winterrun

 

وقتی ورزش می کنید انتظار دارید چه تغییراتی در بدنتان رخ دهد فواید و تاثیرات مختلف ورزش برای بدن چیست چه تاثیراتی بر بدن ما میگذارد تمرینات ورزشی مختلف با چه اهدافی انجام می شوند رسیدن به اندام دلخواه و رفع چربی های اضافی بدن جزو انتظارات افراد مختلف از فعالیت ورزشی است.

 

ورزش و تحرک بدنی علاوه بر اینکه به کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام کمک می‌کند، مزایای دیگری هم دارد و از بروز بسیاری از بیماری‌ها مانند دیابت، سکته و بیماری قلبی پیشگیری می‌کند.
ورزش کردن با چه هدفی؟

آیا هدف شما از ورزش کردن فقط لاغرتر شدن و رسیدن به اندام دلخواه‌تان است یا اینکه به دنبال سلامتی بیشتر هستید؟

اما ورزش کردن هم شما را به اندام متناسب‌تری می‌رساند و هم از بسیاری خطرات و بیماری‌های حاد دور می‌کند.

ورزش به هر میزان و در هر سنی، مفید است؛ اما هر چه بیشتر ورزش کنید، سود بیشتری در این زمینه خواهید برد.

ورزش از بیماری‌های زیر پیشگیری می‌کند
1- ورزش و بیماری‌های قلبی

ورزش به صورت مرتب و مداوم باعث تقویت عضلات قلب و عملکرد بهتر آن، کاهش فشار خون، افزایش کلسترول خوب و کاهش کلسترول بد، افزایش جریان خون و کاهش خطر سکته و بیماری‌های قلبی می‌شود.
2- ورزش و سکته

فعالیت جسمی باعث کاهش مرگ‌و‌میر در اثر سکته می‌شود. افراد ورزشکار 20 درصد کمتر از افرادی که ورزش نمی‌کنند، در معرض سکته هستند.
3- ورزش و دیابت نوع 2

این بیماری در حال حاضر در سطح جهان افزایش بسیاری یافته و از سال 1992 تاکنون 62 درصد بیشتر شده است.

افزایش فعالیت جسمی از افزایش وزن و ابتلا به این بیماری جلوگیری می‌کند.

کاهش وزن باعث افزایش حساسیت انسولین، بهبود قند خون، بهبود کلسترول خون، کاهش فشار خون و احتمال ابتلا به دیابت می‌شود.
4- ورزش و کمردرد

با ورزش کردن می‌توان کمردرد را کنترل و از آن پیشگیری کرد؛ زیرا عضلات تقویت شده و انعطاف‌پذیری آنها بیشتر می‌شود.
5- ورزش و پوکی استخوان

ورزش‌هایی مثل پیاده‌روی، رقص، وزنه‌برداری و دویدن باعث تقویت استخوان‌ها می‌شوند و از پوکی استخوان پیشگیری می‌کنند.

پوکی استخوان‌ها معمولاً در میان خانم‌ها و افراد میانسال شایع‌تر است.

یک رژیم غذایی سرشار از کلسیم و ویتامین D و یک برنامه همیشگی برای ورزش کردن، بهترین نتیجه را در این زمینه در پی خواهد داشت.
ورزش و مزایای روانی آن

ورزش کردن به شما کمک می‌کند تا حس اطمینان به خود و خوددوستی‌تان بهبود یابد.

وقتی که ورزش می‌کنید، بدن‌تان نوعی ماده شیمیایی به نام اندورفین ترشح می‌کند که موجب بهبود روحیه و خلق و خو می‌شود.

ورزش کردن به شما کمک می‌کند تا با استرس و فشارهای روحی مقابله کنید و از افسردگی و اضطراب در امان بمانید.

زندگی آنلاین

ارسال شده در 1 مهر 1395 توسط دکتر سلام با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • رژیم غذایی ۸ روزه
  • مطالب کامل و خلاصه وار در ارتباط با پیشگیری از پوکی استخوان
  • دستور تهیه سوپ خوش طعم برای تحریک اشتهای خردسالان
  • مواد غذایی که به تقویت شیر مادر کمک میکند
  • چطوری در زمان بیکاری بچه ها را سرگرم کنیم
  • جای پین چرا دچار عفونت می شود؟
  • ساخت کیسه‌های پلاستیکی از پوست میگو
  • مضرترین همراه کننده غذا
  • چه زمانی باید برای درمان نازائی اقدام کنیم
  • آیا افراد تحصیل کرده و زیبا بیشتر ام اس میگیرند؟
  • به مژه هایتان برسید چون زیبایی چشمان شما در مژه هایتان است
  • چهار بیماری شایعی که با معاینه وضعیت دهان خود رانشان می دهند
  • برای دیابتی‌ ها این ده میوه مفید است
  • خلاصی از شر بواسیر و یبوست با پیاز
  • درمان بافت های خطرناک روی پوست گربه
  • محبوبترین ها

  • حدس جدید برای آنفلوانزای پرندگان
  • نشانه های رفتاری برای مشکلات تیروئید گربه
  • بخور نخور های مختلف برای گربه ها
  • کم کردن استرس و اضطراب گربه
  • آموزش استفاده از دماسنج برای حیوان خانگی
  • علائمی که نشان میدهد، جان سگ در خطر است
  • اثرات مخرب دود سیگار بر گربه های خانگی
  • چگونه از یک گربه در خانه نگهداری کنیم ؟
  • خارش و ناراحتی در گوش گربه
  • مشکلات مغزی در حیوانات خانگی
  • پرخاشگری و رفتارهای ناشایست در گربه
  • بیماری های مختلف در گربه های پیر
  • علائم ابتلای گربه به دیابت
  • انتخاب نام برای گربه
  • امراض مربوط به کلیه در گربه ها
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است