istock_000032300156small-600x450

گرمای هوا چه تاثیراتی بر ورزشکاران میگذارد تمرینات ورزشی  در گرما چه تاثیراتی بر بدن ما میگذارد تمرین کردن در دماهای بالا می تواند قوای بدنی ورزشکاران را بالا ببرد و میزان تحمل گرما را در این افراد بالا ببرد ورزش‌های استقامتی در گرما می توانند باعث گرفتن نتایج بهتر از ورزش شوند بهتر است هنگام ورزش در گرما مایعات کافی بنوشید تا دچار مشکل نشوید.

از درجه حرارت بالای تابستان به نفع خودتان استفاده کنید. با توجه به یک تحقیق جدید، ورزش کردن در گرما ممکن است مزایایی مشابه تمرین کردن در ارتفاعات بالا داشته باشد. در هنگام ورزش کردن بالاتر از سطح دریا، بدن شما باید تعداد گلبول‌های قرمز خونش را برای هماهنگی با محتوای اکسیژن کمتر در جو، افزایش دهد.

دکتر بن لی، نویسنده این مطالعه، و تکنسین آزمایشگاه فیزیولوژی در دانشگاه بت در انگلستان توضیح می‌دهد که این امر، مقدار خونی که قلب شما باید با هر تپش پمپاژ کند، و مقدار اکسیژنی که شما می‌توانید به عضلاتتان برسانید را افزایش می‌دهد. نتیجه اینکه شما می‌توانید به مدت بیشتری سریع‌تر تمرین کنید، و حالا تیم دکتر لی کشف کرده‌اند که تمرین کردن در دماهای بالا در سطح دریا، منجر به نتیجه مشابهی می‌شود.

برای این مطالعه، شرکت کنندگان بمدت ۶۰ دقیقه در یک اتاق گرم با حرارت ۴۰ درجه سانتی‌گراد رکاب زدند. مقدار پیشرفت در حداکثر حجم اکسیژن (بدن شما چقدر موثر اکسیژن را دریافت می‌کند) و سرعت این دوچرخه سواران، مشابه زمانی بود که چندین مایل بالاتر از سطح دریا دوچرخه سواری کرده بودند.
لی توضیح می‌دهد که گرما، نه تنها باعث می‌شود بدنتان سلول‌های قرمز خون بیشتری تولید کند، بلکه قلبتان را نیز مجبور می‌کند خون بیشتری به سطح پوست شما برای پراکندن گرما بفرستد. اگر بطور مکرر در گرما تمرین کنید، قلبتان می‌تواند با هر ضربان، موثرتر کار کند.

بعلاوه با توجه به یک مطالعه در مجله فیزیولوژی کاربردی، دوچرخه سوارانی که در گرمای بالا تمرین کرده بودند، شاهد افزایش ۷ درصدی در حداکثر حجم اکسیژن و قدرتشان در زمانی بودند که در دماهای خنک‌تر تمرین کردند. در حالیکه محققان انگلیسی فقط روی دوچرخه سواران مطالعه کردند، لی معتقد است که تمرین کردن در گرما ممکن است به شما کمک کند در سایر ورزش‌های استقامتی مانند دویدن نیز پیشرفت کنید.
شما چگونه می‌توانید به این نتایج دست یابید؟

اکثر باشگاه‌ها دمایی معادل ۲۰ درجه سانتی‌گراد دارند (با اینحال کلاس‌های دوچرخه ثابت در فضای داغ، شروع خوبی برای نزدیک شدن به این نتایج هستند). بنابراین بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید، این است که از دو یا دوچرخه سواری در فضای بسته صرف‌نظر کرده و این تمرینات را در فضای باز و یک روز گرم انجام دهید. اما شدت‌تان را پایین نگه دارید. گرما فورا تنفس و ضربان قلب شما را افزایش داده و باعث می‌شود فعالیت بدنی‌تان، چالش برانگیزتر از زمانی بنظر برسد که آن را در دماهای پایین تر انجام می‌دادید.

در یک مقیاس فشار ۱ تا ۱۰، سعی کنید در حدود ۴ تمرین کنید. شما باید قادر باشید از طریق بینی‌تان نفس بکشید و به حرف زدن ادامه دهید. کاملا هیدراته به سر تمرینتان بروید و در تمام مدت تمرین، مراقب تشنگی‌تان باشید. لی توصیه می‌کند هر زمانی که در طول تمرین احساس تشنگی کردید، مایعات بنوشید.

مجله تناسب اندام

ارسال شده در 31 شهریور 1395 توسط دکتر سلام با موضوع پرسش و پاسخ , ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • با بروز این علائم، شما از حال خواهید رفت
  • از سنگ درمانی و کاربردهای آن چه می دانید؟
  • دارو های بی خوابی
  • ویاگرا و عوارض جانبی آن برای بینایی
  • عکس های جوراب واریس
  • دیزاین اتاق خوابتان را اینگونه رقم بزنید
  • رونمایی از اولین گوش مصنوعی
  • مهم ترین دلایل خیانت مردان در زندگی مشترک
  • فواید فعالیت فیزیکی در حاملگی برای جنین
  • همه عواقب خود زشت پنداری
  • میان بیماری دیابت و غیر فعال شدن میتوکندری‌ها چه ارتباطی وجود دارد
  • سرطان مری و معده در ایران نتیجه ی چیست
  • خطرات ایجاد فیبروم در رحم
  • آموزش مصرف چای سبز
  • هشدار جدی از سکسکه توجه کرد
  • محبوبترین ها

  • چه میزان در روز برای شکمتان وقت می گذارید
  • تازه ترین دستگاه تشخیص دروغ
  • معجزات نور صبحدم در کنترل وزن
  • نتایج حاصل از پیوند صورت یک زن
  • اوضاع فاضلاب در شادگان
  • از روغن پالم چه می دانید
  • درمان تمام بیماری ها با استفاده از خون بند ناف
  • علل و بیماریهای ناشی از خون در ادرار
  • مهرداد میناوند شایعه ابتلایش به سرطان را تکذیب کرد
  • رضایت از میزان اعتبار حوزه بهداشت در لایحه بودجه ۹۶
  • حفاظت تنفسی و این راهکارها
  • مواردی که باعث جذب بیشتر پشه ها به سمتتان می شود
  • درمان و جراحی سرپایی خر و پف توسط این جراح
  • راه جالب چینی ها برای مبارزه با مصرف سیگار
  • ایران جزء 10 کشور برتر جهان در تولید واکسن است
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است