natural-health-maintenance-tips-through-exercising-720x350

تحرک و فعالیت در جهت بهبود تناسب اندام در میان خانم ها و آقایان با اهداف مختلفی انجام می شود هر نوع سبک ورزشی فایده های مختلفی برای بدن به همراه دارد ورزش‌های ایروبیکی، استقامتی و کششی از انواع سبک های ورزشی به شمار می روند .در ادامه به تاثیرات مختفل هریک بر بدن اشاره می کنیم .

فعالیت مردم طی 10 سال گذشته نسبت به دهه‌های پیش بسیار کاهش یافته و این در حالی است که همه ما می‌دانیم ورزش کردن برای سلامتی بسیار مفید است. این مقاله را حتما بخوانید!

64 درصد از آقایان و 72 درصد خانم‌ها در سرتاسر جهان به اندازه کافی فعالیت و تحرک ندارند.

ورزش‌های ایروبیکی، استقامتی و کششی هر کدام در نوع خود فواید زیادی دارند.

ایروبیک باعث بهبود تنفس می شود؛ پس ما را از بیماری‌های قلبی- عروقی دور می‌کند؛ ورزش‌های قدرتی مثل وزنه‌برداری برای تقویت عضلات مفیدند و ورزش‌های کششی برای افزایش جنب و جوش و حرکت مناسب هستند.

ورزش کردن حتی به مقدار کم، بسیار بهتر از اصلاً ورزش نکردن است.

اغلب خانم‌ها عادت به تماشا کردن اندام خود در آینه‌های تمام قد دارند و معمولاً بر خلاف آقایان، به ندرت از ظاهر خود راضی هستند و همواره در جستجوی رسیدن به ظاهری زیباتر و مناسب‌ترند.

پژوهش‌ها نشان می‌دهند که به‌طور کلی خانم‌ها نسبت به آقایان حس خوددوستی کمتری دارند؛ یعنی تعداد خانم‌هایی که از ظاهر خود ناراضی هستند، بسیار بیشتر از آقایان است.

حدود 78 درصد از خانم‌ها آرزو دارند اندام باریک‌تری داشته باشند؛ حتی آنهایی که سایز مناسبی دارند.

متأسفانه این روزها مردم نسبت به گذشته اهمیت بیشتری به این مسأله می‌دهند؛ به همین دلیل داشتن یک احساس خوب در مورد ظاهر، کار دشواری به نظر می‌رسد.

بیشتر ما هر وقت خود را در آیینه نگاه می‌گنیم، فقط چیزهای منفی‌مان را می‌بینیم.

ما معتقدیم که افراد سایز بزرگ می‌توانند حس خوددوستی داشته و خودشان را با همان شکل و اندازه دوست داشته باشند؛ اما وقتی خودمان دچار افزایش وزن و سایز می‌شویم، دیگر احساس خوبی ندارمی و شرایط برای‌مان تغییر می‌کند.

در واقع ما می‌گوییم که ارزش هیچ فردی با سایز اندامش ارتباط ندارد؛ اما در عمل به گفته خودمان پایبند نیستیم. شاید در این زمینه مهم‌ترین نقش را رسانه‌ها بر عهده داشته باشند.

وقتی که مدل‌ها را با لاغرترین اندام می‌بینیم و هیچ‌گاه در هیچ یک از تبلیغات جایی برای افراد متوسط و چاق وجود ندارد، ناخوآگاه خود را فقط با لاغرترین افراد مقایسه می‌کنیم.

تمام پیام‌ها چه در مجلات و چه در سایر رسانه‌ها فقط یک چیز می‌گویند: «اگر می‌خواهید مورد قبول باشید، باید لاغر و استخوانی باشید».

وقتی که رژیم‌های غذایی مؤثر واقع نمی‌شوند، به سراغ استفاده از ژل‌ها، کرم‌ها، قرص‌ها و سایر محصولات لاغری می‌رویم؛ اما با نتیجه نگرفتن از آنها سرد شده و حس خوددوستی‌مان از دست می‌رود و خود را از رویاهای‌مان دور می‌بینیم و احساس شکت می‌کنیم.

رسانه‌ها و تبلیغات فقط خانم‌ها را نشانه نگرفته‌اند، اما خانم‌ها بسیار تأثیر پذیرتر از آقایان هستند؛ چرا؟ برخی می‌گویند علت آن تأکیدی است که در گذشته‌های دور تا به حال روی ظاهر خانم‌ها شده است.

از گذشته همواره قدرت و هوش پسرها و زیبایی ظاهری دختران اهمیت داشته است. این بخشی از طرز فکر مردم در مورد خانم‌هاست.

متخصصان بر این باورند که وقتی خانم ها خود را در آیینه تماشا کرده و بی‌درنگ به گفتن برخی جملات منفی راجع‌به خودشان می‌کنند، هیچ چیز تا آن اندازه نمی‌تواند روحیه‌شان را تضعیف کند.

