دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر آزاده آقازاده
دکتر آزاده آقازاده
ماموگرافی، سونوگرافی دیجیتال
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک شارلوت
کلینیک شارلوت
کلیه خدمات پوست،مو و زیبایی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
کلینیک صدف
دکتر فرح آل قیس
متخصص کاشت و پیوند مو
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دیبا
کلینیک تخصصی دیبا
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص گوارش و كبد و آندوسكوپی

winterrun

 

وقتی ورزش می کنید انتظار دارید چه تغییراتی در بدنتان رخ دهد فواید و تاثیرات مختلف ورزش برای بدن چیست چه تاثیراتی بر بدن ما میگذارد تمرینات ورزشی مختلف با چه اهدافی انجام می شوند رسیدن به اندام دلخواه و رفع چربی های اضافی بدن جزو انتظارات افراد مختلف از فعالیت ورزشی است.

 

ورزش و تحرک بدنی علاوه بر اینکه به کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام کمک می‌کند، مزایای دیگری هم دارد و از بروز بسیاری از بیماری‌ها مانند دیابت، سکته و بیماری قلبی پیشگیری می‌کند.
ورزش کردن با چه هدفی؟

آیا هدف شما از ورزش کردن فقط لاغرتر شدن و رسیدن به اندام دلخواه‌تان است یا اینکه به دنبال سلامتی بیشتر هستید؟

اما ورزش کردن هم شما را به اندام متناسب‌تری می‌رساند و هم از بسیاری خطرات و بیماری‌های حاد دور می‌کند.

ورزش به هر میزان و در هر سنی، مفید است؛ اما هر چه بیشتر ورزش کنید، سود بیشتری در این زمینه خواهید برد.

ورزش از بیماری‌های زیر پیشگیری می‌کند
1- ورزش و بیماری‌های قلبی

ورزش به صورت مرتب و مداوم باعث تقویت عضلات قلب و عملکرد بهتر آن، کاهش فشار خون، افزایش کلسترول خوب و کاهش کلسترول بد، افزایش جریان خون و کاهش خطر سکته و بیماری‌های قلبی می‌شود.
2- ورزش و سکته

فعالیت جسمی باعث کاهش مرگ‌و‌میر در اثر سکته می‌شود. افراد ورزشکار 20 درصد کمتر از افرادی که ورزش نمی‌کنند، در معرض سکته هستند.
3- ورزش و دیابت نوع 2

این بیماری در حال حاضر در سطح جهان افزایش بسیاری یافته و از سال 1992 تاکنون 62 درصد بیشتر شده است.

افزایش فعالیت جسمی از افزایش وزن و ابتلا به این بیماری جلوگیری می‌کند.

کاهش وزن باعث افزایش حساسیت انسولین، بهبود قند خون، بهبود کلسترول خون، کاهش فشار خون و احتمال ابتلا به دیابت می‌شود.
4- ورزش و کمردرد

با ورزش کردن می‌توان کمردرد را کنترل و از آن پیشگیری کرد؛ زیرا عضلات تقویت شده و انعطاف‌پذیری آنها بیشتر می‌شود.
5- ورزش و پوکی استخوان

ورزش‌هایی مثل پیاده‌روی، رقص، وزنه‌برداری و دویدن باعث تقویت استخوان‌ها می‌شوند و از پوکی استخوان پیشگیری می‌کنند.

پوکی استخوان‌ها معمولاً در میان خانم‌ها و افراد میانسال شایع‌تر است.

یک رژیم غذایی سرشار از کلسیم و ویتامین D و یک برنامه همیشگی برای ورزش کردن، بهترین نتیجه را در این زمینه در پی خواهد داشت.
ورزش و مزایای روانی آن

ورزش کردن به شما کمک می‌کند تا حس اطمینان به خود و خوددوستی‌تان بهبود یابد.

وقتی که ورزش می‌کنید، بدن‌تان نوعی ماده شیمیایی به نام اندورفین ترشح می‌کند که موجب بهبود روحیه و خلق و خو می‌شود.

ورزش کردن به شما کمک می‌کند تا با استرس و فشارهای روحی مقابله کنید و از افسردگی و اضطراب در امان بمانید.

زندگی آنلاین

5 1000
ارسال شده در 1 مهر 1395 توسط با موضوع ورزش و سلامتی
ارکید
تلگرام دکتر سلام
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
x