کلینیک ساج
پلی‌کلینیک شبانه‌روزی ساج
هر آنچه شما می‌خواهید
دکتر نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
فوق‌تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر وحید عارفی
دکتر وحید عارفی
متخصص لمینیت و زیبایی
دکتر رضا شعبان‌پور
دکتر رضا شعبان‌پور
طراحی لبخند با لومینییرز سرامیکی بدون کوچک‌ترین تراش
کلینیک یکتا
کلینیک یکتا
کلینیک تخصصی پوست و مو
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو پلاسماجت
دکتر افشین قرایی
افشین قرایی
کارشناس شنوایی سنجی
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
آزمایشگاه نیلو
آزمایشگاه نیلو
اختلالات اسيد امينه
نیلوفر داوودپور
دکتر نیلوفر داودپور
ارائه خدمات ترمیمی-زیبایی
دکتر محمدرضا کاظمی
دکتر محمدرضا کاظمی
فوق‌تخصص درد
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
ایران نوین – رجایی
لاغری با دستگاه یا رژیم
کلینیک ایران نوین

ورزش صبحگاهی فواید ورزش صبحگاهی خواص ورزش صبحگاهی اهمیت ورزش صبحگاهی

ورزش صبحگاهی فایده های زیادی برای سلامتی ما به همراه دارد و می تواند در رفع استرس و اضطراب ما نقش زیادی ایفا کند برخی تمرینات مانند پلانک،کشش سوپرمن،کشش کنجی، نشستن مقابل دیوار و حرکت کششی تاثیرات زیادی بر افزایش قوای بدن میگذارند .

تحقیقات اخیر نشان می‌دهد افرادی که ورزش نمی‌کنند در مقایسه با افرادی که به لحاظ فیزیکی فعالیت‌های بیشتری دارند، میزان تحلیل ناحیه هیپوکامپال مغزشان به خاطر استرس بیشتر می‌شود.

 

آیا صبح‌ها به ذهن‌تان هم غذا می‌دهید؟ تمرین و ورزش باعث افزایش زایش و رشد سلول‌های عصبی جدید در مغزتان می‌شود – مؤلفه‌هایی که به وفور در مغزتان وجود داشته و به خاطر استرس، میزان فعالیت‌شان کم شده یا از بین می‌روند. تحقیقات اخیر نشان می‌دهد افرادی که ورزش نمی‌کنند در مقایسه با افرادی که به لحاظ فیزیکی فعالیت‌های بیشتری دارند، میزان تحلیل ناحیه هیپوکامپال مغزشان به خاطر استرس بیشتر می‌شود. در اینجا به یک‌سری ورزش‌هایی اشاره می‌‌کنیم که می‌توانید روز خود را با آنها شروع کنید.
پلانک
این تمرین باعث تقویت وزن بدن بر روی زانوهایتان می‌شود. طی این حرکت باید پاهایتان را از زمین بلند کنید تا زمانی که بتوانید آن را به موازات زمین نگه دارید. در این حرکت باید بالاتنه‌تان را سفت نگه داشته و تا جایی که می‌توانید آن را در همین حالت حفظ کنید.
کشش سوپرمن
در این تمرین، باید روی شکم‌تان دراز بکشید و بازوها و پاهایتان را چند سانت از زمین بلند کنید. در واقع در این حالت درست مثل سوپرمنی می‌شوید که دارد پرواز می‌کند. این حرکت، نوعی حرکت یوگا و پیلاتس است که به افزایش جریان خون کمک خواهد کرد.
کشش کنجی
در این حرکت، رو به کنجِ یک اتاق بایستید. آرنج‌تان را به اندازه ارتفاع شانه‌هایتان بالا بیاورید. پیشانی، آرنج و کف دست‌تان را رو به کنج دیوار قرار دهید. حالا به سمت کنج خم شده و عضلات سینه و پشت‌تان را سفت و منقبض کنید.
نشستن مقابل دیوار
سعی کنید پشت به دیوار تکیه داده و پاها و باسن‌تان هم حدود ۵۰ سانت با زمین فاصله داشته باشد. بعد پشت خود را روی دیوار و به سمت پائین سُر داده تا زمانی که پاهایتان با زمین یک زاویه ۹۰ درجه درست کند، حتمن حواستان باشد که زانوهایتان پشت قوزک پا قرار نگیرند.
حرکت کششی
روی زمین بنشینید در شرایطی که پاهایتان را ضربدری در هم قرار داده‌اید. در این حالت، هر دو دست را روی زانو قرار داده و سعی کنید زانوهایتان را به سمت زمین فشار دهید.
منبع: الودکتر
5 1000
ارسال شده در 1 مهر 1395 توسط با موضوع ورزش و سلامتی

ارکید
تلگرام دکتر سلام
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
x