hot-sauce-poured

سس هایی که می خوریم و چاشنی هایی که استفاده می کنیم حاوی چه موادی هستند کالری آن ها به چه صورت است عوارض ناشی از مصرف آن ها به چه صورت است پیامدهای استفاده از انواع سس ها بر روی بدن مصرف کنندگان چگونه است زیاده روی در استفاده از انواع سس ها  قطعابه ضرر مصرف کنندگان خواهد بود .

 

روشن است که استفاده از سُس سالاد رژیمی یا کم‌چرب به‌جای سُس سالاد معمولی می‌تواند مقداری از کالری مصرفی را کاهش دهد، اما همه عوارض ناشی از مصرف این محصولات را از بین نمی‌برد.

روشن است که استفاده از سُس سالاد رژیمی یا کم‌چرب به‌جای سُس سالاد معمولی می‌تواند مقداری از کالری مصرفی را کاهش دهد، اما همه عوارض ناشی از مصرف این محصولات را از بین نمی‌برد. درواقع، با استفاده از سس رژیمی یا کم‌چرب، همچنان مقدار زیادی از مواد قندی و عناصر مضر را دریافت می‌کنید.

بسیاری از این سس‌ها سرشار از شیرین‌کننده‌های مختلف هستند تا بتوانند طعم بدون چربی آن‌ را جبران کنند. بافت کرم‌مانند و حجیم آن‌ها نیز با استفاده از غلظت‌دهنده‌ها و امولسیون‌ها شکل گرفته است.

نکته مهم بعدی این است که سس‌های رژیمی و کم‌چرب، مواد مغذی موجود در سالاد را بدون استفاده بهینه هدر می‌دهند، چون بدن به مقداری چربی برای جذب کردن بسیاری از ویتامین‌های موجود در انواع سبزی‌ها نیاز دارد. ویتامین‌های A، D، E و K، همگی ویتامین‌های محلول در چربی هستند. بنابراین، ‌بهتر است از روغن زیتون و مقداری سرکه برای خوردن سالاد استفاده کنید.

شاید فکر کنید که سس خردل اصلا بد نیست، چون نسبتا کم‌کالری و کم‌چرب است. اما این سس هم مثل سس گوجه‌فرنگی و سس باربیکیو حاوی مقدار زیادی از مواد قندی است و همین ویژگی آن باعث می‌شود که در مصرف آن زیاده‌روی کنیم. علاوه بر این، برخی تولیدکنندگان برای شیرین کردن طعم این سس‌ها از شربت ذرت با فروکتوز بالا استفاده می‌کنند.
سلامت نیوز

 

ارسال شده در 30 شهریور 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • قسمت اول دکتر سلام | عوامل خطرزا در بیماریهای قلبی
  • مضرات تغذیه زمان راه رفتن
  • عارضه های شایع شنوایی در بدو تولد
  • پودینگ گوشت را چگونه درست میکنند؟
  • بیرون راندن ویروس سرماخوردگی از منزل
  • عامل مهم و تاثیرگذار در ناباروری که از آن بی خبرید!
  • سبوس برنج چه خاصیت دارویی دارد؟
  • برای ارتباط جنسی زمان بندی دقیق تا چه حد مهم است؟
  • وارفارین و سکته مغزی
  • تخم بلدرچین و یک دنیا فایده
  • هشدار وزیر بهداشت: آرامش مردم را بر هم نزنید
  • جالب ترین نکات شنیدنی درباره خنده
  • درمان سلولیت اوربیتال
  • برای اینکه گربه خود را سالم نگه دارید این موارد را بدانید
  • هر آنچه باید درباره ورزش پلاتیس بدانیم
  • محبوبترین ها

  • تنظیم برنامه غذایی برای یک ورزشکار
  • تاثیرگذار ترین ترفندها برای تناسب اندام
  • اگر از ران و باسن بزرگ رنج می برید ورزش کنید
  • خود ارضایی بر تناسب اندام انسان چه تاثیری دارد؟
  • تنظیم دما در انسان
  • حرکات بدنسازی و درد مچ دست
  • رژیم غذایی برای کسانی که نیاز به پروتئین بیشتر دارند
  • ورزش و بالا بردن هوش
  • چگونه پیاده روی کنیم تا وزنمان کاهش پیدا کند؟
  • باید‌ها و نباید‌هایی تمرین وبا وزنه
  • آموزش تصویری برخی حرکات ورزشی در خانه
  • هنگام عادت ماهیانه یوگا را امتحان کنید
  • آیا برای آغاز ورزش یوگا به انگیزه نیاز دارید؟
  • روشهایی موثر برای از بین بردن غبغب
  • با این حرکات، کاری انجام دهید که همسرتان زیادتر دوستتان داشته باشد!
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است