طرز تهیه صبحانه مغذی صبحانه مغذی صبحانه دستور تهیه صبحانه
صبحانه ای که شما میل می کنید می بایست به حدی مغذی باشد تا بتواند شما را تا ظهر سر پا نگه دارد. صبحانه در فرهنگ سایر کشور ها هم نقش بسزا و قابل اهمیتی دارد از این رو سبد غذایی سایر کشور ها را برای صبحانه برای شما قرار دادیم با دکتر سلام در ادامه همراه باشید.

هر کشوری، آداب و رسوم مخصوص خود را دارد و یکی از اصلی ترین موارد تشکیل دهنده فرهنگ هر کشور، غذاهای آن است. در این میان، صبحانه،‌ در میان سایر وعده های غذایی، از اهمیتی فوق العاده در اکثر کشورهای جهان برخوردار است.

اگرچه گزینه های منتخب برای وعده صبحانه هیچ کدام صد در صد کامل نیستند اما برخی از آنها می توانند الگویی برای تغذیه سالم در مهمترین وعده روزانه باشند:

صبحانه ترکیه ای: ترکیبی از روغن زیتون، زیتون، گوجه فرنگی، پنیر سفید و جعفری همراه با لیمو، تخم مرغ، خیار و عسل است. زیتون در این ترکیب منبع غنی از چربی های اشباع نشده برای حفظ سلامت قلب است. صبحانه ترکیه ای سرشار از آنتی اکسیدان ها برای محافظت در برابر سرطان و سایر بیماری های مزمن از جمله دیابت محسوب می شود.

صبحانه ژاپنی: برنج بخار پز شده همراه با سبزیجات، سویا و ماهی یکی از بهترین گزینه های صبحانه سرشار از منگنز، منیزیم، سلنیوم، پتاسیم و ویتامین آ است. چای سبز در صبحانه ژاپنی ها نیز غنی از آنتی اکسیدان هاست و به مبارزه با استرس اکسیداتیو در بدن می رود.

صبحانه ویتنامی: همراه با ترکیب متنوعی از سبزیجات و گیاهان از جمله گشنیز، جوانه لوبیا، نعناع، پیاز، بادام زمینی، فلفل و … است. صبحانه ویتنامی بهترین گزینه برای بهبود خلق و خو، مبارزه با افسردگی و حفظ استحکام استخوان ها است.

صبحانه مصری: صبحانه سنتی مصری ها با باقلا، جعفری خرد شده، سیر، پیاز، آب لیمو، فلفل و ادویه جات لود شده و منبع خوبی از اسیدهای چرب اشباع نشده، آهن، فیبر، منگنز، منیزم و فسفر است.

صبحانه کاستاریکایی: سرشار از انواع لوبیا است که نیاز روزانه بدن را به روی، پتاسیم، تیامین، فولات و اهن تامین می کند. این صبحانه مخلوطی از برنج، ادویه ها از جمله زیره، فلفل و سیر و تخم مرغ و میوه های گرمسیری از جمله آناناس، پاپایا وموز است.

صبحانه ایسلندی: به صبحانه کم کلسترول و همراه با مقادیر کم سدیم و فیبر فراوان معروف است. صبحانه ایسلندی یکی از سالم ترین الگوهای تغذیه ای محسوب می شود و کشمش و، شیر، ماست و روغن ماهی موجود در آن نیاز روزانه بدن به منگنز، سلنیوم و پروتئین را تامین میکند.

صبحانه روسی: سرشار از جو، ارزن، گندم سیاه و سمولینا به همراه میوه های خشک و ادویه جات و ترشی جات است. این صبحانه سدیم بسیار کمی دارد و خالی از چربی های اشباع و کلسترول است. صبحانه روسی منبع عالی برای تامین فیبر از طریق رژیم غذایی، منیزیم و منگنز بوده و راه خوبی برای کنترل فشار خون بالا به لطف فلاونوئیدهای موجود در آن محسوب می شود.

صبحانه هندی: یکی از سالم ترین و محبوب ترین گزینه ها در جهان است و با زیره سبز، فلفل سبز، گشنیز، زردچوبه، و طیف وسیعی از مواد مغذی دیگر لود می شود. زردچوبه خواص ضد التهابی قدرتمند دارد و مانند ایبوپروفن طبیعی عمل می کند ضمن این که این صبحانه دوز بالایی از سلنیوم، فولات، تیامین و پروتئین و ویتامین هایEو ب را به بدن می رساند.

ارسال شده در 31 شهریور 1395 توسط دکتر سلام با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • موفقیت در ازدواج با این ملاکهای مناسب
  • ماهی برای مغز نیز مفید است
  • آموزش دلربایی از اقایان
  • رژیم های نیمه گیاه خواری از بیماری قلبی پیشگیری می کند
  • عادت های بد غذایی را بشناسیم
  • خطر نارسایی قلبی و راه حل جلوگیری از آن
  • عکس های تب خونریزی دهنده کریمه کنگو
  • شروع طرح بسیج ملی آموزش همگانی تغذیه صحیح در دی ماه
  • محبوبترین ها

  • آرامش درون و طول عمر با ازدواج
  • شناسایی ژن جدید «پارکینسون»
  • مرکزی برای کمک به افراد معتاد و بی سرپناه
  • آزمایش واکسن جدید HIV بر روی هزاران نفر در آفریقای جنوبی
  • احیای گوش این دختربچه توسط پزشکان
  • عملکرد شناختی بهتر با چرت نیمروزی
  • وزن گیری مرتب و هفتگی رمز لاغری
  • چه تعداد ازدواج های فامیلی باعث نوزادان معلول می شود؟
  • رپورتاژ

  • همه چیز درباره کم‌خونی
  • لیفتینگ با نخ
  • اپتی ویژن، درمان نوین خستگی چشم
  • نگاهی به لیزر و کارکرد آن در پوست و زیبایی
  • لبخندی کودکانه با دندان هایی سالم
  • الو دکتر

    لاغر شو
    نخ دندان ارکید
    تلگرام دکتر سلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است