موضوعات

بررسی ورزش در ساعات مختلف روز

اما هنگامیکه شما زمان ایده‌آل تمرین کردن‌تان را شناسایی کردید، عاقلانه است که به آن پایبند بمانید. نه تنها ورزش کردن به یک روال تبدیل خواهد شد (مانند مسواک زدن دندان‌هایتان قبل از خواب، هرچه بیشتر قبل از ناهار به پیاده‌روی قدرتی بپردازید، زودتر به آن عادت خواهید کرد)، بلکه بدن شما نیز هوشمند است و به این زمان عادت می‌کند: «مطالعات نشان می‌دهند هنگامیکه بدن به ورزش کردن در یک زمان خاص در هر روز عادت کرد، بتدریج در آن زمان، بهتر از هر زمان دیگری در روز فعالیت می‌کند».

در اینجا جوانب مثبت و منفی مرتبط با ورزش کردن در زمان‌های مختلف روز را بیان می‌کنیم:

صبح

جنبه مثبت: شما از ازدحام پس از تمرین در باشگاه اجتناب خواهید کرد و قبل از صبحانه، ورزش را از لیست کارهایتان خط می‌زنید. بعلاوه تحقیقات نشان می‌دهد که ورزش صبحگاهی، گرسنگی را مهار خواهد کرد. یک مطالعه که در Medicine & Science in Sports & Exercise منتشر شد، دریافت که افراد، به طور متوسط تنها پس از ۴۵ دقیقه ورزش صبحگاهی، دچار کاهش اشتها شدند ــ در مقایسه با کسانی که در ساعات بعدی روز ورزش کردند.

جنبه منفی: هنگامیکه شما خواب هستید، درجه حرارت بدنتان افت می‌کند و باعث می‌شود بدنتان در صبح، سفت و فاقد انعطاف پذیری باشد. از آنجا که انعطاف پذیری به مفاصل شما کمک می‌کند در طول تمرین در دامنه کامل حرکتی‌شان حرکت کنند، ممکن است در صبح زود، عملکرد مطلوبی نداشته باشید. و اگر شما هرگز یک فرد سحرخیز نبوده اید، سستی و رخوت شما در صبح می‌تواند به یک تمرین نیمه متمرکز و حتی آسیب دیدگی منجر شود.

ظهر

جنبه مثبت: زمان ناهار، بسته به کار شما، یک مهلت از پیش تعیین شده در طول روز است و برخلاف شب، احتمال کمتری وجود دارد که تمرین‌تان کنسل شود ــ مثلا بعلت کارهای اورژانسی خانه، دعوت به شام در لحظه آخر یا خستگی ساده پس از یک روز طولانی.

جنبه منفی: باید بدانید چه زمانی باید نهار بخورید. رفتن به باشگاه با شکم خالی بدین معناست که شما سوخت کافی برای یک تمرین کاردیوی خوب را در اختیار ندارید. کراک فورد توضیح می‌دهد: «برای گرفتن حداکثر نتیجه از تمرین‌تان باید به تغذیه توجه داشته باشید. اگر سوخت کافی نداشته باشید، به خوبی تمرین نخواهید کرد. اما خوردن یک وعده غذایی سنگین می‌تواند بعلت افت متعاقب سطوح قند خون، شما را بسرعت در یک وضعیت کمای غذایی قرار دهد که بر کارایی شما نیز تاثیر منفی می‌گذارد». وی می‌افزاید: «اگر سوخت بیش از حد به بدنتان برسانید، احساس ناراحتی و خستگی خواهید کرد و عملکرد خوبی نیز نخواهید داشت».

در یک فضای ایده آل، شما ۶۰ دقیقه قبل از تمرین، یک ناهار سبک شامل مرغ کبابی و سبزیجات بخارپز می‌خورید. اما یک رویکرد واقع بینانه‌تر: در اواسط صبح از قطعات موز و کره بادام زمینی روی نان تست غلات کامل، بعنوان میان وعده استفاده کنید ــ پروتئین موجود در کره بادام زمینی به شما انرژی پایداری خواهد داد ــ سپس ناهارتان را پس از اتمام ورزشتان بخورید.

شب

جنبه مثبت: هر چه تمرین‌تان دیرتر باشد، دمای بدنتان بالاتر می‌رود و باعث می‌شود قابلیت ارتجاعی و قدرت عضلاتتان به حداکثر برسد. و همانطور که یک مطالعه منتشر شده در کرونوبیولوژی بین المللی نشان داده است، انواع خاصی از تستوسترون مرتبط با ورزش، در ساعات پایانی روز به حداکثر می‌رسد و در نتیجه شب را به زمان ایده‌آلی برای تمرین قدرتی تبدیل می‌کند.

