موضوعات

تقویت اشتهای کودک با این میان وعده ها

dlo-healthy_snacks_for_kids-1-102119600
چگونه می توانیم باعث تقویت تغذیه نوزادان شویم چگونه مواد غذایی دلخواه و اشتها آور برای فرزندانمان تهیه کنیم منوی غذایی کودک برچه اساسی باید تهیه و تنظیم شود میان‌وعده‌های غذایی سالم و مغذی برای کودکان چه ویژگی هایی دارند چه توصیه هایی در این زمینه باید در نظر بگیریم پیشنهادات تغذیه ای متخصصین اطفال را در ادامه مطلب برایتان آورده ایم با کمک آن ها اشتهای فرزندتان را بازیابی کنید.

تغذیه نوزادان یکی از دل مشغولی های همیشگی والدین است در این بین بسیاری از والدین از اهمیت میان وعده ها غافل اند . در ابتدا باید توجه کنید که میان‌وعده‌های غذایی کودکان نباید کسالت آور باشند. برای بسیاری از کودکان میان‌وعده‌های غذایی حکم نوعی سرگرمی و تفریح را دارند، و لزوماً بد نیستند.

نکاتی برای میان وعده کودکان
می‌توانید برای دانستن چگونگی تهیه کردن میان‌وعده‌های غذایی سالم برای کودکان، از توصیه‌های زیر مدد گیرید:

1- خوراکی‌ها و تنقلات فاقد ارزش غذایی را از خانه دور نگه دارید: فرزند شما برای دریافت شیرینی‌جات، شکلات، چیپس و دیگر تنقلات اصرار و پافشاری نخواهد کرد، اگر آن‌ها را در دسترس نگه ندارید و بداند که در خانه موجود نیستند. با انتخاب میان‌وعده‌های سالم یک الگوی خوب برای فرزندتان باشید.

2- تلاش به سمت مصرف غلات کامل و دانه‌ها: گزینه های غذایی دارای غله کامل (نظیر بیسکویت‌ها و نان‌های تهیه شده از غله کامل و سبوس دار) را در میان‌وعده‌های غذای کودکانتان بگنجانید، غلات کامل در تأمین انرژی و تقویت بنیه کودکتان مفیدند.

3- مخلوط کردن و ترکیب نمودن اقلام غذایی: شما می‌توانید ترکیبی از اقلام غذایی سالم را به فرزندتان ارائه کنید و این هنر شماست که بتوانید ترکیب‌هایی خوشمزه‌ای از اقلام غذایی سالم مختلف را برای فرزندتان تهیه کنید. برای مثال؛می‌توانید هویج و دیگر سبزیجات خام را آغشته به ماست‌های چکیده طعم دار کنید و به فرزندتان بدهید.می‌توانید سبزیجات را در کنار محصولات لبنی ارائه دهید برای مثال گزینه های ساده‌ای نظیر (نان و پنیر به همراه خیار و گوجه) یا (ماست و خیار یا آب دوغ خیار به همراه نان و محصولات غله کامل) را نیز امتحان کنید.‌می‌توانید آغشته نمودن میوه‌های تازه یا کراکرهای سبوس‌دار با ماست‌های کم چرب، را نیز امتحان کنید.می‌توانید کره بادام زمینی را روی سیب، موز، کرفس و غیره بمالید و آن را به کودکتان بدهید و غیره…

4- تقویت استقلال در کودکان: گزینشی از سبزیجات یا میوه‌های آماده برای خوردن را در یخچال نگه دارید. می‌توانید میوه‌جات آماده برای خوردن را در یک کاسه یا ظرف در دسترس قرار دهید. گزینه‌های غلات کامل کم شکر، میوه‌های کنسرو شده و بسته‌بندی شده در آب خودشان و دیگر اقلام غذایی سالم را در یک کابینت در دسترس، یا در قفسه یا یخچال به صورتی که در دسترس کودکتان باشد قرار دهید، تا او بتواند به هنگام گرسنگی در برداشتن خوراکی‌ها استقلال داشته باشد.

5- منوی غذایی کودکتان را گسترده کنید: ارائه‌ی اقلام غذایی به فرزندتان را محدود نسازید و تا حد امکان منوی غذای کودکتان را گسترده سازید. گزینه‌های غذایی نا معمول‌تر را نیز به فرزندتان ارائه دهید برای مثال: آناناس، فلفل‌های قرمز یا زرد، انبه، دانه‌های سویای بوداده و غیره …

6- ملاقات دوباره با صبحانه: می‌توانید غذاهای مرسوم در صبحانه نظیر نیمرو و نان تست غله کامل، را به عنوان یک عصرانه مغذی و سالم به فرزندتان ارائه دهید.

7- سرگرم کننده ساختن خوراکی‌ها:می‌توانید با ابزارهای برنده آشپزخانه، نان و پنیر را به اشکال قشنگ برش دهید تا برای کودکتان جذاب گردند.می‌توانید کباب میوه تهیه کنید و یا به کودکتان نشان دهید که چگونه تکه‌های خرد شده‌ی میوه را با چوب‌های غذا خوری ژاپنی – چینی (چاپستیک) بخورد. می‌توانید به سلیقه خودتان اقلام غذایی را به اشکال مختلف توی ظرف غذا بچینید تا برای کودک جذاب و مفرح گردند (برای مثال صورتک‌های با نمک، کلمات دیگر اشکال جذاب برای فرزندتان).

