موضوعات

تاثیرات مثبت گرما بر ورزشکاران

 

 

istock_000032300156small-600x450

گرمای هوا چه تاثیراتی بر ورزشکاران میگذارد تمرینات ورزشی  در گرما چه تاثیراتی بر بدن ما میگذارد تمرین کردن در دماهای بالا می تواند قوای بدنی ورزشکاران را بالا ببرد و میزان تحمل گرما را در این افراد بالا ببرد ورزش‌های استقامتی در گرما می توانند باعث گرفتن نتایج بهتر از ورزش شوند بهتر است هنگام ورزش در گرما مایعات کافی بنوشید تا دچار مشکل نشوید.

از درجه حرارت بالای تابستان به نفع خودتان استفاده کنید. با توجه به یک تحقیق جدید، ورزش کردن در گرما ممکن است مزایایی مشابه تمرین کردن در ارتفاعات بالا داشته باشد. در هنگام ورزش کردن بالاتر از سطح دریا، بدن شما باید تعداد گلبول‌های قرمز خونش را برای هماهنگی با محتوای اکسیژن کمتر در جو، افزایش دهد.

دکتر بن لی، نویسنده این مطالعه، و تکنسین آزمایشگاه فیزیولوژی در دانشگاه بت در انگلستان توضیح می‌دهد که این امر، مقدار خونی که قلب شما باید با هر تپش پمپاژ کند، و مقدار اکسیژنی که شما می‌توانید به عضلاتتان برسانید را افزایش می‌دهد. نتیجه اینکه شما می‌توانید به مدت بیشتری سریع‌تر تمرین کنید، و حالا تیم دکتر لی کشف کرده‌اند که تمرین کردن در دماهای بالا در سطح دریا، منجر به نتیجه مشابهی می‌شود.

برای این مطالعه، شرکت کنندگان بمدت ۶۰ دقیقه در یک اتاق گرم با حرارت ۴۰ درجه سانتی‌گراد رکاب زدند. مقدار پیشرفت در حداکثر حجم اکسیژن (بدن شما چقدر موثر اکسیژن را دریافت می‌کند) و سرعت این دوچرخه سواران، مشابه زمانی بود که چندین مایل بالاتر از سطح دریا دوچرخه سواری کرده بودند.
لی توضیح می‌دهد که گرما، نه تنها باعث می‌شود بدنتان سلول‌های قرمز خون بیشتری تولید کند، بلکه قلبتان را نیز مجبور می‌کند خون بیشتری به سطح پوست شما برای پراکندن گرما بفرستد. اگر بطور مکرر در گرما تمرین کنید، قلبتان می‌تواند با هر ضربان، موثرتر کار کند.

بعلاوه با توجه به یک مطالعه در مجله فیزیولوژی کاربردی، دوچرخه سوارانی که در گرمای بالا تمرین کرده بودند، شاهد افزایش ۷ درصدی در حداکثر حجم اکسیژن و قدرتشان در زمانی بودند که در دماهای خنک‌تر تمرین کردند. در حالیکه محققان انگلیسی فقط روی دوچرخه سواران مطالعه کردند، لی معتقد است که تمرین کردن در گرما ممکن است به شما کمک کند در سایر ورزش‌های استقامتی مانند دویدن نیز پیشرفت کنید.
شما چگونه می‌توانید به این نتایج دست یابید؟

اکثر باشگاه‌ها دمایی معادل ۲۰ درجه سانتی‌گراد دارند (با اینحال کلاس‌های دوچرخه ثابت در فضای داغ، شروع خوبی برای نزدیک شدن به این نتایج هستند). بنابراین بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید، این است که از دو یا دوچرخه سواری در فضای بسته صرف‌نظر کرده و این تمرینات را در فضای باز و یک روز گرم انجام دهید. اما شدت‌تان را پایین نگه دارید. گرما فورا تنفس و ضربان قلب شما را افزایش داده و باعث می‌شود فعالیت بدنی‌تان، چالش برانگیزتر از زمانی بنظر برسد که آن را در دماهای پایین تر انجام می‌دادید.