ملامت کردن خود و نارضایتی از ظاهر بیشترین آسیب را به احساس خود دوستی وارد می‌کند؛ چرا که این مسأله بسیار شخصی است.

وقتی که حس خوددوستی شما بالاتر است، بیشتر مراتب خودتان هستید و کارهایی را انجام می‌دهید که برایتان بهتر است (مثل خوردن غذاهای سالم‌تر، ورزش کردن و …) و در این موارد موفقیت بیشتری به دست می‌آورید.

کاهش حتی مقدار کمی از وزن باعث افزایش اعتماد به نفس و حس خوددوستی می‌شود؛ ولی تأثیر آن هیچگاه طولانی مدت نیست و بعد از مدتی باز هم به فکر ایجاد تغییرات دیگری خواهید افتاد.

برای آنکه خود را به صورت مثبت‌تری ببینید، ترازوها را کنار بگذارید، سایز خود را فراموش کنید و روی این موارد متمرکز شوید:
– دیگر با خودتان به صورت منفی حرف نزنید

حتی اگر از چیزی که در آیینه می‌بینید رضایت ندارید، خود را با الفاظ خنثی‌تر توصیف کنید تا احساس خوددوستی‌تان از بین نرود؛ مثلاً به جای آنکه بگویید: من واقعاً بازوهای چاق و بدشکلی دارم، بگویید: «بازوهای من کمی جای لاغرتر شدن دارند».
– روی چیزهایی متمرکز شوید که دوست دارید

بهترین کار این است که اصلاً ظاهر خود را به احساس خوددوستی‌تان ربط ندهید؛ اما اگر انجام این‌کار برای شما بسیار دشوار است، در جستجوی یافتن چیزهایی باشید که در ظاهرتان به چشم می‌خورند و مشا آنها را دوست دارید؛ مثلاً: «چه موهایی دارم، چه ناخن‌های خوش حالتی دارم، چه دندان‌های زیبا و سفیدی!» در مورد خودتان چیزهای بهتری بگویید و هر بار که در آیینه نگاه می‌کنید، آن چیزهای خوب را ببنید تا تأثیر مثبت‌شان را در خود حفظ کنید.
–  خود را با محبت کردن، با ادب برخورد کردن و احترام گذاشتن به دیگران درمان کنید

برخورد خوب و با محبت شما با دیگران باعث می‌شود که در نظر مردم بسیار زیباتر و جذاب‌تر از آنچه هستید، جلوه کنید.
– به طرز مناسب‌تری لباس بپوشید

اگر چاق هستید، خود را از لذات زندگی محروم نکنید. به استخر بروید، لباس بخرید و اعتماد به نفس بیشتری به دست بیاورید.

اگر از لباس‌هایی که متناسب با سایزتان هستند استفاده کنید، احساس راحتی و اعتماد به نفس بیشتری خواهید کرد.

این را بدانید که فقط 2 درصد از جمعیت کل جهان اندام بسیار متناسب، نظیر مدل‌ها دارند و 98 درصد مابقی یا چاق هستند و یا بسیار لاغر و نحیف؛ پس نباید از خود انتظار زیادی داشته باشید…

زندگی آنلاین

#
ارسال شده در 1 مهر 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • راههای جبران کمبود آهن در بدن
  • تاثیر نوشیدنی شیرین بر افزایش حجم شکم
  • این عوامل در بروز ناباروری مردان تاثیر میگذارند
  • تهدید ام اس برای این افراد
  • تناسب اندام را با پلار لوپ امتحان کنید
  • راهکار هایی برای مبارزه با گردن درد
  • اهمیت بهره برداری از غذاهای سنتی و خانگی
  • نوشیدنی های چاق کننده برای وعده ی صبحانه
  • خندوانه دیدن یادتان نرود!
  • خواص و مضرات تغذیه‌ای پاستیل اززبان متخصص تغذیه
  • درمان بیماری ها با ماساژ دست
  • مصارف مختلف درمانی چربی های گیاهی
  • در محل کار محتاط باشید تا دچار سرطان نشوید
  • ساختار گوش | گوش خارجی، میانی و داخلی
  • دندان درد در سنین زیر یک سال
  • محبوبترین ها

  • بررسی مشکلات شنوایی در کودکان
  • کودکان چاق در خانواده کم درآمد هندی
  • لزوم آشناکردن کودک درباره خطر آزار جنسی
  • اختلال در تکلم اطفال با این بیماری ها
  • کم شدن وزن کودک و این فاکتورها
  • سرگرم کردن سه تا پنج ساله ها
  • مضرات اجبار اطفال به ورزش
  • راه حلی برای کابوس های شبانه کودک
  • درمان خودسرانه زردی در نوزادان ممنوع!
  • استفراغ و اسهال کودکان چه علائم و راه درمانی دارند؟
  • استاندارد حمام بردن اطفال
  • اطفال و نیاز فراوان به عشق و علاقه
  • اختلاف گذاشتن بین فرزندان
  • آموزش های لازم برای داشتن فرزندی باهوش
  • شیر مادر، محافظ پرقدرت در برابر باکتری ها
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است