی‌ها و گیره‌های قابل تنظیمشان، پیدا کردن موقعیت مناسب می‌تواند تقریبا غیر ممکن باشد. و حتی پس از آن، این حرکات، طبیعی نیستند. گادور می‌گوید: وزنه‌های آزاد (دمبل، هالتر یا کتل بل) و تمرین با وزن بدن، به بدن شما امکان می‌دهند که در یک دامنه‌ی حرکتی طبیعی حرکت کند. هنگامیکه دامنه‌ی حرکتی را محدود می‌کنید، به یک الگوی حرکت محدود و نامناسب منجر می‌شود که می‌تواند خطرناک باشد.

در این مطلب، گادور در مورد ۵ دستگاه بدنسازی که باید از آنها اجتناب کنید، و جایگزین‌های معروفی که به شما دستاوردهای تناسب اندام سریعتر و بهتری می‌دهند را توضیح می‌دهد.
۱. دستگاه پرس پا خوابیده

گادور می‌گوید پاهای شما قوی هستند. فراموش نکنید که آنها، بدنتان را در تمام روز حمل می‌کنند. بنابراین اگر شما در حالیکه پاهایتان بالای سرتان قرار دارند، برای انجام پرس پا دراز بکشید، باید برای رسیدن به مقاومت قابل توجه، بیشتر از معادل وزن بدنتان را روی دستگاه بار کنید. مشکل این است که تمام آن وزن، مستقیما بر کمر شما وارد می‌شود که باعث می‌شود در زیر فشار، خم شود!

خطرش چیست؟ فتق دیسک! بعلاوه، این حرکت حتی روی هیچ یک از عضلات تثبیت کننده در ران، سرین، شانه‌ها یا کمر کار نمی‌کند. نتیجه‌اش چیست: کلی درد در برابر بدست آوردن حجمی ناچیز!

بجای آن، این حرکت را امتحان کنید: گابلت اسکات

به غیر از کار کردن روی تقریبا کل پایین تنه‌تان در یک حرکت واحد، این فرم اسکات، شامل نگه داشتن یک دمبل یا کتل بل در مقابل قفسه سینه برای تحت کنترل نگه داشتن فرم و برداشتن سنگینی از کمرتان است. گاهی اوقات یک وزنه سبک‌تر، باعث سوزش بهتری می‌شود.
۲. دستگاه جلو پا نشسته

گادور می‌گوید از آنجا که سنگینی، بسیار نزدیک به مچ پاهای شما وارد می‌شود، این دستگاه، گشتاور اضافی روی مفصل زانو قرار می‌دهد که می‌تواند غضروف را فرسوده کرده و باعث درد زانو شود. بعلاوه، این وسیله‌ی متداول باشگاه، بر پایه حرکتی ساخته شده که فایده‌ی کمی در زندگی واقعی دارد.

بجای آن، این حرکت را امتحان کنید: استپ آپ

علاوه بر کار کردن روی عضله‌ی چهار سر شما بهتر از هر دستگاه دیگری، استپ آپ، عضلات سرین، همسترینگ و عضله پشت ساق پای شما را نیز پرورش می‌دهد. با بکارگیری عضلات بیشتر، زانوهای شما در واقع تقویت می‌شوند، نه فرسوده.
۳. دستگاه پرس سینه نشسته

در حالیکه نشستن چندان مفید نیست، مشکل بزرگتر در اینجا این است که این دستگاه می‌تواند باعث ایجاد عضلات نامتعادل شود. چگونه؟ گادور می‌گوید اگر یک بازو ضعیف‌تر باشد، بازوی قوی تر می‌تواند در نهایت، تمام حرکت را انجام دهد و تمام مزایای آن را بدست آورد. برای آنکه مطمئن شوید هر دو طرف قفسه سینه شما به یک اندازه تقویت می‌شوند، باید جداگانه با آنها وزنه بزنید.

بجای آن، این حرکت را امتحان کنید: شنا سوئدی

یک حرکت قدیمی اما مفید. شنا سوئدی، هر دو طرف قفسه سینه‌ی شما را به یک اندازه درگیر می‌کند. اگر اینگونه بود، شما درست روی یک سمت از بدنتان سقوط می‌کردید (می‌افتادید). بعلاوه برای حفظ تعادل و پشتیبانی از انجام حرکت، عضلات مرکزی بدنتان نیز فعال می‌شوند و در آخر اینکه، بدن‌های جذاب فقط بر پایه قفسه سینه ساخته نمی‌شوند!

۴. دستگاه قیچی داخل ران / بیرون ران

گادور می‌گوید این دستگاه خنده دار بنظر می‌رسد؟ احتمالا همینطور است! فشردن ران‌های شما به یکدیگر، یا دور کردن آنها از هم بطور مکرر، قطعا عواقبی دارد. علاوه بر کار کردن روی عضلاتی بسیار کم، این دستگاه باعث کشش ستون فقرات نیز می‌شود! و می‌تواند ایلیوتیبیال باند را آنقدر سفت کند که کاسه‌ی زانوی شما را از جا در بیاورد! و این برای هیچکس خوشایند نیست.

بجای آن، این حرکت را امتحان کنید: اسکات تک پا

هنگامیکه شما در باشگاه نیستید، ران درونی و ران بیرونی شما تا حد زیادی برای حفظ ثبات، تلاش می‌کنند. بنابراین، آنها باید همین کار را هنگامیکه در باشگاه هستید نیز انجام دهند، درست است؟ تمرینات تک پا (مانند اسکات با وزن بدن تک پا) به آن عضلات، برای محکم کردن بدنتان و راست نگه داشتن شما نیاز دارند، و در عین حال، عضلات چهار سر، سرین و همسترینگ شما را بخوبی مورد استفاده قرار می‌دهند.
۵. دستگاه ساق پای ایستاده

در حالیکه ایده در اینجا بلند کردن وزن با عضله پشت ساق پاست، سیستم این ماشین (بخصوص آنهایی که پد شانه‌ای دارند) بدین معناست که تمام وزن قبل از آنکه به پاهایتان برسد، بر ستون فقرات شما فشار وارد می‌کند. اگر این مسئله باعث خمیده شدن پشتتان نشود، حداقل باعث مقداری درد خواهد شد.

بجای آن، این حرکت را امتحان کنید: ساق ایستاده با وزن بدن

اگر ساق پای ایستاده‌ی معمولی، مقاومتی که نیاز دارید را ندارد، در طول ست بعدی تان، روی یک پا بایستید. علاوه بر دو برابر شدن وزنی که هر ساق باید در هر بار بلند کند، عضلات کوچکتر تثبیت کننده پاهایتان را نیز بکار خواهد گرفت.

ارسال شده در 28 شهریور 1395 توسط با موضوع عمومی , ورزش و سلامتی
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام) است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی