مقاله در باره چاقی مقاله کتاب صوتی در باره چاقی کتاب صوتی کاهش وزن چاقی ، افزایش یا کاهش وزن
چاقی و یا همان اضافه وزن امروزه به غولی برای انسان ها تبدیل شده است. این افراد اغلب از اعتماد به نفس کمی برخوردار اند از فرم بدن خود خجالت می کشند. بطور کلی می توان گفت که این افراد زندگی را برای خود به جهنم تبدیل می کنند. اما مگر مهم تر از خود شما شخص دیگری هم هست؟

مقاله در باره چاقی مقاله کتاب صوتی در باره چاقی کتاب صوتی کاهش وزن چاقی ، افزایش یا کاهش وزن   مقاله در باره چاقی مقاله کتاب صوتی در باره چاقی کتاب صوتی کاهش وزن چاقی ، افزایش یا کاهش وزن   دانلود فایل صوتی مقاله

 

من اضافه وزن بالایی دارم ، آخرین باری که BMI خود را چک کردم 28.6 بود  و تقریبا بیشتر عمرم را در حال جنگیدن با چاقی بودم. اما سال پیش کاری کردم که هرگز فکرش را نمی کردم انجام دهم: بیخیال کاهش وزن شدم.

مدتی سردرگم بودم و نمی دانستم باید چکار کنم چند باری هم به سراغ رژیم های عجیب و غریب رفتم اما دوباره رهایشان کردم. تصمیم گرفتم به کلاس های یوگا بروم. یکی از پر اضطراب ترین دوران زندگیم را می گذراندم و فکر می کردم یوگا کمک می کند. بعد از گذشت مدتی یوگا توانست اضطرابم را بهبود ببخشد و مرا به ورزش هایی مانند هایکینگ ( پیاده روی در طبیعت ) سوق دهد. بیشتر از هر موقع دیگری در زندگی احساس خشنودی و سالم بودن می کردم. هنوز لاغر نبودم اما برای اولین بار در زندگی فکر می کردم که لازم هم نیست که باشم.

به همین دلیل است که باید طرز فکرمان درباره سالم بودن را تغییر دهیم، اگر بخواهیم کاری کنیم افراد حس خوبی نسبت به بدن خود داشته باشند باید بحث وزن را تغییر دهیم و درباره چیزهایی صحبت کنیم که اهمیت دارند. چیزهایی مانند داشتن هدف و معنا، داشتن دوست و فامیل، درست غذا خوردن و فعال بودن اینها هستند که اهمیت دارند، وزن نباید اینقدر تاثیر داشته باشد.

اگر چنین چیزی را وقتی تلاش می کردم وزن کم کنم می شنیدم، می گفتم نه مگر می شود وزن را به حال خود رها کرد؟ همه چاق خواهند شد!. به عنوان کسی که اضافه وزن دارد همیشه ترس این را داشتم که وزنم از چیزی که هست بالاتر هم برود. به بدنم مانند چیزی خارج از کنترل و موجودی که نمی داند چطور باید از خود مراقبت کند نگاه می کردم.

اما در واقع بدنمان در تنظیم کردن خود بسیار خوب است و تمام مکانیزم ها را دارد تا مطمئن شود به چه چیز نیاز دارد، چیزهایی مانند وزنی که در آن احساس راحتی می کند، شاید باورتا نشود ولی با گوش دادن به بدن بدون بالا یا پایین بردن کالری می توانید در وزن مناسب خود بمانید. برنامه غذایی و فرهنگمان غرق در کاهش وزن است و همین باعث نادیده گرفتن و خراب شدن این مکانیزم ها شده است. اگر به اندازه کافی کالری یا مواد مغذی دریافت نکنید، بدنتان کاری می کند بیشتر هوس کالری و مواد مغذی کنید و با محدودیتی که برنامه غذایی ایجاد کرده مبارزه می کند. اگر می بینید کسی در طول کاهش وزن کم می آورد دلیلش کمبود اراده نیست، بلکه این عوامل روانی هستند که او را به سمت شکستن برنامه غذایی پیش می برند.