8- دریافت طعم شیرین از میان‌وعده‌های غذایی سالم: میان‌وعده‌های غذایی برای کودکان نباید لزوماً بی مزه یا کم مزه باشند. برای ارضای ذائقه‌ی شیرینی دوست فرزندتان، می‌توانید پودینگ‌های خوشمزه‌ی عاری از چربی و ماست‌های یخی یا قطعات میوه یخ زده را (به عنوان جایگزینی سالم برای بستنی) به فرزندتان ارائه نمایید.می‌توانید پوره‌هایی خوش طعم با استفاده از مواردی نظیر: شیر کم چرب، ماست کم چرب و میوه‌های تازه یا یخ زده تهیه نمایید.

9- گول تقلب‌های برچسب‌های غذایی را نخورید: غذاهای تجاری تحت عنوان کم چرب یا عاری از چربی، می‌توانند همچنان پر از کالری و سدیم باشند. همچنین غذاهایی با عنوان گول زننده عاری از کلسترول، می‌توانند غنی از چربی، چربی اشباع و شکر باشند؛ لذا برای دانستن تمام ماجرا باید محتویات غذایی برچسب‌های غذایی را کامل بخوانید و تنها به تیترهای گول زننده عاری از کلسترول یا عاری از چربی، اکتفا نکنید.

منبع:نی نی عسل

writer.n1

31 شهریور 1395

مطالب مرتبط

  • از 50 سال سن شان بیشتر شده؟پس این مواد غذایی را فراموش نکنید
  • معجزه در این نوشیدنی های گیاهی است
  • سرکه سیب را قبل از غذا بخورید،لاغر شوید
  • چاق شدن با مصرف گوشت قرمز،درست یا غلط؟
  • بررسی عوامل مختلف تاثیرگذار بر میل جنسی
  • منوی غذایی مناسب برای ناهار مدرسه
  • روش تهیه اکسیر جوانی
  • دیابتی ها این صبحانه را مصرف کنند
  • آیا ماست در افسردگی تاثیر میگذارد؟
  • عملکرد مغز را با روغن ماهی حفظ کنید
  • راه حلی برای رفع آلرژی به بادام زمینی و تخم مرغ
  • بررسی ارزش تغذیه ای مختلف نخود فرنگی
  • خوردنی های سالم برای 40 ساله ها
  • داشتن پوست درخشان با این توصیه های غذایی
  • نوشیدن قهوه قبل از ورزش،چرا؟
  • پربازدیدترین مطالب

  • مصرف سبزیجات راه حلی مناسب برای افسردگی
  • خطرات مصرف زیاد خوراک مغز گاو و گوسفند
  • 6 توصیه لاغری برای افرادی که اهل رژیم نیستند
  • این بیماران ماست را از یاد نبرند
  • مفیدترین عسلها برای درمان کدامند
  • تاثیرات مثبت نوشیدنی های داغ بر بدن
  • سلامت و بهبودی مغز با این خوراکی ها
  • حتما در کنار اسفناج از ویتامین c استفاده کنید
  • چرا شیرینی هایی که طبیعی نیستند این قدر چاق می کنند ؟
  • حتما چربی مصرف کنید!
  • ادویه کاری چه نقشی در بدن ما دارد؟
  • دانستنی میکروب های موجود در بستنی سنتی
  • غذا نخوردن و این آسیب ها
  • نوشیدن چای با خرما و توت خشک ممنوع
  • فاکتور های یک میان وعده ی مناسب
  • داغ ترین مطالب و مقالات

  • بررسی علل احساس سقوط در خواب
  • علائم تب مخملک در کودکان چیست؟
  • آیا علائم سینه پهلو یا پنومونی میدانید؟
  • برگزاری کنگره ی پیشگیری بزرگترین و اولین بیماری شایع جهان
  • 39 کودک مبتلا به کم کاری تیروئید در همدان شناسایی شد
  • اعلام مقالات برتر همایش ملی «سلامت از دیدگاه قرآن»
  • بیمه ها در سوانح جاده ای موثرند
  • خمیر دندان هایی که نباید خرید : “سنسوداین” و “آکوافرش”
  • چطور میتونم از گود شدن کمرم جلوگیری کنم؟
  • چاق شدن با مصرف گوشت قرمز،درست یا غلط؟
  • سرکه سیب را قبل از غذا بخورید،لاغر شوید
  • توسعه سیستم تبادل اطلاعات سلامت برای پزشک خانواده و نظام ارجاع
  • معجزه در این نوشیدنی های گیاهی است
  • این توصیه ها را برای داشتن تیروئید سالم‌ تر بخوانید
  • رنگ ادرارتان را نادیده نگیرید
  • پیشنهاد سردبیر

  • با تزریق مستقیم دارو به داخل ورید لخته از بین می رود
  • ترفندهای تربیتی برای تشویق کودک به شاد
  • فلوراید و این نکات مهم
  • رمانتیک شدن زنان با این خوراکی
  • زمان طلایی برای آزمایش اچ آی وی
  • در هر قسمت از خانه از چه رنگی استفاده کنیم؟
  • عوارض سوخاری های پرطرفدار برای سلامتی
  • وجود داشتن یا نداشتن عشق در نگاه اول
  • میله هالتر المپیکی با میله هالتر ضخیم چه فرقهایی دارد؟
  • شیر مادر روی استقامت DNA تأثیر دارد!
  • آموزش بهترین مهارت ها برای اطفال
  • انار بخورید تا محافظ قلبتان باشد
  • از فواید جالب و معجزه آسای بادام هندی چه می دانید؟
  • مصرف چای موجب کوتاهی عمر و کم خونی می شود
  • آلفالیپوئیک اسید چقدر برای پوست مفید است؟
  • 
       
    
    x