varicose-veins

واریس چگونه به وجود می آید این عارضه با چه نشانه هایی در اقراد مختلف پدید می اید خانم های باردار برای رفع واریس چه روش هایی می توانند کمک بگیرند برآمده شدن رگ ها و تغییر رنگ آن ها متمایل به بنفش می تواند خبر از بروز واریس در این افراد بدهد اضافه وزن،لباس های تنگ و چسبان و نشستن های طولانی می توانند باعث بروز واریس شوند.

دلیل اصلی واریس هنوز مشخص نیست، اما یکی از عوامل مهم بروز آن، زمینه‌های ژنتیکی نسبت به دریچه‌های ضعیف رگ‌ها است.

 

واریس رگ‌های مایل به آبی و برآمده‌ای است که اغلب روی ساق پا و سطح پوست خود را نشان می‌دهد. با اینکه واریس اصلا با درد همراه نیست، اما می‌تواند ناخوشایند باشد. دلیل اصلی واریس هنوز مشخص نیست، اما یکی از عوامل مهم بروز آن، زمینه‌های ژنتیکی نسبت به دریچه‌های ضعیف رگ‌ها است.
هم‌چنین عملکرد هورمون‌ها هم این میان نقش مهمی ایفا می‌کند، بنابراین زنان باردار بیشتر در معرض واریس هستند. در دوران بارداری، افزایش حجم خون که در بدن یک زن باردار و بچه داخل شکمش باعث برآمده شدن رگ‌ها خواهد شد. برای پیشگیری از بروز واریس، به پیشنهادات زیر عمل کنید:
۱.سعی کنید زیاد ورزش کرده و تحرک داشته باشید تا جریان خونتان بیشتر در گردش باشد.
۲.هر روز به مدت ۱۰ دقیقه یا بیشتر پاهایتان را در ارتفاع و روی بالش قرار دهید.
۳.سعی کنید زیاد اضافه وزن پیدا نکنید.
۴.هر روز پاهایتان را بُرُس بزنید تا جریان خون در آن افزایش یابد. (این مسئله مانع از شکل‌گیری واریس خواهد شد.). برای این کار از بُرس‌هایی با پره‌های طبیعی و دسته دراز استفاده کنید تا بتوانید بر روی تمام نقاط بدن آن را بمالید. سعی کنید بُرس را به آرامی از سمت قوزک پا به سمت بالا و به شکل مدور بمالید. این کار را پیش از رفتن به حمام انجام دهید تا سلول‌های مرده از بین برود. برای آنکه پوستتان نرم و براق شود، بعد از حمام حتما از مرطوب‌کننده استفاده کنید.
۵.از کپسول‌های ویتامین E یا سیر برای بهبود و افزایش جریان خون و ویتامین C و B کمپلکس به منظور تقویت رگ‌های خونی استفاده کنید.
۶.از نشستن به مدت طولانی و قرار دادن پاها روی هم خودداری کنید.
۷.سعی کنید لباس‌های آزاد و شل بپوشید.
۸.از روش‌های درمانی مانند طب سوزنی یا عکس‌العمل‌شناسی برای افزایش جریان خون و هر نوع انرژی ایستا در بدن استفاده کنید.
۹.بعد از حمام، روغن‌ بیدستر را روی رگ‌هایتان بمالید. سعی کنید ماساژتان با ضربات ملایم رو به بالا از سمت پاها به سمت ساق پا باشد.
۱۰.از ایستادن برای مدت طولانی پرهیز کنید.

الودکتر

ارسال شده در 30 شهریور 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع پزشکی

پیشنهاد سردبیر

  • ونوم (VTS)چه نوع سیستم حرکتی است؟
  • 8 چیزی که در مورد مغزتان نمی دانید
  • اهمیت ریکاوری بدن پس از ورزش
  • محصولات گیاهی مناسب برای پوست و مو
  • رفع انواع سردردهای مزمن عصرانه
  • مراقبت از موها با این مواد مقوی
  • ارتباط موم گوش با تغییرات درون بدن
  • زوجین درگیر با اختلال زناشویی به نام واژینیسموس
  • تصویری واضح از تحرک مفاصل
  • 6 اشتباه هنگام درست کردن بلغور جو
  • پیشگیری از اتلاف زمان به بهترین نحو
  • مشخص شدن انواع اعتیاد با این تست
  • سهم اجزای مختلف صورت در زیبایی چهره
  • بچه هایی با اختلالات یادگیری
  • اعتیاد به این ماده خوراکی پرطرفدار
  • محبوبترین ها

  • موثرترین روش های در امان ماندن از سرطان
  • شاغل بودن مادران و نگرانی هایشان
  • کالری سوزی با کارهای منزل
  • معرفی چند نوشیدنی طبیعی و درمانگر
  • همه چیز راجع به سنکوپ
  • مشکلات ایسکمی در سنین جوانی
  • به لوازم برقی در زمان صاعقه نزدیک نشوید
  • روزه و رفع کلسترول بد خون
  • حمله گرمایی و پیامدهای آن
  • اگر شب ها بیدار میمانید بخوانید
  • 5 روش معجزه آسا برای آب کردن چربی های شکم
  • تصمیم برای تغییر شغل
  • انواع و اقسام مشکلات تیروئید را بدانید
  • کودک آزاری به وسیله والدین
  • متابولیسم چیست؟ چگونه قابل کنترل است؟
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است