2482567

همانگونه که قبل از ورزش بدنتان را گرم می کنید بهتر است با شیوه سردکردن بدنتان نیز آشنا شوید دوچرخه سواری و دو که ضربان قلب را بالا میبرند و فعالیت ریه ها را بالا میبرند .بدن این افراد نیازمند سردشدن پس از ورزش شدن بهتر است به آرامی ضربان قلب خود را به حالت نرمال بیاورید و فعالیت خود را یکباره رها نکنید .در ادامه شما را با نحوه سردکردن بدن پس از ورزش آشنا خواهیم کرد.

شما هرگز نباید از گرم کردن صرفنظر کنید، این کار برای اجتناب از آسیب دیدگی و برای آماده کردن قلب، ریه‌ها، و عضلات شما برای فعالیت، ضروری است. اما سرد کردن فقط پس از ورزش شدیدی که بالاتر و فراتر از روال معمول شما باشد ضروری است.

بعنوان مثال، مسابقه‌ی دوچرخه سواری چند کیلومتری، یا مسابقه‌ی سرعت، یا مسابقات جدی محله‌ای را در نظر بگیرید. اینها بدن را از راه‌های جدیدی تحت فشار قرار می‌دهند و به چند دقیقه حرکات کششی خاص برای کمک به کاهش التهاب و جلوگیری از درد نیاز دارند. در اینجا چند حرکت بیان می‌کنیم که هر کدام، متناسب با یک فعالیت مختلف طراحی شده اند.
پس از دوچرخه سواری

ساعت‌ها نشستن روی دوچرخه، ستون فقرات شما را در یک وضعیت گرد قرار می‌دهد، بنابراین مهم است که قسمت جلوی بدنتان را باز کنید. در وضعیت لانژ عمیق در وسط در بایستید، در حالیکه بازوها را بلند کرده و با زاویه ۹۰ درجه روی چهارچوب در قرار داده اید، وزنتان را به سمت چهارچوب در فشار دهید تا زمانیکه در قفسه سینه‌تان احساس فشار کنید.

بعد از دویدن

دوندگان، معمولا همسترینگ و عضلات چهار سر را می‌کشند، اما از عضلات پشت ساق پا غفلت می‌کنند، این امر منجر به درد و آسیب دیدگی می‌شود. راه حل از این قرار است: یک توپ ماساژ کوچک را از مچ پا به پشت زانویتان غلت دهید. برای آنکه بتوانید تمام نقاط دردناک را ماساژ دهید، نوک پاهایتان را به سمت جلو ببرید و پاهایتان را خم کنید.
بعد از یک بازی

حرکات جانبی سریع مورد نیاز برای ورزش‌هایی مانند تنیس و بسکتبال، باعث سفتی زیادی در فلکسورهای ران می‌شود. برای تسکین آن، این کشش کبرا را امتحان کنید: روی شکم دراز بکشید، و کف دست‌ها را در دو طرفتان روی زمین قرار دهید. یک زانو را به سمت بیرون خم کنید. با وارد آوردن فشار بر زمین، بازوهایتان را صاف کنید، تیغه‌های شانه را پایین و عقب نگه دارید. مفصل ران باید روی زمین بوده و پشتتان قوس داشته باشد. عضلات سرین را منقبض کنید و بالاتنه تان را به سمت ساق خم شده بچرخانید. ۳۰ ثانیه در این وضعیت بمانید، و سپس برای سمت دیگر تکرار کنید.

مجله تناسب اندام

ارسال شده در 30 شهریور 1395 توسط دکتر سلام با موضوع پرسش و پاسخ , ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • خوراکی از تره فرنگی و پرتقال
  • آسیب های تلگرام به زندگی های زناشویی
  • انتظارات اشتباه از مرد زندگی
  • اورولوژی | اختلالات تناسلی، ناتوانی جنسی، ناباروری
  • برنامه 56 روزه شوک دهنده برای رشد عضلات سینه
  • مراقبت از پوست با روغن آرگان
  • نوزادی که دنیا را شگفت زده کرد
  • علایم تهدید کننده برای نوزادان
  • این خوراکی ها برای چربی بدن مفیدند
  • توضیحات پزشکی راجع به هیپنوتیزم درمانی
  • افزایش وحشتناک آمار مهاجرت به خارج از کشور
  • برای درمان عرق کردن دست و پا این فرمول گیاهی را بدانید
  • برای افزایش دوز شیمی درمانی ورزش بسیارعالیست
  • چند ترفند برای اینکه بهترین مامان دنیا باشید
  • چگونه و در چه سنی باید از کرم دور چشم استفاده کنیم؟
  • محبوبترین ها

  • تخریب پوست با آرایش
  • چه عواملی موجب خارش پوست می شود؟
  • تب خال – جراحات سرما خوردگی
  • چه غذاهایی در جوان ماندن ما نقش دارند؟
  • عوامل منفی تاثیر گذار روی پوست
  • با حرکت دادن صورت گونه هایتان را برجسته کنید
  • برای زیبایی از سر تا پا این توصیه های خانگی را بدانید
  • با چند حرکت آسان پوست خود را جوان کنید
  • دکلره موها با این روش ها
  • درخشش پوست با خامه شیر
  • تاثیر روغن زیتون بر خشکی پوست
  • اهمیت استفاده از کرم برای دست
  • بررسی انواع جوش و آکنه
  • انواع روش های پاک کردن پوست صورت
  • گام ساده برای لایه برداری دستها
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است