موضوعات

تاثیرات مختلف سبک های مختلف ورزشی بر بدن

 

natural-health-maintenance-tips-through-exercising-720x350

تحرک و فعالیت در جهت بهبود تناسب اندام در میان خانم ها و آقایان با اهداف مختلفی انجام می شود هر نوع سبک ورزشی فایده های مختلفی برای بدن به همراه دارد ورزش‌های ایروبیکی، استقامتی و کششی از انواع سبک های ورزشی به شمار می روند .در ادامه به تاثیرات مختفل هریک بر بدن اشاره می کنیم .

فعالیت مردم طی 10 سال گذشته نسبت به دهه‌های پیش بسیار کاهش یافته و این در حالی است که همه ما می‌دانیم ورزش کردن برای سلامتی بسیار مفید است. این مقاله را حتما بخوانید!

64 درصد از آقایان و 72 درصد خانم‌ها در سرتاسر جهان به اندازه کافی فعالیت و تحرک ندارند.

ورزش‌های ایروبیکی، استقامتی و کششی هر کدام در نوع خود فواید زیادی دارند.

ایروبیک باعث بهبود تنفس می شود؛ پس ما را از بیماری‌های قلبی- عروقی دور می‌کند؛ ورزش‌های قدرتی مثل وزنه‌برداری برای تقویت عضلات مفیدند و ورزش‌های کششی برای افزایش جنب و جوش و حرکت مناسب هستند.

ورزش کردن حتی به مقدار کم، بسیار بهتر از اصلاً ورزش نکردن است.

اغلب خانم‌ها عادت به تماشا کردن اندام خود در آینه‌های تمام قد دارند و معمولاً بر خلاف آقایان، به ندرت از ظاهر خود راضی هستند و همواره در جستجوی رسیدن به ظاهری زیباتر و مناسب‌ترند.

پژوهش‌ها نشان می‌دهند که به‌طور کلی خانم‌ها نسبت به آقایان حس خوددوستی کمتری دارند؛ یعنی تعداد خانم‌هایی که از ظاهر خود ناراضی هستند، بسیار بیشتر از آقایان است.

حدود 78 درصد از خانم‌ها آرزو دارند اندام باریک‌تری داشته باشند؛ حتی آنهایی که سایز مناسبی دارند.

متأسفانه این روزها مردم نسبت به گذشته اهمیت بیشتری به این مسأله می‌دهند؛ به همین دلیل داشتن یک احساس خوب در مورد ظاهر، کار دشواری به نظر می‌رسد.

بیشتر ما هر وقت خود را در آیینه نگاه می‌گنیم، فقط چیزهای منفی‌مان را می‌بینیم.

ما معتقدیم که افراد سایز بزرگ می‌توانند حس خوددوستی داشته و خودشان را با همان شکل و اندازه دوست داشته باشند؛ اما وقتی خودمان دچار افزایش وزن و سایز می‌شویم، دیگر احساس خوبی ندارمی و شرایط برای‌مان تغییر می‌کند.

در واقع ما می‌گوییم که ارزش هیچ فردی با سایز اندامش ارتباط ندارد؛ اما در عمل به گفته خودمان پایبند نیستیم. شاید در این زمینه مهم‌ترین نقش را رسانه‌ها بر عهده داشته باشند.

وقتی که مدل‌ها را با لاغرترین اندام می‌بینیم و هیچ‌گاه در هیچ یک از تبلیغات جایی برای افراد متوسط و چاق وجود ندارد، ناخوآگاه خود را فقط با لاغرترین افراد مقایسه می‌کنیم.

تمام پیام‌ها چه در مجلات و چه در سایر رسانه‌ها فقط یک چیز می‌گویند: «اگر می‌خواهید مورد قبول باشید، باید لاغر و استخوانی باشید».

وقتی که رژیم‌های غذایی مؤثر واقع نمی‌شوند، به سراغ استفاده از ژل‌ها، کرم‌ها، قرص‌ها و سایر محصولات لاغری می‌رویم؛ اما با نتیجه نگرفتن از آنها سرد شده و حس خوددوستی‌مان از دست می‌رود و خود را از رویاهای‌مان دور می‌بینیم و احساس شکت می‌کنیم.

