مواد غذایی سرشار از کلسیم مواد غذایی چربی سوز لاغری چربی سوزی جذب کلسیم افزایش کلسیم بدن
مواد غذایی و خوراکی بسیاری برای لاغری توصیه می شوند اما اغلب بیش از آنکه مفید و درمان می باشند مخرب اند . لاغری یک پروسه پیچیده است و باید بطور اصولی انجام گیرد اما اغلب افراد این کار را ناشیانه انجام می دهند و فقط به فکر گرفتن نتیجه اند و فکری به عاقبت کار ندارند.
کلسیم نقش عمده ای در سوزاندن چربی های بدن دارد و به گفته کارشناسان کسانی که این ماده معدنی را به میزان کافی در بدنشان ندارند، کنترلی هم روی اشتهایشان نخواهند داشت. یک رژیم غذایی سرشار از کلسیمف می توانند منجر به کاهش فشار خون، کلسترول و تنظیم قند خون شود.

 

تحقیقات نشان می دهد افرادی که کلسیم کافی دریافت نمی کنند، درصد بالاتری از چربی ها را در بدن ذخیره خواهند کرد.

کلسیم نقش عمده ای در سوزاندن چربی های بدن دارد و به گفته کارشناسان کسانی که این ماده معدنی را به میزان کافی در بدنشان ندارند، کنترلی هم روی اشتهایشان نخواهند داشت. یک رژیم غذایی سرشار از کلسیمف می توانند منجر به کاهش فشار خون، کلسترول و تنظیم قند خون شود. در اینجا بهترین گزینه های چربی سوز سرشار از کلسیم معرفی شده اند:

دانه کنجد: 30 گرم از دانه کنجد معادل 160 کالری است که 277 میلی گرم کلسیم به بدن می رساند. این میزان، 28 درصد نیاز به کلسیم را برطرف می کند.

ارده: 2 قاشق غذاخوری از ارده معادل 160 کالری و 112 میلی گرم کلسیم دارد که 12 درصد نیاز به کلسیم را برطرف می کند.

پنیر خامه ای: 3 گرم از پنیر خامه ای بدون چربی معادل 29 کالری دارد. این میزان 98 میلی گرم کلسیم دارد و 10 درصد نیاز به کلسیم را در روز برطرف می کند.

کلم پیچ: یک فنجان از این سبزی، 36 کالری دارد؛ به همراه 93 میلی گرم کلسیم. این میزان از کلسیم، 9 درصد از نیاز بدن به کلسیم را رفع می کند.

بادام: 3 گرم بادام معادل 22 بادام است که 170 کالری و 75 میلی گرم کلسیم دارد و 8 درصد از نیاز به کلسیم را تامین می کند.

کلم بروکلی: یک فنجان از آن 55 کالری و 62 میلی گرم دارد و تامین کننده 6 درصد از نیاز به کلسیم است.

اسفناج: 2 فنجان از این سبزی 14 کالری دارد و 6 میلی گرم کلسیم که 6 درصد از نیاز به کلسیم را رفع می کند.

شاهی: شاهی در هر یک فنجان، 4 کالری و 40 میلی گرم کلسیم دارد و 4 درصد از میزان نیاز به کلسیم را برطرف می کند.

پنیر رومانو: 30 گرم از آن، معادل 108 کالری و 298 میلی گرم کلسیم است که 30 درصد از میزان نیاز به کلسیم را در روز تامین می کند.

5 1000
ارسال شده در 29 شهریور 1395 توسط با موضوع خواص میوه و سبزیجات

پیشنهاد سردبیر

  • برنامه ریزی برای جراحی پیوند سر انسان
  • جشنی عجیب و غریب در هند
  • درمان بی خوابی با چای بابونه
  • بقچه پنیری شکم پاره
  • ممنوعیت‌های ترافیکی تهران در روز جمعه
  • خواص و فواید دارویی گیاه و روغن بنگ دانه
  • مافین شیرین
  • دندان هایی درخشان با این توصیه های مهم
  • محبوبترین ها

  • پس از خوردن نوشیدنی‌ها یا میوه‌های ترش چرا مسواک نمی زنند
  • ماندگار کردن شفافیت دندان
  • چه موقع نباید از مسواک استفاده کرد
  • بهترین راهها برای زیبا سازی دندان‌
  • مراقبت از دهان و دندان در برابر پوسیدگی
  • اطلاعاتی درباره ویروس shingles
  • اشتباهات متداول در مسواک زدن
  • از زبان دندانپزشکان توصیه هایی در مورد دندان هایتان بشنوید
  • رپورتاژ

  • درمان های زیبایی دندان توسط دکتر مجید فر
  • استحکام وسلامت استخوان فک= نجات دندان های لق
  • کلینیک شنوایی افشین قرایی
  • جراحی های پیشرفته زیبایی و پلاستیک
  • لثه ای روشن به رنگ سلامتی
  • الو دکتر

    دندانپزشکی دکترسلام
    تلگرام دکتر سلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما