glowing-skin

 کاهش چین و چروک، بهبود بافت پوست و کاهش آسیب‌های پوستی با دریافت انواع ویت استحکام ناخن‌ها و سلامت سلول‌های موامین های موثر در این زمینه امکانپذیر خواهد بود ویتامین ث ،ویتامین ای  ،ویتامین آ،ویتامین ب  و ویتامین کا خاصیت های زیادی در رفع جراحات پوستی و سلامت سلول های مو ایفا می کنند در ادامه تاثیرات مختلف هر یک بر پوست را بررسی می کنیم .

 مواد غذایی مصرفی شما، تأثیر بسزایی در کیفیت و ظاهر پوستتان دارند.
سلامانه به نقل از readersdigest بدن‌هایی که از غذاهای حاوی تمامی ویتامین‌های توصیه شده تغذیه می‌کنند همیشه ظاهری سالم‌تر دارند. اما چه ویتامین‌هایی مورد نیاز پوست شما است و آن‌ها دقیقاً چه کاری انجام می‌دهند؟
ویتامین آ: اگر دچار کمبود این ویتامین باشید، پوستتان خشک و پوسته پوسته خواهد شد. ویتامین آ مورد نیازتان را روزانه از طریق سیب زمینی شیرین، هویج، سبزیجات برگ دار، به دست بیاورید. آکادمی درماتولوژی آمریکا نیز اعلام کرده زمانی که لوسیون های حاوی ویتامین آ، بر روی پوست استفاده می‌شود، از تشکیل چین و چروک، پیشگیری کرده و نجر به کنترل آکنه می‌شود.
ویتامین ب: موجود در غذاهایی مانند بلغور جو، برنج، تخم مرغ، موز است. ویتامین ب کمپلکس حاوی مواد مغذی مانند بیوتین برای استحکام ناخن‌ها و سلامت سلول‌های مو است. کمبود ویتامین ب می‌تواند منجر به ریزش مو یا درماتیت شود.
ویتامین ث: میوه‌های خانواده مرکبات، سبزیجات، فلفل و گل کلم را فقط برای کاهش طول مدت سرماخوردگی استفاده نکنید، چون ویتامین ث موجود در آن‌ها به تشکیل کلاژن در پوست نیز کمک می‌کند. ویتامین ث همچنین می‌تواند منجر به کاهش چین و چروک، بهبود بافت پوست و کاهش آسیب‌های پوستی شود.
ویتامین ای: برای رفع خشکی پوست و ترمیم اثرات زخم‌ها و خراش‌ها، از این ویتامین بر روی پوست خود استفاده کنید. برای داشتن پوستی نرم و صاف، سعی کنید آجیل، زیتون و اسفناج، که سرشار از این ویتامین هستند را به رژیم غذایی خود اضافه نمایید. این ویتامین نه تنها به داشتن پوستی نرم به شما کمک می‌کند بلکه باعث می‌شود موهایی محکم‌تر با درخششی خاص را از آن خود کنید. پیشنهاد می‌شود برای از بین بردن اثرات زخم‌های قدیمی از مالیدن روغن‌های حاوی ویتامین E بر روی آنها دریغ نکنید.
ویتامین کا: ویتامین کا می‌تواند بهترین راه حل برای بهبود پوست‌هایی با جوشهای تیره و کبودی باشد. برای محو کردن این تیرگی‌ها و چین و چروک‌ها به دنبال کرم‌های حاوی این ویتامین باشید. گرچه رژیم‌های غذایی حاوی ویتامین کا، به رفع کمبود این ویتامین کمک می‌کنند ولی بهترین راه برای تأمین آن، استفاده موضعی پماد و یا کرم‌های حاوی این ویتامین است.

سلامانه

ارسال شده در 29 شهریور 1395 توسط دکتر سلام با موضوع زیبایی, پوست, مو

پیشنهاد سردبیر

  • کم کردن وزن در حاملگی
  • اطلاعات کامل درباره عقیم سازی سگ و گربه
  • ارتباط تحرک با سلامت بانوان
  • تنظیم خانواده به چه معناست
  • آزمایش HIV (ایدز) چیست و چطور انجام می شود؟
  • فراری دادن دیابت از بدن
  • طرح لبخند به روش لامینیت یا لمینیت
  • ساعات مهم برای اوج عصبانیت
  • آموزش تهیه اسموتی برای لاغری
  • انسان و حیوان چه بیماری های مشترکی دارند
  • چرا رابطه جنسی ار نظر پزشکی خوب است
  • رژیم غذایی مناسب برای رشد مو
  • معجون شیر و بادام و عسل را امتحان کنید!
  • از نظر مردها واقعاً کدام فرم بدن جذاب‌تر است؟
  • تمرین خوش برخورد بودن
  • محبوبترین ها

  • با این روش ها حس کنجکاوی را در کودک زیاد کنید
  • خوش بینانه با قلبی سالم به زندگی بنگرید
  • تنظیم شخصیت با کمک ورزش
  • سازشگر نباشید
  • تخصیص محرک
  • موفقیت و کلیدهای طلایی واقعی رسیدن به آن
  • طبیعی ترین راه سالم برای رفع افسردگی
  • احساسات فرد افسرده
  • مشکلات روحی با پرورش گربه خانگی
  • درباره کسانی که زیاد ریسک می کنند
  • تفاوت خانواده دوستی در زنان و مردان
  • چرا درک ماهیت اختلالات اضطرابی دشوار است؟
  • چه رنگی رنگ سال 1396 است؟
  • احترام به روحیه دختران
  • اگر به اضطراب و استرس مبتلا هستید مطلب زیر را از دست ندهید
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است