جنبه منفی: تمام آن تعهدات پایان روز که ناگهان پدیدار می‌شوند، می‌توانند براحتی برنامه‌ریزی‌هایتان را بهم بزند. و با وجود تحقیقی که خلاف آن را نشان می‌دهد، برخی از افراد بعلت سطوح بالای آدرنالین که بعد از ورزش در بدنشان پمپاژ می‌شود، بسختی بخواب می‌روند. کراک فورد برای جلوگیری از هرگونه اختلال خواب توصیه می‌کند که تمرین شبانه‌تان را بلافاصله پس از کار یا حدود ۵:۳۰ عصر برنامه‌ریزی کنید.

منبع: مجله تناسب اندام

 

writer.m

31 شهریور 1395

مطالب مرتبط

  • آیا استفاده از روروک برای نوزادان کار درستی است؟
  • آیا سرماخوردگی و آنفلوآنزا با هم فرق دارند؟
  • چند ترفند برای انتخاب بهترین کرم برنزه کننده
  • دل درد خردسالان و نشانه های آن
  • سقوط بند ناف به چه عارضه ای گفته می شود
  • درمان های مختلف برای آلرژی بارداری
  • ابتلا به مشکلات بینایی با تماشای تلویزیون
  • تشخیص و انتخاب عطر مناسب
  • تحرک و فعالیت فیزیکی و هموفیلی
  • مطالعاتی در زمینه سقط جنین
  • طرز استفاده صحیح از سیر
  • بررسی علل احساس سقوط در خواب
  • فواید استرس خوب
  • علل خطرناک تپش قلب در دوران بارداری
  • ویژه آقایان! در صورت عدم تخلیه منی چه باید کرد؟
  • پربازدیدترین مطالب

  • مشکلات پوستی پس از زایمان
  • تاثیر صابون بر جوش
  • توضیح در مورد بيماری پارکينسون و علائم آن
  • کودکان 13 ساله و ازدواج زودهنگام
  • کم شدن تعداد گلبولهای سفید خون | لکوپنی و نوتروپنی
  • دختر 2 سال و نیمه | غریبی و نا آرامی
  • همه چیز درباره کم خونی و فقر آهن
  • درمان های خانگی برای بی اختیاری ادرار
  • چند ترفند برای انتخاب بهترین کرم برنزه کننده
  • درد مری و ابتلا به بیماری های خطرناک
  • ابتلا به مشکلات بینایی با تماشای تلویزیون
  • پرسش و پاسخ های متداول درمورد ریمل و استفاده از آن
  • بررسی ورزش در ساعات مختلف روز
  • آمادگی های لازم قبل از رفتن برای لیزر درمانی
  • آیا استفاده از روروک برای نوزادان کار درستی است؟
  • داغ ترین مطالب و مقالات

  • چند ترفند برای انتخاب بهترین کرم برنزه کننده
  • طب سنتی آکادمیک یا طب سنتی تجربی؟ مسئله این است!
  • امان از دمنوش هایی که این روزها همه جا هستند!
  • آشنایی با عوارض گیاهان دارویی
  • بوی عرق تان را با این گیاهان دارویی از بین ببرید
  • سرماخوردگی را با چه چیزی درمان کنیم؟
  • آیا سرماخوردگی و آنفلوآنزا با هم فرق دارند؟
  • سقوط بند ناف به چه عارضه ای گفته می شود
  • بیماری پوستی گال، از علائم تا درمان
  • نکات مهم در زمینه حساسیت غذایی
  • گیاهان دارویی معجزه کننده برای سلامتی
  • پیشگیری از بروز آفت دهان و تبخال با درمان های خانگی آن ها
  • اعتقادات رایج درباره آنفلوآنزا
  • درمان خانگی برای تسکین درد لثه
  • اهمیت استفاده از کرم برای دست
  • پیشنهاد سردبیر

  • روغن های زیان آور ضد بارداری را بشناسید
  • لباس هوشمند مخصوص تعریق
  • لوبریکانت ها Lubricants
  • اختلال در سیستم ایمنی افسردگی می آورد
  • معالجه آرتروز با این روش
  • درمان غیر دارویی برای پیشگیری از بروز بیماریهای قلبی
  • املت سیر کننده برای رژیم ها
  • افراد کانا (عقب ماندگان شدید)
  • آبسه دندانی چیست و چه درمانی دارد؟
  • رونمایی از اولین گوش مصنوعی
  • روش تربیتی صحیح برای گازگرفتن
  • محافظت از بدن در برابر مونوکسید کربن
  • کاهش وزن نوجوانان چاق
  • تشخیص بیماری مالاریا با شیوه جدید در عرض چند ثانیه
  • آیا جراحی چاقی شیوه خوبی برای لاغر شدن است؟
  • 
       
    
    x