شاید فکر کنید تحمل این موارد ارزشش را دارد اما باید بدانیم که وزن روشی معیوب برای اندازه گیری سلامت و طول عمر است. چیزهای زیادی دیگری هم هست که روی سلامت کلی بدنمان تاثیر می گذارند برای مثال جایگاه اجتماعی، تحصیلات و حتی صمیمیت در روابط می توانند تاثیر مستقیم داشته باشند. پس نتیجه این می شود که همه تمرکز نباید روی وزن باشد و موارد دیگر اگر تاثیرشان از برنامه غذایی و ورزش بیشتر نباشد کمتر نیست.

این چربی نیست که برایمان ضرر دارد بلکه تعصبی که روی چربی به وجود آمده باعث آسیب به افراد شده. در دنیای امروز زندگی در بدنی بزرگ سخت است. مردم ظالم شده اند، طوری که چربی می تواند روی قابلیت پول درآوردن، کار پیدا کردن، پیشرفت، تحصیل و حتی موفقیت در زندگی اجتماعی تاثیر بگذارد. فکر می کنیم وقتی به یکی از دوستانمان برنامه غذایی یا توصیه هایی برای کاهش وزن می دهیم به او لطف کرده ایم اما در واقع او سرشار از شرمی آُیب رساننده کرده ایم. حتی تحقیقاتی که طی 15 سال روی 19.000 فرد انجام گرفت نشان داد کسانی که از وزن خود راضی هستند، بدون در نظر گرفتن اینکه چقدر چربی دارند از نظر سلامت در سطح بهتری قرار دارند. علاقه نشان دادن به بدن بدون اینکه به مقدار چربی اش توجه کنید برایتان خوب خواهد بود.

بیایید اجازه ندهیم چاقی جلوی زندگی کردنمان، رشدمان، پیشرفتمان و ارتباط با دنیا را بگیرد. ایجاد تغییر در دیدگاه بسیار مهمتر از هرگونه رژیم و برنامه ورزشی است، وقتی از این منظر به سلامت خود نگاه کنید به مرور خواهید دید سهمتان از لذت های زندگی بیشتر شده و تنتان سالمتر از هر زمان دیگری است.

امتیاز بدین ! 1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز
Loading...
ارسال شده در 29 شهریور 1395 توسط دکتر سلام با موضوع آشپزی رژیمی و سالم

پیشنهاد سردبیر

  • کالری حلوا ارده
  • تدابیر رفع خشکی واژن به وسیله طب سنتی
  • لاغر شدن صورت با رژیم
  • HIV / AIDS: تست و تشخیص ایدز
  • مقایسه دو زبانه ها با دیگران
  • چه نوع سبزی ها را می توان آب گیری کرد؟
  • درمان افسردگی و یبوست با مصرف موز
  • آیا میخواهید سگ بخرید؟این موارد را بخوانید
  • محبوبترین ها

  • ابتلای سگ به سکته مغزی ناگهانی
  • نژادهای مختلف سگ گارد
  • بررسی کامل لشمانیوز در حیوانات خانگی
  • متداول ترین بیماریهای سگ
  • مجلس به دنبال تصویب لایحه به نفع حیوانات بی سرپرست
  • مراقبت بیشتر از گوش سگ
  • این چند سگ چند سال نظافت نشدند
  • چگونه ریزش آب دهان سگ را کنترل و قطع کنیم؟
  • رپورتاژ

  • هایفو HIFU – لیفت صورت بدون جراحى
  • نگاهی به لیزر و کارکرد آن در پوست و زیبایی
  • لبخندی کودکانه با دندان هایی سالم
  • لبخندی دلنشین و جذاب
  • لیفتینگ با نخ
  • الو دکتر

    دکتر هومن عشقی
    تلگرام دکتر سلام
    محبوبیت داروهای گیاهی در بین بیماران قلبی
    نخ دندان ارکید

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است