دکتر رضا شعبان‌پور
دکتر رضا شعبان‌پور
طراحی لبخند با لومینییرز سرامیکی بدون کوچک‌ترین تراش
کلینیک یکتا
کلینیک یکتا
کلینیک تخصصی پوست و مو
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو پلاسماجت
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
آزمایشگاه نیلو
آزمایشگاه نیلو
اختلالات اسيد امينه
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
ایران نوین – رجایی
لاغری با دستگاه یا رژیم
کلینیک ایران نوین
دکتر وفایی
دکتر حمیدرضا وفایی
جراحی پلاستیک و ترمیمی (لیپوماتیک)
کلینیک ساج
پلی‌کلینیک شبانه‌روزی ساج
هر آنچه شما می‌خواهید
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
نیلوفر داوودپور
دکتر نیلوفر داودپور
ارائه خدمات ترمیمی-زیبایی

 

 

هورمون وازوپرسین نوشابه های ورزشی گرما زدگی ر ورزشکاران گرما زدگی تعریق کاهش یافته از دست دادن آب بدن از طریق عرق

گرمای هوا چه تاثیراتی بر ورزشکاران میگذارد تمرینات ورزشی  در گرما چه تاثیراتی بر بدن ما میگذارد تمرین کردن در دماهای بالا می تواند قوای بدنی ورزشکاران را بالا ببرد و میزان تحمل گرما را در این افراد بالا ببرد ورزش‌های استقامتی در گرما می توانند باعث گرفتن نتایج بهتر از ورزش شوند بهتر است هنگام ورزش در گرما مایعات کافی بنوشید تا دچار مشکل نشوید.

از درجه حرارت بالای تابستان به نفع خودتان استفاده کنید. با توجه به یک تحقیق جدید، ورزش کردن در گرما ممکن است مزایایی مشابه تمرین کردن در ارتفاعات بالا داشته باشد. در هنگام ورزش کردن بالاتر از سطح دریا، بدن شما باید تعداد گلبول‌های قرمز خونش را برای هماهنگی با محتوای اکسیژن کمتر در جو، افزایش دهد.

دکتر بن لی، نویسنده این مطالعه، و تکنسین آزمایشگاه فیزیولوژی در دانشگاه بت در انگلستان توضیح می‌دهد که این امر، مقدار خونی که قلب شما باید با هر تپش پمپاژ کند، و مقدار اکسیژنی که شما می‌توانید به عضلاتتان برسانید را افزایش می‌دهد. نتیجه اینکه شما می‌توانید به مدت بیشتری سریع‌تر تمرین کنید، و حالا تیم دکتر لی کشف کرده‌اند که تمرین کردن در دماهای بالا در سطح دریا، منجر به نتیجه مشابهی می‌شود.

برای این مطالعه، شرکت کنندگان بمدت ۶۰ دقیقه در یک اتاق گرم با حرارت ۴۰ درجه سانتی‌گراد رکاب زدند. مقدار پیشرفت در حداکثر حجم اکسیژن (بدن شما چقدر موثر اکسیژن را دریافت می‌کند) و سرعت این دوچرخه سواران، مشابه زمانی بود که چندین مایل بالاتر از سطح دریا دوچرخه سواری کرده بودند.
لی توضیح می‌دهد که گرما، نه تنها باعث می‌شود بدنتان سلول‌های قرمز خون بیشتری تولید کند، بلکه قلبتان را نیز مجبور می‌کند خون بیشتری به سطح پوست شما برای پراکندن گرما بفرستد. اگر بطور مکرر در گرما تمرین کنید، قلبتان می‌تواند با هر ضربان، موثرتر کار کند.

بعلاوه با توجه به یک مطالعه در مجله فیزیولوژی کاربردی، دوچرخه سوارانی که در گرمای بالا تمرین کرده بودند، شاهد افزایش ۷ درصدی در حداکثر حجم اکسیژن و قدرتشان در زمانی بودند که در دماهای خنک‌تر تمرین کردند. در حالیکه محققان انگلیسی فقط روی دوچرخه سواران مطالعه کردند، لی معتقد است که تمرین کردن در گرما ممکن است به شما کمک کند در سایر ورزش‌های استقامتی مانند دویدن نیز پیشرفت کنید.
شما چگونه می‌توانید به این نتایج دست یابید؟

اکثر باشگاه‌ها دمایی معادل ۲۰ درجه سانتی‌گراد دارند (با اینحال کلاس‌های دوچرخه ثابت در فضای داغ، شروع خوبی برای نزدیک شدن به این نتایج هستند). بنابراین بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید، این است که از دو یا دوچرخه سواری در فضای بسته صرف‌نظر کرده و این تمرینات را در فضای باز و یک روز گرم انجام دهید. اما شدت‌تان را پایین نگه دارید. گرما فورا تنفس و ضربان قلب شما را افزایش داده و باعث می‌شود فعالیت بدنی‌تان، چالش برانگیزتر از زمانی بنظر برسد که آن را در دماهای پایین تر انجام می‌دادید.

در یک مقیاس فشار ۱ تا ۱۰، سعی کنید در حدود ۴ تمرین کنید. شما باید قادر باشید از طریق بینی‌تان نفس بکشید و به حرف زدن ادامه دهید. کاملا هیدراته به سر تمرینتان بروید و در تمام مدت تمرین، مراقب تشنگی‌تان باشید. لی توصیه می‌کند هر زمانی که در طول تمرین احساس تشنگی کردید، مایعات بنوشید.

مجله تناسب اندام

5 1000
ارسال شده در 31 شهریور 1395 توسط با موضوع پرسش و پاسخ , ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • مواد غذایی مفید برای محافظت از مو
  • برخی حرکات ورزشی و اشتباهات انجام دادن آن ها
  • لوازم آرایشی مورد استفاده برای پوست خشک
  • مصرف مشروبات الکلی برای همه خطرناک است
  • افزایش سقط جنین و مرگ ناگهانی نوزاد با مصرف سیگار
  • شیرینی آتشفشان
  • افزایش زیبایی صورت تا قبل از عید
  • اگربیش از حد غذای کنسروی استفاده کنید چه عارضه ای دارد؟
  • محبوبترین ها

  • معرفی برخی از نان های خارجی و ارزش غذایی آنها
  • آشنایی با غذاهایی که استرس می آورند
  • مهمترین نکات تغذیه ای زنان شاغل که نادیده می گیرند
  • همه چیز درمورد خواص و مضرات سیاه دانه
  • زمان مصرف میوه برای مردان
  • بعد از افطار از خوردن میوه و سبزیجات غافل نشوید
  • میگو کبابی ، هم خوش طعم ، هم پرانرژی
  • برای هضم بهتر مواد غذایی در بدن این توصیه ها را بخوانید
  • رپورتاژ

  • ورزش و یوگا در بارداری و توصیه های مربوطه
  • ارائه خدمات ارتودنسی با استفاده از روش های نوین و پیشرفته
  • آشنایی با جدیدترین رکورددار رژیم دکتر کرمانی
  • کلینیک مولتی مديكال شارلوت
  • لیفتینگ با نخ
  • ارکید
    دندانپزشکی دکترسلام
    تلگرام دکتر سلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
    x