یوگا ورزش سلامتی افزایش سلامت بدن
عامل اصلی که انسان را به ورزش وا می دارد افزایش و یا به دست آوردن سلامتی و تناسب اندام است اما اگر این امر موجب آسیب رسیدن به بدن فرد شود و جنبه سلامتی نداشته باشد باید از آن جلوگیری نمود.

وقتی صحبت از ورزش می شود شاید شنیدن نام بیماری در کنار آن کمی عجیب باشد اما ورزش می تواند برای شما مفید باشد و همچنین گاه به سلامتتان آسیب وارد کند.

کلاس‌های یوگا نمی‌روید

کسانی که روزانه 40 دقیقه از وقت خود را صرف تمرین یوگا می‌کنند تغییر بی‌نظیری در بهبود سیستم ایمنی آن‌ها مشاهده‌شده و سطح هورمون استرس در آن‌ها به مقدار چشمگیری کاهش می‌یابد. فعالیت‌های یوگا محرک واکنش‌های ریلکسیشن در بدن است که این سطح آدرنالین و کورتیزول را کاهش داده و میزان سیتوکین های التهابی که بر سیستم ایمنی تأثیر منفی دارند را کاهش می‌دهند. ( سیتوکین ها موادی هستند که از سلول‌های متفاوت بدن ترشح‌شده و بر فعالیت‌های سیستم ایمنی تأثیرگذارند )

مرتب ورزش نمی‌کنید

سی دقیقه فعالیت فیزیکی متوسط تا شدید مانند پیاده‌روی، شنا و دوچرخه‌سواری سطح سلول‌های مبارزه کننده در سیستم ایمنی بدن را افزایش می‌دهد، مانند پادتن‌ها، نوتروفیل و سلول‌های کشنده‌ی طبیعی. کسانی که بیشتر روزهای هفته ورزش می‌کنند خطر سرماخوردگی در آن‌ها تا 50 درصد کاهش می‌یابد. هر بار که ورزش می‌کنید بدن سلول‌های ایمنی مهمی از بافت‌های ثانوی داخل جریان خون را به کار می‌گیرد. در این حالت این سلول‌ها با سرعت بیشتری در بدن چرخیده و توانایی بدن برای مبارزه با ویروس و باکتری‌ها کاهش می‌یابد.

بیش‌ازحد ورزش می‌کنید

75 تا 90 دقیقه فعالیت فیزیکی شدید و بدون استراحت، مانند ماراتون سرعت، ورزش را از یک وسیله‌ی خوب برای سیستم ایمنی تبدیل به چیزی مضر می‌کند. مغز شما زمان طولانی‌مدت برای ورزش‌های سخت مقاومتی را به‌عنوان استرس درک کرده و سیستم ایمنی را تحریک می‌کند. دلیل آن بروز نشانه‌های فیزیولوژیکی است که در زمان خطر مغز آن را درک می‌کند. ذخیره‌ی کربوهیدرات شما خالی می‌شود، دمای بدن بالا می‌رود و سلول‌های ماهیچه‌ای در هم می‌شکنند. فعالیت‌هایی که با کمی استراحت همراه باشند، مانند اسکی، وزنه‌برداری و قایقرانی این تأثیر را بر بدن نخواهند داشت.

ورزش در زمان ابتلا به آنفولانزا

اگر آنفولانزا دارید – و اغلب در ابتدا تشخیص اینکه سرفه برای سرماخوردگی است یا آنفولانزا سخت است – با ورزش خطر بیماری و عوارض جدی آن را زیاد می‌کنید. در طول ورزش جریان خون در قلب حدود پنج مرتبه بیشتر از مواقع عادی است. ویروس آنفولانزا می‌تواند روی قلب شما متمرکزشده و سبب التهاب در بافت قلب شود. فعالیت فیزیکی در زمان ابتلا به سرماخوردگی ضرر یا فایده‌ای ندارد اما ورزش همراه با آنفولانزا نه‌تنها ممکن است مشکل شمارا بدتر کند بلکه حتی ممکن است کشنده باشد.

ارسال شده در 31 شهریور 1395 توسط دکتر سلام با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • با پاسخ به این سوالات اعتماد به نفس خود را بسنجید
  • از دست دادن شنوایی در کودکان
  • دیابت مغزی موسوم به دیابت نوع 3
  • اضافه کردن به طول عمر با کاهش وزن
  • ارمغان سلامت قلب و عروق با این میوه
  • پیروی از قانونی جدید برای لاغری
  • راهکارهایی برای به دست آوردن پوست و مویی زیبا
  • عکس هایی از یک دوچرخه خاص و تماشایی
  • مناسب ترین تغذیه برای زنگ تفریح
  • نظر بهزاد زیبائی، در مورد پرسش و پاسخ های پزشکی
  • منشا قهر کردن خانم ها
  • بزودی۲۰ سلامتکده طب سنتی در کشور ایجاد میشود
  • عفونت ادراری و این روش های درمانی
  • این نوشیدنی های سم زدا را به برنامه‌ غذایی خود بیافزایید
  • روانشناسی عاشق شدن دختران و پسران
  • محبوبترین ها

  • افزایش بروز اختلالات روانی در جامعه با زندگی ماشینی
  • فصل تولد وتاثیر آن روی خلق و خو
  • معمول ترین سوالات در زمینه زناشویی
  • رموز برنامه ریزی موفقیت آمیز
  • روانکاوی خانم های حسود
  • علاقه افراد به خشونت چرا و به چه علت؟
  • دوست چه تاثیراتی بر روی زندگی انسان میگذارد؟
  • معیارهای تشخیص افسردگی ماژور
  • اختلال افسردگی فصلی و راه حل های درمانی
  • 6 راهکار فوق العاده برای داشتن زندگی زناشویی موفق
  • چرا زنان در معرض خطر افسردگی قرار می گیرند
  • توصیفی از درون نگری و هیجانات – قسمت 1
  • ماندگار کردن رابطه صمیمی با همسر
  • تکالیف رشد کودکان در سنین دبیرستان (12-18 سالگی)
  • آیا رنگ نارنجی بعنوان انتخاب رنگ لباس خوب است؟
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است