12218_862
مواد غذایی و خوراکی بسیاری برای لاغری توصیه می شوند اما اغلب بیش از آنکه مفید و درمان می باشند مخرب اند . لاغری یک پروسه پیچیده است و باید بطور اصولی انجام گیرد اما اغلب افراد این کار را ناشیانه انجام می دهند و فقط به فکر گرفتن نتیجه اند و فکری به عاقبت کار ندارند.
کلسیم نقش عمده ای در سوزاندن چربی های بدن دارد و به گفته کارشناسان کسانی که این ماده معدنی را به میزان کافی در بدنشان ندارند، کنترلی هم روی اشتهایشان نخواهند داشت. یک رژیم غذایی سرشار از کلسیمف می توانند منجر به کاهش فشار خون، کلسترول و تنظیم قند خون شود.

 

تحقیقات نشان می دهد افرادی که کلسیم کافی دریافت نمی کنند، درصد بالاتری از چربی ها را در بدن ذخیره خواهند کرد.

کلسیم نقش عمده ای در سوزاندن چربی های بدن دارد و به گفته کارشناسان کسانی که این ماده معدنی را به میزان کافی در بدنشان ندارند، کنترلی هم روی اشتهایشان نخواهند داشت. یک رژیم غذایی سرشار از کلسیمف می توانند منجر به کاهش فشار خون، کلسترول و تنظیم قند خون شود. در اینجا بهترین گزینه های چربی سوز سرشار از کلسیم معرفی شده اند:

دانه کنجد: 30 گرم از دانه کنجد معادل 160 کالری است که 277 میلی گرم کلسیم به بدن می رساند. این میزان، 28 درصد نیاز به کلسیم را برطرف می کند.

ارده: 2 قاشق غذاخوری از ارده معادل 160 کالری و 112 میلی گرم کلسیم دارد که 12 درصد نیاز به کلسیم را برطرف می کند.

پنیر خامه ای: 3 گرم از پنیر خامه ای بدون چربی معادل 29 کالری دارد. این میزان 98 میلی گرم کلسیم دارد و 10 درصد نیاز به کلسیم را در روز برطرف می کند.

کلم پیچ: یک فنجان از این سبزی، 36 کالری دارد؛ به همراه 93 میلی گرم کلسیم. این میزان از کلسیم، 9 درصد از نیاز بدن به کلسیم را رفع می کند.

بادام: 3 گرم بادام معادل 22 بادام است که 170 کالری و 75 میلی گرم کلسیم دارد و 8 درصد از نیاز به کلسیم را تامین می کند.

کلم بروکلی: یک فنجان از آن 55 کالری و 62 میلی گرم دارد و تامین کننده 6 درصد از نیاز به کلسیم است.

اسفناج: 2 فنجان از این سبزی 14 کالری دارد و 6 میلی گرم کلسیم که 6 درصد از نیاز به کلسیم را رفع می کند.

شاهی: شاهی در هر یک فنجان، 4 کالری و 40 میلی گرم کلسیم دارد و 4 درصد از میزان نیاز به کلسیم را برطرف می کند.

پنیر رومانو: 30 گرم از آن، معادل 108 کالری و 298 میلی گرم کلسیم است که 30 درصد از میزان نیاز به کلسیم را در روز تامین می کند.

ارسال شده در 29 شهریور 1395 توسط آقای جوانبخت با موضوع خواص میوه و سبزیجات

پیشنهاد سردبیر

  • شیرینی‌هایی که برای انسان ضرر ندارد
  • عکس های دستگاه شیکر ارلن
  • آیا بوتاکس راه درمان میگرن است؟
  • پا گذاشتن به دوران پیری
  • پیشگیری از آسیب به ریه ها با این روش ها
  • خطر مصرف آسپرین و ایبوپروفن
  • این میوه صاف کننده خون است
  • فرنی رژیمی و تخت شدن شکم
  • سرطان پستان و این پرسش و پاسخ های مهم
  • همه چیز در مورد بیماری واژینیت
  • درمان سرخود برای زود انزالی را کناربگذارید
  • ذخیره و تجمع چربی در بدن
  • ابروهای دائمی چه خوبیها و بدی هایی دارد
  • تهیه نوشیدنی با خربزه تلخ
  • غذاهای ممنوع در تمام رژیمها
  • محبوبترین ها

  • تاثیر ریز مغذی‏ها و درشت مغذی‏ها در اضافه وزن وکاهش وزن چیست؟
  • دیابت و رژیم غذایی سنتی آسیایی
  • نتیجه حذف کردن گوشت از لیست غذایی
  • آب تا چه حد می تواند وزن شما را کاهش دهد؟
  • با این غذاها مغزتان را تقویت کنید!!
  • چرا باید ماهی بخوریم ؟ بررسی فواید و نکات
  • برای کاهش اشتها، روش های زیر استفاده کنید
  • 6 اشتباه ماستی که سبب بالا رفتن وزن می شود
  • لاغری مفرط – کاشکسی
  • چگونه ظرفیت هوش را بالا ببریم
  • 10 ماده مقوی که در خوراکی های حیوانی نیست
  • نکات ریز درمورد نگهداری از میوه
  • آیا نیازهای غذایی یک ورزشکار با دیگران متفاوت است؟
  • پاسخ به داروهای ضد افسردگی با مصرف ماهی های چرب
  • اسموتی گیاهی صبحگاهی برای لاغری
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است