موضوعات

میز صبحانه به سبک سایر کشور ها

1415479350252359
صبحانه ای که شما میل می کنید می بایست به حدی مغذی باشد تا بتواند شما را تا ظهر سر پا نگه دارد. صبحانه در فرهنگ سایر کشور ها هم نقش بسزا و قابل اهمیتی دارد از این رو سبد غذایی سایر کشور ها را برای صبحانه برای شما قرار دادیم با دکتر سلام در ادامه همراه باشید.

هر کشوری، آداب و رسوم مخصوص خود را دارد و یکی از اصلی ترین موارد تشکیل دهنده فرهنگ هر کشور، غذاهای آن است. در این میان، صبحانه،‌ در میان سایر وعده های غذایی، از اهمیتی فوق العاده در اکثر کشورهای جهان برخوردار است.

اگرچه گزینه های منتخب برای وعده صبحانه هیچ کدام صد در صد کامل نیستند اما برخی از آنها می توانند الگویی برای تغذیه سالم در مهمترین وعده روزانه باشند:

صبحانه ترکیه ای: ترکیبی از روغن زیتون، زیتون، گوجه فرنگی، پنیر سفید و جعفری همراه با لیمو، تخم مرغ، خیار و عسل است. زیتون در این ترکیب منبع غنی از چربی های اشباع نشده برای حفظ سلامت قلب است. صبحانه ترکیه ای سرشار از آنتی اکسیدان ها برای محافظت در برابر سرطان و سایر بیماری های مزمن از جمله دیابت محسوب می شود.

صبحانه ژاپنی: برنج بخار پز شده همراه با سبزیجات، سویا و ماهی یکی از بهترین گزینه های صبحانه سرشار از منگنز، منیزیم، سلنیوم، پتاسیم و ویتامین آ است. چای سبز در صبحانه ژاپنی ها نیز غنی از آنتی اکسیدان هاست و به مبارزه با استرس اکسیداتیو در بدن می رود.

صبحانه ویتنامی: همراه با ترکیب متنوعی از سبزیجات و گیاهان از جمله گشنیز، جوانه لوبیا، نعناع، پیاز، بادام زمینی، فلفل و … است. صبحانه ویتنامی بهترین گزینه برای بهبود خلق و خو، مبارزه با افسردگی و حفظ استحکام استخوان ها است.

صبحانه مصری: صبحانه سنتی مصری ها با باقلا، جعفری خرد شده، سیر، پیاز، آب لیمو، فلفل و ادویه جات لود شده و منبع خوبی از اسیدهای چرب اشباع نشده، آهن، فیبر، منگنز، منیزم و فسفر است.

صبحانه کاستاریکایی: سرشار از انواع لوبیا است که نیاز روزانه بدن را به روی، پتاسیم، تیامین، فولات و اهن تامین می کند. این صبحانه مخلوطی از برنج، ادویه ها از جمله زیره، فلفل و سیر و تخم مرغ و میوه های گرمسیری از جمله آناناس، پاپایا وموز است.

صبحانه ایسلندی: به صبحانه کم کلسترول و همراه با مقادیر کم سدیم و فیبر فراوان معروف است. صبحانه ایسلندی یکی از سالم ترین الگوهای تغذیه ای محسوب می شود و کشمش و، شیر، ماست و روغن ماهی موجود در آن نیاز روزانه بدن به منگنز، سلنیوم و پروتئین را تامین میکند.

صبحانه روسی: سرشار از جو، ارزن، گندم سیاه و سمولینا به همراه میوه های خشک و ادویه جات و ترشی جات است. این صبحانه سدیم بسیار کمی دارد و خالی از چربی های اشباع و کلسترول است. صبحانه روسی منبع عالی برای تامین فیبر از طریق رژیم غذایی، منیزیم و منگنز بوده و راه خوبی برای کنترل فشار خون بالا به لطف فلاونوئیدهای موجود در آن محسوب می شود.