رسانه‌ها و تبلیغات فقط خانم‌ها را نشانه نگرفته‌اند، اما خانم‌ها بسیار تأثیر پذیرتر از آقایان هستند؛ چرا؟ برخی می‌گویند علت آن تأکیدی است که در گذشته‌های دور تا به حال روی ظاهر خانم‌ها شده است.

از گذشته همواره قدرت و هوش پسرها و زیبایی ظاهری دختران اهمیت داشته است. این بخشی از طرز فکر مردم در مورد خانم‌هاست.

متخصصان بر این باورند که وقتی خانم ها خود را در آیینه تماشا کرده و بی‌درنگ به گفتن برخی جملات منفی راجع‌به خودشان می‌کنند، هیچ چیز تا آن اندازه نمی‌تواند روحیه‌شان را تضعیف کند.

ملامت کردن خود و نارضایتی از ظاهر بیشترین آسیب را به احساس خود دوستی وارد می‌کند؛ چرا که این مسأله بسیار شخصی است.

وقتی که حس خوددوستی شما بالاتر است، بیشتر مراتب خودتان هستید و کارهایی را انجام می‌دهید که برایتان بهتر است (مثل خوردن غذاهای سالم‌تر، ورزش کردن و …) و در این موارد موفقیت بیشتری به دست می‌آورید.

کاهش حتی مقدار کمی از وزن باعث افزایش اعتماد به نفس و حس خوددوستی می‌شود؛ ولی تأثیر آن هیچگاه طولانی مدت نیست و بعد از مدتی باز هم به فکر ایجاد تغییرات دیگری خواهید افتاد.

برای آنکه خود را به صورت مثبت‌تری ببینید، ترازوها را کنار بگذارید، سایز خود را فراموش کنید و روی این موارد متمرکز شوید:
– دیگر با خودتان به صورت منفی حرف نزنید

حتی اگر از چیزی که در آیینه می‌بینید رضایت ندارید، خود را با الفاظ خنثی‌تر توصیف کنید تا احساس خوددوستی‌تان از بین نرود؛ مثلاً به جای آنکه بگویید: من واقعاً بازوهای چاق و بدشکلی دارم، بگویید: «بازوهای من کمی جای لاغرتر شدن دارند».
– روی چیزهایی متمرکز شوید که دوست دارید

بهترین کار این است که اصلاً ظاهر خود را به احساس خوددوستی‌تان ربط ندهید؛ اما اگر انجام این‌کار برای شما بسیار دشوار است، در جستجوی یافتن چیزهایی باشید که در ظاهرتان به چشم می‌خورند و مشا آنها را دوست دارید؛ مثلاً: «چه موهایی دارم، چه ناخن‌های خوش حالتی دارم، چه دندان‌های زیبا و سفیدی!» در مورد خودتان چیزهای بهتری بگویید و هر بار که در آیینه نگاه می‌کنید، آن چیزهای خوب را ببنید تا تأثیر مثبت‌شان را در خود حفظ کنید.
–  خود را با محبت کردن، با ادب برخورد کردن و احترام گذاشتن به دیگران درمان کنید

برخورد خوب و با محبت شما با دیگران باعث می‌شود که در نظر مردم بسیار زیباتر و جذاب‌تر از آنچه هستید، جلوه کنید.
– به طرز مناسب‌تری لباس بپوشید

اگر چاق هستید، خود را از لذات زندگی محروم نکنید. به استخر بروید، لباس بخرید و اعتماد به نفس بیشتری به دست بیاورید.

اگر از لباس‌هایی که متناسب با سایزتان هستند استفاده کنید، احساس راحتی و اعتماد به نفس بیشتری خواهید کرد.

