2482567

همانگونه که قبل از ورزش بدنتان را گرم می کنید بهتر است با شیوه سردکردن بدنتان نیز آشنا شوید دوچرخه سواری و دو که ضربان قلب را بالا میبرند و فعالیت ریه ها را بالا میبرند .بدن این افراد نیازمند سردشدن پس از ورزش شدن بهتر است به آرامی ضربان قلب خود را به حالت نرمال بیاورید و فعالیت خود را یکباره رها نکنید .در ادامه شما را با نحوه سردکردن بدن پس از ورزش آشنا خواهیم کرد.

شما هرگز نباید از گرم کردن صرفنظر کنید، این کار برای اجتناب از آسیب دیدگی و برای آماده کردن قلب، ریه‌ها، و عضلات شما برای فعالیت، ضروری است. اما سرد کردن فقط پس از ورزش شدیدی که بالاتر و فراتر از روال معمول شما باشد ضروری است.

بعنوان مثال، مسابقه‌ی دوچرخه سواری چند کیلومتری، یا مسابقه‌ی سرعت، یا مسابقات جدی محله‌ای را در نظر بگیرید. اینها بدن را از راه‌های جدیدی تحت فشار قرار می‌دهند و به چند دقیقه حرکات کششی خاص برای کمک به کاهش التهاب و جلوگیری از درد نیاز دارند. در اینجا چند حرکت بیان می‌کنیم که هر کدام، متناسب با یک فعالیت مختلف طراحی شده اند.
پس از دوچرخه سواری

ساعت‌ها نشستن روی دوچرخه، ستون فقرات شما را در یک وضعیت گرد قرار می‌دهد، بنابراین مهم است که قسمت جلوی بدنتان را باز کنید. در وضعیت لانژ عمیق در وسط در بایستید، در حالیکه بازوها را بلند کرده و با زاویه ۹۰ درجه روی چهارچوب در قرار داده اید، وزنتان را به سمت چهارچوب در فشار دهید تا زمانیکه در قفسه سینه‌تان احساس فشار کنید.

بعد از دویدن

دوندگان، معمولا همسترینگ و عضلات چهار سر را می‌کشند، اما از عضلات پشت ساق پا غفلت می‌کنند، این امر منجر به درد و آسیب دیدگی می‌شود. راه حل از این قرار است: یک توپ ماساژ کوچک را از مچ پا به پشت زانویتان غلت دهید. برای آنکه بتوانید تمام نقاط دردناک را ماساژ دهید، نوک پاهایتان را به سمت جلو ببرید و پاهایتان را خم کنید.
بعد از یک بازی

حرکات جانبی سریع مورد نیاز برای ورزش‌هایی مانند تنیس و بسکتبال، باعث سفتی زیادی در فلکسورهای ران می‌شود. برای تسکین آن، این کشش کبرا را امتحان کنید: روی شکم دراز بکشید، و کف دست‌ها را در دو طرفتان روی زمین قرار دهید. یک زانو را به سمت بیرون خم کنید. با وارد آوردن فشار بر زمین، بازوهایتان را صاف کنید، تیغه‌های شانه را پایین و عقب نگه دارید. مفصل ران باید روی زمین بوده و پشتتان قوس داشته باشد. عضلات سرین را منقبض کنید و بالاتنه تان را به سمت ساق خم شده بچرخانید. ۳۰ ثانیه در این وضعیت بمانید، و سپس برای سمت دیگر تکرار کنید.

مجله تناسب اندام

ارسال شده در 30 شهریور 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع پرسش و پاسخ , ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • چه مشخصاتی در مردان باوفا وجود دارد؟
  • انواع نوسانات استرس و تاثیرات کم و زیاد آن بر بدن
  • عکس های وسیله نگاتوسکوپ
  • فرزندی از جنس پلاستیک
  • آیا ریمل برای سلامتی مضر است؟
  • ارتباط پول با احساس شادی
  • تخریب احساسات و اعتماد به نفس توسط اطرافیان
  • اطلاعاتی کامل درباره سلول های بنیادی
  • نکاتی درباره نسخه نویسی
  • فواید نارنجی‌های پر طرفدار
  • نسخه ورزشی برای ورم پا
  • از این به بعد میتوان استفاده از الکل را با موبایل ردیابی کرد
  • از دست دادن دندان با استعمال دخانیات
  • حرکات اسکوات و ددلیفت رفیق یا دشمن؟
  • طلایی ترین نکات درمورد کاتتریسم راست
  • محبوبترین ها

  • اطلاعات جالب پیرامون عملکرد برخی اعضا در بدن
  • برای محافظت از استخوان این شیوه ها را بدانید
  • آموزش تصویری درمان شوک را بیاموزیم
  • مقدار تستوسترون در رحم مادر با سلامت مردان ارتباط دارد
  • تشخیص تیروئید با استفاده از تب سنج
  • رابطه چاقی با کم‌کاری تیروئید
  • کاهش سرم برای دیالیزی ها
  • نقش هورمون ها در بدن
  • اضافه وزن و حجیم شدن شکم با این عوامل
  • چکارکنیم که فشار خون نرمالی داشته باشیم
  • برنامه رژیم بیست و یک روزه ذهن
  • کاهش این ویتامین حیاتی و علائمش
  • کله سیستکتومی انجام دهیم یا خیر؟
  • کمک به رفع بیماری صرع با آثار این خواننده
  • عوامل زمینه ساز آپنه خواب را بشناسید
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است