صبحانه هندی: یکی از سالم ترین و محبوب ترین گزینه ها در جهان است و با زیره سبز، فلفل سبز، گشنیز، زردچوبه، و طیف وسیعی از مواد مغذی دیگر لود می شود. زردچوبه خواص ضد التهابی قدرتمند دارد و مانند ایبوپروفن طبیعی عمل می کند ضمن این که این صبحانه دوز بالایی از سلنیوم، فولات، تیامین و پروتئین و ویتامین هایEو ب را به بدن می رساند.

javanbakht

31 شهریور 1395

مطالب مرتبط

  • 8 گام تا کاهش وزن و لاغری
  • از 50 سال سن شان بیشتر شده؟پس این مواد غذایی را فراموش نکنید
  • معجزه در این نوشیدنی های گیاهی است
  • سرکه سیب را قبل از غذا بخورید،لاغر شوید
  • چاق شدن با مصرف گوشت قرمز،درست یا غلط؟
  • اهمیت به تغذیه سالم در دختران نوجوان
  • نکات مهم در زمینه حساسیت غذایی
  • بررسی عوامل مختلف تاثیرگذار بر میل جنسی
  • با این نوشیدنی معجزه آسا، سه روزه لاغر شوید
  • منوی غذایی مناسب برای ناهار مدرسه
  • روش تهیه اکسیر جوانی
  • دیابتی ها این صبحانه را مصرف کنند
  • آیا ماست در افسردگی تاثیر میگذارد؟
  • درست غذا بخورید، پر مو نشوید!
  • چه مقدار قند در روز مصرف می کنید؟
  • پربازدیدترین مطالب

  • همه آسیب های زعفران تقلبی
  • کاهش چربی شکم چطور و با کدام غذاها ( فکت گرافی)
  • مهار آلزایمر و زوال عقل
  • اصلی ترین خواص و فواید سفیده تخم مرغ
  • هرگز وعده ی سحری را آخر شب میل نکنید!
  • ویتامین D چه کارهایی برای بدن انجام میدهد
  • راهی ساده برای اینکه خوش اندام بمانید
  • چگونه تغذیه خوب می تواند از چشم مراقبت کند
  • مردم شیلی چگونه وزن کم می کنند
  • اثرات مثبت بر زخم بستر با مواد غذایی
  • نوزاد باید شیر مادر را بخورد به این دلایل
  • غذا خوردن به همراه دوستان و آشنایان
  • کباب کوبیده ، سرشار از خاصیت
  • 6 دلیل برای خوردن شربت افرا
  • درمان تب حصبه بدون دارو
  • داغ ترین مطالب و مقالات

  • چرا کودکان به قصه گویی علاقه دارند؟
  • با نوزاد خود ارتباط عاطفی برقرار کنید
  • ارتباط بیماری های گوارشی و ایجاد باد گلو
  • توصیه ها و ترفندهای مهم برای افزایش مهارت یادگیری
  • تاثیر تیروئید بر سردردهای مزمن
  • بهترین راه برای نگهداری از غذای نوزاد
  • نگران خونریزی بعد از زایمان نباشید
  • راهکارهای موثر در جهت مقابله با پیری
  • استفاده های مختلف از طب سوزنی برای حافظه
  • درمان اختلالات روحی و روانی در بانوان یائسه
  • خاصیت های مختلف طب سنتی چینی
  • بخورید و لاغر شوید
  • حضور در مکان های عمومی
  • نشستن دست ها بعد از دستشویی رفتن،چرا؟
  • سطح استروژن را با این 3 روش متعادل کنید
  • پیشنهاد سردبیر

  • راه رفتن در هنگام خواب و این آسیب ها
  • نفس کشیدن غلط و آسیب به ریه ها
  • مواد مغذی در تخم مرغ را فراموش نکنید
  • دلیل بداخلاقی تان اینجاست!
  • گل کلم لقمه ای و بسیار لذیذ
  • وسايل ورزشي خانگی کدامیک وسیله خوب و کدامیک زیان آور هستند
  • سیری زودرس با روغن جو
  • دشمنی سیزده بدر با پوست
  • شوینده سر و بدن برای نوزاد
  • درد ستون فقرات در زنان باردار
  • بهترین روش های شروع تغذیه کمکی برای شیرخوار
  • مشکلات تاثیرگذار روی زندگی جنسی افراد
  • کودکان و نگاه زیاد به صفحه گوشی
  • سردی مزاج و طبعات آن
  • چگونه باید در طول ورزش نفس بکشیم؟
  • 
       
    
    x