دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر آزاده آقازاده
دکتر آزاده آقازاده
ماموگرافی، سونوگرافی دیجیتال
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص گوارش و كبد و آندوسكوپی
دیبا
کلینیک تخصصی دیبا
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
کلینیک شارلوت
کلینیک شارلوت
کلیه خدمات پوست،مو و زیبایی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
کلینیک صدف
دکتر فرح آل قیس
متخصص کاشت و پیوند مو

%d9%86%d8%a7%d8%ae%d9%86

اغلب بانوان و دختر ها برای داشتن  دست هایی زیبا ناخن های خود را بلند می کنند اما مشکل اصلی این است که این بلند کردن ناخن ها سبب خشک شدن و شکننده گی آنها می شود و ممکن است با کوچک ترین فشار ناخن خورد شده و فرد مجبور به کشیدن ناخن از بیخ شود. برای درمان این مشکل با دکتر سلام همراه باشید.

۱-کلسیم

جدای از نوشیدن شیر و استفاده از لبنیات می‌توانید گه‌گاه ناخن‌های‌تان را در یک پیاله کوچک شیر به‌مدت نیم ساعت قرار بدهید، در این روش نیازی به ماساژ نیست. به این ترتیب به استحکام ناخن‌های شما افزوده می‌شود.

۲-ویتامین A

این ویتامین  یکی از عناصر اصلی در سلامت ناخن است. کمبود ویتامین A سبب ایجاد خشکی و شکنندگی در ناخن‌های شما خواهد بود و هیچ‌گاه نمی‌توانید با ناخن‌های شکیل ظاهر شوید. با این حال استفاده بیش از اندازه از این ویتامین در برنامه غذایی هم ممکن است در مواقع نادری سبب ایجاد نرمی و قوس در ناخن شود. هویج، زردآلو، جگر و همچنین تخم‌مرغ منابع خوبی برای دریافت این ویتامین هستند.

 

۳-آهن

کمبود شدید آهن سبب قوس برداشتن ناخن رو به بالا می‌شود و نوک ناخن‌ها وقتی کمی از روی پوست بلندتر شدند به شکل زشتی درمی‌آیند. گاهی هم ممکن است این کمبود به شکل ایجاد حفره‌هایی ریز و به اندازه سرسوزن روی ناخن ظاهر شود. حبوبات و غلات می‌توانند این کاستی را جبران کنند.

۴-منگنز

وجود کافی این عنصر در بافت ناخن می‌ تواند به زیبایی آن کمک کند. وقتی رشد ناخن‌ های شما به اندازه استاندارد نباشد این یکی از اصلی‌ ترین نشانه‌ های کمبود این ماده مغذی است که همواره باید از طریق رژیم غذایی به بدن برسد. این ماده مغذی در بلغور، جو، آرد گندم کامل، فندق و نان تهیه شده از گندم کامل یافت می‌شود.

۵-بیوتین

ماده مغذی بیوتین که بخشی ازویتامین B – کمپلکس است، برای سلامت ناخن‌ ها ضروری  است. به بیماران مبتلا به سستی ناخن مکمل‌ های بیوتین تجویز می‌شود. درحالی‌که بیوتین یکی از بی‌خطرترین مواد مغذی است اما این میزان را فقط زیرنظر پزشک می‌توان مصرف کرد. زرده تخم‌مرغ، آرد سویا، غلات و قارچ از جمله منابع غنی بیوتین هستند. کلم برگ، عدس و شیر نیز تا حدی حاوی بیوتین هستند.

5 1000
ارسال شده در 29 شهریور 1395 توسط با موضوع پزشکی
ارکید
دندانپزشکی دکترسلام
تلگرام دکتر سلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
x