migraineman

 

اگر مبتلا به سردرد میگرنی هستید بهتر است به درمان آن بپردازید و مانع شدت یافتن این عارضه در بدن خود شوید رژیم غذایی مناسب در این زمینه به شما کمک زیادی خواهد کرد منیزیم و ویتامینB6  ،ویتامین D و کلسیم  ،اسید های چرب امگا 3تاثیرات مفیدی بر درمان میگرن بر بدن میگذارند .

 

مواد غذایی اغلب موجب میگرن می شدند. افرادی که میگرن دارند باید سعی کنند حساسیت های بالغوه غذایی خود را شناسایی کنند. رژیم های حذفی می تواند غذاهای مشکل آفرین را معلوم کند. هیپوگلسیمی واکنشی نیز احتمالا موجب میگرن می گردد.

موادی که معمولا موجب میگرن می شوند :
آمین های وازواکتیو : که موادی هستند که موجب گشاد شدن عروق خونی می شوند ( تیرامین و فنیل اتیل آمین از شکل های متداول آن است ) پنیر کهنه ، جگر مرغ ، شاه ماهی شور ، سوسیس ، گوشت فرآیند شده ، خامه ترش ، شکلات ، موز ، پیاز
لاکتوز ( قند شیر ) : در افرادی که عدم تحمل لاکتوز دارند می تواند سبب میگرن شود ، محصولات شیری
اسپارتام : محصولات غذایی حاوی شیرین کننده های مصنوعی
نیتریت ها ( نگهدارنده ها و رنگ دهنده های گوشت ) :سوسیس ، سالامی ، گوشت فرآیند شده ، قهوه ، نوشیدنی های غیر الکلی
مس ( غذاهایی که حاوی مس بالایی هستند می توانند موجب گشاد شدن عروق و میگرن شوند ) : شکلات ، چایی ، مغز ها ، صدف ، جوانه گندم
مونوسدیم گلوتامات ( افزایش دهنده طعم ) : غذاهای فرآیند شده

مکمل های توصیه شده :
منیزیم و ویتامین B6 :

پایین بودن میزان منیزیم بدن، احتمالا خطر تنگی و انقباض عروق خونی را افزایش می دهد، به ویژه در زنانی که میگرن آنها در دوران قاعدگی یا بارداری عود می کند، منیزیم و ویتامین B6 موثر است. مقدار توصیه شده 600-400 mg منیزیم، 50mg ویتامینB6 در روز می باشد.

اسید های چرب امگا- 3 :
اسید های چرب امگا3 احتمالا تعداد و شدت حملات میگرن را کاهش می دهد. مقدار توصیه شده 4-2g ،EPA (به صورت کپسول روغن ماهی) در روز می باشد.

ویتامین D و کلسیم :
ویتامین D و کلسیم احتمالا تعداد و شدت میگرن را کاهش می دهد. مقدار توصیه شده 10mg ویتامینD ، 600mg کلسیم در روز می باشد.

پزشک آنلاین

 

ارسال شده در 1 مهر 1395 توسط دکتر سلام با موضوع مغز و اعصاب

پیشنهاد سردبیر

  • چه کسانی مستعد ابتلا به رتینوپاتی می باشند؟
  • چربی سوزی و تناسب اندام در مدت زمانی کم
  • ورزش و رفع افسردگی پس از بیماری قلبی
  • روش‌های سالم سازی میوه‌ها و سبزی‌ها
  • چرا سقط جنین ممکن است لازم باشد
  • ریشه علاقه به ورزش در ژنتیک افراد
  • کدام ظرف غذاخوری را استفاده کنیم
  • مراقبت های مختلف پس از جراحی چاقی
  • تاثیر استرس روی پوست و مو
  • هجوم انواع سرطان های کشنده
  • طریقه نگهداری از نوزاد در هفته نخست
  • منبع انتشار بوی دهان
  • شیرینی سیب و پرتقال
  • استفاده خودسرانه از ماسک های صورت جوش ها را بدتر می کند
  • میوه ها و سبزیجات و تاثیرات مفید آنان
  • محبوبترین ها

  • آیا همه میوه ها و سبزیهای نارنجی وزن را کاهش می دهند؟
  • خاصیت های مختلف برگ برخی از گیاهان
  • عکس هایی از توت سفید و خواص آن
  • طالبی را دست کم نگیرید
  • روش های استفاده از پوست موز و هندوانه
  • بیماری خطرناک اوتیسم با این سبزی مفید از بین می رود
  • توصیه بیشتر برای مصرف گلابی
  • آشنایی با ارزش غذایی اسفناج با ماست
  • با خواص تمشک آشنا شوید
  • برگ انبه و تاثیرات درمانی مفید آن
  • پوست موز و تشخیص بموقع سرطان
  • کمک گرفتن از به برای رفع مشکلات معده
  • خاصیت های بی شمار نهفته در پوست میوه
  • فلفل دلمه و کمک به مبتلایان به امراض قندی
  • ویژگی های متمایز بامیه
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است