4

 

چگونه می توانیم غم و غصه را از خود دور کنیم و  از ناراحتی و اندوه رهایی پیدا کنیم چه روش هایی می تواند به ما در رفع این حالات کمک کند توصیه های روانشناسان در این زمینه را در ادامه مطلب برایتان آورده ایم راز و نیاز با خدا ،شرکت کردن در امور خیریه،تغذیه مناسب ،فعالیت روزمره به شما در کم کردن ناراحتی هایتان کمک زیادی میکند.

 

از دست دادن کسی یا چیزی که نسبت به آن توجه دارید می تواند موجب اندوه و غصه تان شود. ممکن است دچار عذاب روحی عمیقی شوید تا آنجا که درد و ناراحتی لحظه ای رهایتان نکند.

واکنش ها در برابر اندوه کاملا عادی هستند. اما چگونه می توان بر غم و غصه های خود غلبه کرد؟

روش های زیر می توانند مفید باشند:
کمک بخواهید

یکی از موثرترین عامل در رهایی از اندوه، حمایت دیگران است.

اگر احساس غم و اندوه فراوان می کنید حتما با کسی که می توانید به او اعتماد کنید مانند دوست یا اعضای خانواده تان صحبت کنید و اندوه تان را درمیان بگذارید.

با این کار می توانید از بار آن غم بکاهید.

اما اگر در موقعیتی هستید که فرد قابل اعتمادی که بتواند کمک تان کند در دسترس ندارید از ایمان تان کمک بگیرید.

در این شرایط راز و نیاز با خدا و کسی که او را نیروی برتر می دانید بسیار به بهبودی حال تان کمک می کند.

اگر بازهم نتوانستید اندوه تان را فراموش کنید حتما با روانشناس و یا مشاور تماس گرفته و با استفاده از روش های مناسب و پیشنهادی او در خصوص وضعیت تان به خود کمک کنید.

مراقب خود باشید

هنگام اندوه و ناراحتی خیلی مهم است مراقب خود باشید.

در حقیقت باید برای شفای روح تان درد و اندوه وارد شده را بپذیرید.

دوری کردن از احساساتی چون غم و فقدان فقط روند بهبودی را طولانی تر می کند.

می توانید احساسات بدتان را به روش های خلاقانه ای مانند نوشتن آنها بروز دهید.

یا با شرکت کردن در امور خیریه غم خود را فراموش کنید.

موقع اندوه و افسردگی به راحتی غذا خوردن فراموش می شود اما  وعده های غذایی تان را ازدست ندهید چراکه ذهن و بدن درکنار هم فعالیت می کنند.

اندوه تان را تشخیص دهید

گاهی اوقات افراد غم و اندوه را با افسردگی اشتباه می گیرند.

البته از آنجایی که این دو مورد علایم بسیار مشابه ای دارند تشخیص آن دو از هم گاهی اوقات بسیار سخت می شود.

غم و اندوه ترکیبی از انواع متفاوتی احساسات است.

یعنی فرد حتی در عین غمگین بودن ممکن است لحظه ای موضوعی برای خندیدن داشته باشد اما فرد افسرده دایما احساس تهی بودن و ناامیدی می کند.

بنابراین با تشخیص درست رو درمانی صحیحی به کار برید. اگر فکر می کنید زندگی دیگر ارزشی ندارد، ایکاش می مردید، دایم خودتان را به خاطر اتفاق افتاده سرزنش می کنید، به دیگران نمی توانید اعتماد کنید، نمی توانید فعالیت های روزمره تان را از سر بگیرید شما افسرده شده اید و حتما باید از کمک های حرفه ای بهره مند شوید.

زندگی آنلاین

ارسال شده در 31 شهریور 1395 توسط دکتر سلام با موضوع روانشناسی

پیشنهاد سردبیر

  • قبل و بعد از یوگا چه بخوریم؟
  • اندازه قندی که روزانه باید مصرف کنیم چقدر است؟
  • پیشگیری از سرماخوردگی با این مواد خوراکی
  • تاثیر کیست های اطراف سینه در شیردهی
  • عوارض برخی مواد غذایی برای صبحانه
  • در کودکان روشهای درمان انگل بروش طب سنتی
  • بروز مشکلات حافظه با عصبانیت
  • اتفاقات پس از زایمان به روش سزارین
  • طرح نو در نحو در روانشناسی
  • دلایل بروز چاقی در کودک و راه های پیشگیری از آن
  • آیا میدانید اگر مزاج خودرا بشناسید هرگز بیمار نمیشوید
  • پیشگیری از کوتاه قد شدن در سالمندی
  • آیا تخم پرندگان بیشتر از تخم مرغ معمولی برای سلامتی فایده دارد؟
  • آمار سکته مغزی در پایتخت فجیع است
  • این خوردنی باعث می شود که شب کوری از شما فرار کند
  • محبوبترین ها

  • خاصیت های مختلف خوراکی های پروبیوتیک
  • رژیم های غذایی ناسالم مرتبط با سرطان
  • هر آنچه درمورد امگا3 باید بدانید
  • گوشت چرخ کرده را چگونه انتخاب کنیم
  • اطلاعات کامل درباره خواص روغن سیاه دانه
  • چرا پس از صرف وعده های غذایی دلمان دسر شیرین میخواهد؟
  • تزئین غذا از لزومات وعده های غذایی است
  • با این مواد غذایی گیاهی احتمال بروز سرطان سینه را به حداقل برسانید
  • نگاهی‌ اجمالی به چاق شدن (2)
  • بررسی نقش تغذیه و ضرورت آن برای حفظ سلامت افراد
  • کاهش وزن و اضافه وزن با آبی و زرد
  • 5 دلیل برای اینکه بدن نیاز به ویتامین آ دارد
  • عارضه های کلسترول برای بدن
  • 6 مورد از ناسالم ترین صبحانه ها
  • بخاطر هوش و حافظه خود صبحانه بخورید
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است