در یک مقیاس فشار ۱ تا ۱۰، سعی کنید در حدود ۴ تمرین کنید. شما باید قادر باشید از طریق بینی‌تان نفس بکشید و به حرف زدن ادامه دهید. کاملا هیدراته به سر تمرینتان بروید و در تمام مدت تمرین، مراقب تشنگی‌تان باشید. لی توصیه می‌کند هر زمانی که در طول تمرین احساس تشنگی کردید، مایعات بنوشید.

مجله تناسب اندام

writer.n1

31 شهریور 1395

مطالب مرتبط

  • آیا استفاده از روروک برای نوزادان کار درستی است؟
  • آیا سرماخوردگی و آنفلوآنزا با هم فرق دارند؟
  • استاندارد مدت زمان بازی با کامپیوتر در کودکان
  • چند ترفند برای انتخاب بهترین کرم برنزه کننده
  • یبوست های حین بارداری را با مصرف این مواد از بین ببرید
  • دل درد خردسالان و نشانه های آن
  • سقوط بند ناف به چه عارضه ای گفته می شود
  • درمان های مختلف برای آلرژی بارداری
  • ابتلا به مشکلات بینایی با تماشای تلویزیون
  • تشخیص و انتخاب عطر مناسب
  • تحرک و فعالیت فیزیکی و هموفیلی
  • چرا سینه کودک خس خس میکند؟
  • مطالعاتی در زمینه سقط جنین
  • طرز استفاده صحیح از سیر
  • بررسی علل احساس سقوط در خواب
  • پربازدیدترین مطالب

  • سوالات و پرسش های مختلف پیرامون آپاندیس
  • کمبود وزن در خردسالان
  • درمان رفلکس شدید معده، پولیپ معده
  • اهمیت یادگیری مهارت های مختلف برای زندگی
  • ابتلا به مشکلات بینایی با تماشای تلویزیون
  • استاندارد مدت زمان بازی با کامپیوتر در کودکان
  • درمان های مختلف برای آلرژی بارداری
  • توهم دیداری و شنیداری در اطفال
  • تشکیل زندگی مشترک در کنار خانواده همسر
  • علائم و نشانه های سرطان معده | ناراحتي گوارشي
  • مشکلات تنفسی هنگام بالارفتن از پله
  • کمک به جوانان برای ترک اعتیاد
  • تغذیه مناسب و افزایش وزن در بیماران کولیت اولسروز
  • جراحی انحراف و پولیپ بینی با وجود کم خونی
  • تاثیرات مختلف گرما بر بدن ورزشکاران
  • داغ ترین مطالب و مقالات

  • راه های شادابی چشم
  • آشنایی با بیماری چشمی دویک
  • احتمال بروز سکته قلبی در افراد با سابقه خانوادگی
  • برگر بیماری در کمین دست و پای سیگاری ها
  • علل کاهش روابط اجتماعی بین ایرانیان
  • از مصرف شیرین بیان قافل نشوید
  • تکنیک های سلامتی دهان و دندان در سالمندی
  • غذا های تند مناسب برای سفره های پائیزی
  • صدمات باور نکردنی تصادفات در جاده های ایران!
  • درمان نازایی های حاصل از شیمی درمانی و رادیوتراپی
  • خواص شگفت انگیز سیب برای مقابله با 5 نوع سرطان
  • 8 نشانه خطرناک افسردگی که باید جدی گرفته شود
  • ۳ تاثیر باورنکردنی مادر، بر سلامت فرزند
  • فواید فوق‌العاده آب برای بدن
  • آشنایی با مشکلات رایج مری
  • پیشنهاد سردبیر

  • از دست ندادن چربی بدن چه علتهایی دارد؟
  • با زمانبندی در زندگی تان جلو بروید
  • مراحل و اصول طراحی و زمانبندی تمرينات قدرتی
  • نکات مهم درباره عارضه هرنی
  • از گیاه تنباکو واکسن معده تولید شد
  • فرهنگ نامگذاری در جامعه ما
  • تاثیر تعلل و مسامحه در شخص افسرده
  • گیاهان دارویی تقویت کننده روحیه
  • خانم های شاغل و مشغله فکری آنان
  • صحبتی با والدین سیگاری
  • نوتوانی شنوایی
  • چه تفاوتی بین روغن کرچک و روغن نارگیل وجود دارد؟
  • درمان فاصله بین دندان ها
  • برخی مواد خوراکی مدرن امروزی
  • کیک قابلمه ای با رسپی ترکیه
  • 
       
    
    x