how-to-prolong-your-life-through-morning-exercise

ورزش صبحگاهی فایده های زیادی برای سلامتی ما به همراه دارد و می تواند در رفع استرس و اضطراب ما نقش زیادی ایفا کند برخی تمرینات مانند پلانک،کشش سوپرمن،کشش کنجی، نشستن مقابل دیوار و حرکت کششی تاثیرات زیادی بر افزایش قوای بدن میگذارند .

تحقیقات اخیر نشان می‌دهد افرادی که ورزش نمی‌کنند در مقایسه با افرادی که به لحاظ فیزیکی فعالیت‌های بیشتری دارند، میزان تحلیل ناحیه هیپوکامپال مغزشان به خاطر استرس بیشتر می‌شود.

 

آیا صبح‌ها به ذهن‌تان هم غذا می‌دهید؟ تمرین و ورزش باعث افزایش زایش و رشد سلول‌های عصبی جدید در مغزتان می‌شود – مؤلفه‌هایی که به وفور در مغزتان وجود داشته و به خاطر استرس، میزان فعالیت‌شان کم شده یا از بین می‌روند. تحقیقات اخیر نشان می‌دهد افرادی که ورزش نمی‌کنند در مقایسه با افرادی که به لحاظ فیزیکی فعالیت‌های بیشتری دارند، میزان تحلیل ناحیه هیپوکامپال مغزشان به خاطر استرس بیشتر می‌شود. در اینجا به یک‌سری ورزش‌هایی اشاره می‌‌کنیم که می‌توانید روز خود را با آنها شروع کنید.
پلانک
این تمرین باعث تقویت وزن بدن بر روی زانوهایتان می‌شود. طی این حرکت باید پاهایتان را از زمین بلند کنید تا زمانی که بتوانید آن را به موازات زمین نگه دارید. در این حرکت باید بالاتنه‌تان را سفت نگه داشته و تا جایی که می‌توانید آن را در همین حالت حفظ کنید.
کشش سوپرمن
در این تمرین، باید روی شکم‌تان دراز بکشید و بازوها و پاهایتان را چند سانت از زمین بلند کنید. در واقع در این حالت درست مثل سوپرمنی می‌شوید که دارد پرواز می‌کند. این حرکت، نوعی حرکت یوگا و پیلاتس است که به افزایش جریان خون کمک خواهد کرد.
کشش کنجی
در این حرکت، رو به کنجِ یک اتاق بایستید. آرنج‌تان را به اندازه ارتفاع شانه‌هایتان بالا بیاورید. پیشانی، آرنج و کف دست‌تان را رو به کنج دیوار قرار دهید. حالا به سمت کنج خم شده و عضلات سینه و پشت‌تان را سفت و منقبض کنید.
نشستن مقابل دیوار
سعی کنید پشت به دیوار تکیه داده و پاها و باسن‌تان هم حدود ۵۰ سانت با زمین فاصله داشته باشد. بعد پشت خود را روی دیوار و به سمت پائین سُر داده تا زمانی که پاهایتان با زمین یک زاویه ۹۰ درجه درست کند، حتمن حواستان باشد که زانوهایتان پشت قوزک پا قرار نگیرند.
حرکت کششی
روی زمین بنشینید در شرایطی که پاهایتان را ضربدری در هم قرار داده‌اید. در این حالت، هر دو دست را روی زانو قرار داده و سعی کنید زانوهایتان را به سمت زمین فشار دهید.
منبع: الودکتر

ارسال شده در 1 مهر 1395 توسط دکتر سلام با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • پاک کننده طبیعی نیکوتین و کاهش ابتلا به سرطان
  • خندان باشید تا قلب سالمی داشته باشید
  • مصرف روزانه قرص آسپرین برای افراد بالای 45 سال
  • مصرف دم کرده مورد برای درمان بیماری های گوارشی موثر است
  • رفع مشکلات بدن و بیماری ها با دارچین
  • نوه ها بلای جان افراد مسن!
  • اگر دندان هایی سلام می خواهید ، این غذا ها را نخورید
  • مقابله با انواع سرطان
  • همه چیز درمورد فواید نوشیدن چای
  • بررسی نحوه زندگی مورچه ها
  • مقابله با رفتارهای تغذیه ای اشتباه
  • عوارض ترک صبحانه توسط مردان
  • آچما را به شیوه قنادی های ترکیه درست کنید
  • آموزش زبان جدید به کودک
  • در برخورد با افراد مشکل ساز چه واکنشی از خود نشان دهیم
  • محبوبترین ها

  • شاد باشید و شاد زندگی کنید
  • وقتی والدین مایه آرامش کودک نیستند
  • بهبودی ناقص در بیماری افسردگی
  • شخصیت شناسی شغلی
  • کم خوابی و همه تاثیرات منفی آن
  • حساس بودن رابطه نوجوانان
  • آیا زنان بیشتر از مردان اضطراب دارند؟
  • نشانه های اختلالات شایع روانی را بشناسید
  • مدیتیشن بی ضرر و بدون زحمت
  • رواج بی رویه طلاق عاطفی
  • شرایط کودک پس از مرگ مادر
  • نکاتی در رابطه با احساس خیانت در زنان و مردان
  • حس خوشبختی با اشک ریختن
  • درمورد رولف درمانی چه می دانید؟
  • حس جوان بودن و افزایش عمر
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است