این را بدانید که فقط 2 درصد از جمعیت کل جهان اندام بسیار متناسب، نظیر مدل‌ها دارند و 98 درصد مابقی یا چاق هستند و یا بسیار لاغر و نحیف؛ پس نباید از خود انتظار زیادی داشته باشید…

زندگی آنلاین

writer.n1

1 مهر 1395

مطالب مرتبط

  • تنظیم شخصیت با کمک ورزش
  • ناشناخته ترین ورزش های باستانی ایرانی
  • چه مکملی را در چه زمانی باید مصرف کرد
  • هدف شما از تمرینات ورزشی چیست؟
  • ورزش های صبحگاهی برای تقویت عضلات بدن
  • ورزشکاران حتما بخوانند
  • تاثیرات مثبت گرما بر ورزشکاران
  • مقدار عضله و چربی خود را بررسی کنید
  • در پرتاب نیزه استخوان‌ها، مفاصل و عضلات چه نقشی دارند؟
  • پس از هر نوع فعالیت ورزشی بدنتان را سرد کنید
  • به سبک فیتنس زندگی کنید
  • تمرینات ورزشی برای خوش فرم شدن شکم
  • دستگاههای بدنسازی مضر برای بدن
  • اهمیت تغییر سبک ورزشی
  • درد ناحیه ساکروم
  • پربازدیدترین مطالب

  • استقامت عضلانی در ورزش های مختلف
  • آسانترین شیوه برای کالری سوزاندن
  • 4 حرکت معجزه اسا برای کوچک کردن شکمتان
  • آموزش ورزشهایی در ارتباط با عضلات پشت (انواع بارفیکس)
  • استراحت ماهیچه
  • در ورزش بدنسازی قدرت چه معنایی دارد؟
  • توضیحاتی پیرامون حرکت اسکات
  • برای انجام تمرینات قدرتی به تنهایی، این نکات را فراموش نکنید
  • نیروی عضلانی و شیوه ورزش در حرکات قدرتی
  • معرفی وسایلی که بایستی در ورزش چوگان از آن استفاده کرد
  • تمرینات خانگی چربی سوز
  • یک تکنیک ورزشی برای عضله سازی تحت عنوان ست‌های نزولی
  • 6 حرکت یوگا برای تقویت استخوان
  • همه چیز درباره ورزش و بیماری کولیت اولسراتیو
  • عضلات چه اندازه های ایده آلی باید داشته باشند
  • داغ ترین مطالب و مقالات

  • خواص باورنکردنی پوست انار برای سلامت پوست
  • علت بهتر بودن وضعیت خوش‌بین‌ها چیست؟
  • با این ترفند افراد را به چیزی که دوست دارید ترغیب کنید
  • به این دلایل افراد از شغل خود متنفرند!
  • ۷ روش کارآمد برای متقاعد کردن افراد
  • تاثیرات مختلف دریافت ویتامین دی بر جنین
  • با چند ترفند ساده، خلاقانه عصبی شوید!
  • سیب زمینی تنوری میان وعده ای سالم و آسان
  • نظافت شیرآلات خانگی
  • نفسی خوشبو با یک دهانشویه طبیعی
  • دستگاهی مخصوص بیماران قلبی
  • ردیابی برای تناسب اندام
  • خواندن احساسات افراد مختلف
  • تاثیرات منفی ناشی از کمبود فیبرها
  • باید و نبایدهای موثر برای مقابله با خشم
  • پیشنهاد سردبیر

  • تصاویری از میوه زالزالک
  • دخالت های مادر همسر و وظیفه عروس خانم ها
  • روش درست کردن تخم مرغ در قالب کیک یزدی
  • لطفا مقایسه نکنید!
  • حواستان به مشکلات قلبی ناشی از استرس باشد
  • شیوه خارج کردن موم گوش-شیوه خانگی
  • روشی پر فایده برای دندان های شیری اطفال
  • اهمیت نیاسین یا اسیدنیکوتینیک B3
  • سیگار الکترونیکی دود کنیم یا خیر؟
  • آناتومی بدن و این راز های ناگفته
  • کارکرد ورزش در هنگام آلودگی هوا 2
  • موثرترین روش های در امان ماندن از سرطان
  • برگ انبه و تاثیرات درمانی مفید آن
  • مردان تا پایان شهریور رایگان آزمایش می شوند
  • مرگ زودرس ثمره استرس و نگرانی مزمن
  • 
       
    
    x