ورزش فیتنس فیتنس سبک فیتنس

حوانان در این روزها به ورزش فیتنس علاقه زیادی دارند و این ورزش جایگاه خاصی در بین آن ها دارد.یک اندام متعادل و زیبا آرزوی هر کسی است که با فیتنس میتوان به این آرزو رسید.فیتنس با بدنسازی فرق دارد و نباید این 2 را یکی بدانیم(اکثر افراد این فکر را میکنند که فیتنس و بدنسازی یکی هستند،در صورتی که اینطور نیست).

تابستان و سفرهایش رو به پایان است و با شروع پاییز، بسیاری از ما به روتین همیشگی خود برمی گردیم.

مشکلتان برای تناسب اندام چیست؟ بازگشت بچه ها به مدرسه؟ درخواست های کاری؟ مشکل هرچه باشد خانواده، کار یا زندگی اجتماعی، باید بدانید که این جنبه های زندگی جایی نخواهند رفت.

در ادامه نظرتان را به چهار ترفند زندگی جلب می کنم تا ببینید چگونه می شود از درگیری های روزانه برای رسیدن به اهداف فیتنس کمک گرفت.

1- اهداف خود را بازنگری کنید و واقع گرایانه عمل کنید

اگر مادری خانه دار و یا معتاد به کارتان هستید، تصمیم گرفتن برای هر روز ساعت 5 صبح ورزش کردن نمی تواند هدفی واقع گرایانه باشد. ممکن است با قدرت شروع کنید، اما همین که به مشکل بربخورید احساس شکست کنید و تسلیم شوید. به جای این کار از شما می خواهم اهدافتان را بازسازی کنید.

این را امتحان کنید: هدفتان این است که روز را به روشی مثبت شروع و به پایان برسانید. ممکن است یک پیاده روی صبحگاهی به همراه یک فنجان قهوه در دست باشد. نظرتان درباره چند حرکت کششی صبحگاهی چیست؟ شاید قبل از خواب، 10 دقیقه خوب خود را کش دهید. هدف این است که مثبت اندیشی و شکرگذاری را به زندگی تان بیاورید. اگر طرز فکرتان مثبت باشد به اهدافتان می رسید و از این فرآیند لذت خواهید برد.

2- برنامه تغذیه خود را ساده کنید

آخرین باری که شنیدید یک نفر از خوردن کلم چاق شده باشد کی بود؟ هیچ وقت! درست است؟ بیش از حد درباره غذاها فکر نکنید.

قبل از غذا خوردن از خود این سه سوال ساده را بپرسید: می توانم بکارمش؟ می توانم برداشتش کنم؟ می توانم بگیرمش؟ اگر جواب نه است، پس آن غذا را نخورید.
این هم چند سوال خوب که اگر بدانید چطور از آنها استفاده کنید کلی پول برای خودتان ذخیره کرده اید. خواهش می کنم قابلی نداشت.

می دانم با خود چه فکری می کنید، در طول هفته می توانید انجامش دهید اما وقتی آخر هفته با دوستانم بودم چه؟ فقط مطمئن شوید خود را با پروتئین و سبزیجات پر می کنید (این کار کمک می کند سیر بمانید و از رفتن به سمت غذاهای بی ارزش پیشگیری می شود).

3- یک همراه مسئولیت پذیر داشته باشید

مدت زیادی است که در زمینه فیتنس کار می کنم. جای هیچ شکی نیست داشتن کسی که به شما انگیزه دهد و مسئولیت پذیر نگهتان دارد، شانستان برای رسیدن به هدف را تا حدود زیادی افزایش می دهد، پس دست بکار شوید و چنین شخصی را پیدا کنید. همین که خواندن این مقاله را تمام کردید به یکی از دوستانتان که هدفش با شما یکسان است پیام دهید. با هم قرار بگذارید که به یکدیگر کمک کنید. درباره چیزهایی که بدست آوردید و موانعتان با هم گفتگو کنید. چیزهایی مانند ” امروز این غذاها را خوردم ” و صحبت درباره نوع ورزشی که انجام دادید موضوع های مناسب برای شروع هستند.

4- آنچه دوست دارید را انجام دهید و یک برنامه پشتیبان هم داشته باشید

روی فرم بودن باید لذت بخش و به قولی باحال باشد، نه چیزی که باعث عذابتان شود. بهترین راه برای اینکه فیتنس را تبدیل به سبکی از زندگی کنید این است: کاری که دوست دارید را انجام دهید: بدوید، در طبیعت قدم بزنید، شنا، یوگا و خیلی کارهای دیگر.

از کلاس ورزش مورد علاقه خود مانند یک برنامه پشتیبانی استفاده کنید. در کنار انجام کارهایی که دوست دارید یک روز درمیان هم در کلاس ورزش می کنید.

امیدوارم این اطلاعات به دردتان خورده باشد. اگر شما نیز برای رسیدن به اهدافتان روشی خاص دارید آن را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید، منتظر نظرات شما هستیم.

منبع : دکتر کرمانی

ارسال شده در 29 شهریور 1395 توسط دکتر سلام با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • كاهش عوارض جانبي داروي كورتيزون با تغذيه مناسب
  • انگیزه های مختلف برای سقط جنین
  • مرغ در فر با سس ماست
  • لیتیوم (Lithium)
  • دکلره موها با این روش ها
  • 5 کاری که شمارا زیبا نشان میدهد
  • اهمیت کاهش مصرف شکلات توسط زنان باردار
  • اهمیت بهداشت استخر
  • تاثیرات مثبت گرما بر ورزشکاران
  • بخاطر این 50 دلیل باید انار بخورید
  • فيزيولوژی تمرينات قدرتی
  • صحبت عاشقانه و تاثیر آن روی زندگی مشترک
  • عوارض شستن سر در سینک آرایشگاه
  • چطور آرایش کنیم که معلوم نشود
  • قلیان به همراه ماده مخدر شیشه
  • محبوبترین ها

  • هشدارهایی برای مصرف کنندگان ماری جوانا
  • با مواد مخدر افسردگی می گیرید
  • تصاویر منتخب برای ترک سیگار
  • نکات مهم مختص افراد سیگاری
  • روش های قطعی برای ترک سیگار از زبان معتادان بهبود یافته
  • تاثیر منفی دیابت روی سیگار
  • ترک سیگار موجب چه اتفاقات خوشایندی میشود؟
  • سرفه های مزمن افراد سیگاری
  • خطر ابتلا به سرطان با قلیان برای جوانان
  • کنار گذاشتن سیگار به روش طبیعی
  • کوکائین و این خطرات جبران ناپذیر
  • ترک سیگار با این روش موثر
  • شکل و شمایل ماده مخدر شیشه چگونه است؟
  • اتفاقات خطرناک پس از نوشیدن الکل
  • آیا قلیان جیبی مضر است؟
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است