درمان آرتریت روماتوئید بیماران مبتلا به آرتروز زانو بدترین کفش ها برای آرتروز استفاده از کفش‌های طبی آسیب پیشرونده غضروف آرتروز زانو

با کمک برخی تمرینات ساده ورزشی می توانید زانوهایتان را به فعالیت و تحرک وادارید و با تمرینات کششی مختلف به درمان مشکلات زانوهایتان بپردازید  انجام این حرکات در ادامه مطلب به صورت تصویری توضیح داده شده است پیاده روی نیز تاثیرات فوق العاده ای بر رفع مشکلات زانو میگذارد.

 

درد زانو متاسفانه یکی از پرشکایت ترین دردها در میان مراجعین به مراکز فیزیوتراپی و هم چنین بسیار رایج در میان اطرافیان ماست. به علت سوالاتی که دوستان عزیز داشته اند در این مطلب تمریناتی بسیار عالی برای شما تهیه نموده ایم که با انجام این حرکات کششی عضلات اطراف زانو را تقویت و درد زانوی شما کمتر خواهد شد. تمرینات کششی علاوه بر کاهش درد به کاهش آسیب های وارد به زانو نیز منجر می شود. بنابراین حرکات را درست مطابق توضیحات و شکل انجام دهید تا بهترین نتیجه حاصل شود.

نکته: قبل از شروع تمرینات به مدت ۵ دقیقه به منظور گرم کردن بدن پیاده روی کنید.

درمان آرتریت روماتوئید بیماران مبتلا به آرتروز زانو بدترین کفش ها برای آرتروز استفاده از کفش‌های طبی آسیب پیشرونده غضروف آرتروز زانو

کشش همسترینگ

بعد از گرم کردن بدن با پیاده رویT که بسیار برای شروع تمرین مهم و ضروری است به روی کمرتان دراز بکشید و یک کش (و یا اگر کش در منزل ندارید می توانید از یک پارچه نواری استفاده کنید) را از پهنا به دور پای راستتان بیاندازید. سپس به آرامی و با پای کاملا صاف و در حالی که آرنج هایتان روی زمین است پایتان را بالا بیاورید و ۲۰ ثانیه در همین حالت بمانید. پایتان را پایین بیاورید و دو بار برای همین پا حرکت را تکرار کنید و سپس برای پای بعدی این کار را سه مرتبه انجام دهید.

درمان آرتریت روماتوئید بیماران مبتلا به آرتروز زانو بدترین کفش ها برای آرتروز استفاده از کفش‌های طبی آسیب پیشرونده غضروف آرتروز زانو   درمان آرتریت روماتوئید بیماران مبتلا به آرتروز زانو بدترین کفش ها برای آرتروز استفاده از کفش‌های طبی آسیب پیشرونده غضروف آرتروز زانو   درمان آرتریت روماتوئید بیماران مبتلا به آرتروز زانو بدترین کفش ها برای آرتروز استفاده از کفش‌های طبی آسیب پیشرونده غضروف آرتروز زانو

کشش ساق پا

برای کشش در ساق پا، پای راستتان را جلو بیاورید و کمی خم کنید و پای چپ را یک قدم به عقب بگذارید. پاشنه پایی که عقب است را سفت به زمین فشار دهید. شما باید کشش را در ساق این پا حس کنید. برای احساس کشش بیشتر می توانید زانوی پایی که خم است را بیشتر خم کنید. البته تا حدی که زانوی شما از انگشتان پایتان جلوتر نزند. در این صورت احتمال فشار و آسیب به زانو وجود دارد. این کار را ۲۰ ثانیه و ۳ بار برای هر پا انجام دهید.

درمان آرتریت روماتوئید بیماران مبتلا به آرتروز زانو بدترین کفش ها برای آرتروز استفاده از کفش‌های طبی آسیب پیشرونده غضروف آرتروز زانو   درمان آرتریت روماتوئید بیماران مبتلا به آرتروز زانو بدترین کفش ها برای آرتروز استفاده از کفش‌های طبی آسیب پیشرونده غضروف آرتروز زانو   درمان آرتریت روماتوئید بیماران مبتلا به آرتروز زانو بدترین کفش ها برای آرتروز استفاده از کفش‌های طبی آسیب پیشرونده غضروف آرتروز زانو   درمان آرتریت روماتوئید بیماران مبتلا به آرتروز زانو بدترین کفش ها برای آرتروز استفاده از کفش‌های طبی آسیب پیشرونده غضروف آرتروز زانو

بالا بردن پا به صورت صاف

روی زمین دراز بکشید و بالا تنه تان را به وسیله آرنج هایتان مطابق شکل بالا نگه دارید. پای چپ را خم کنید و روی زمین گذاشته و انگشتان پای راست را مطابق شکل به سمت صورتتان خم کنید. سپس با سفت کردن عضلات، ران پای راست پایتان را به آرامی بالا آورده و سه ثانیه مکث کنید. این کار را در سه ست ده تایی انجام دهید و بعد از هر ده بار پایتان را عوض کنید.

قوی ساختن عضلات به پشتیبانی از مفاصل ضعیف کمک می کند.

 درمان آرتریت روماتوئید بیماران مبتلا به آرتروز زانو بدترین کفش ها برای آرتروز استفاده از کفش‌های طبی آسیب پیشرونده غضروف آرتروز زانو   درمان آرتریت روماتوئید بیماران مبتلا به آرتروز زانو بدترین کفش ها برای آرتروز استفاده از کفش‌های طبی آسیب پیشرونده غضروف آرتروز زانو   درمان آرتریت روماتوئید بیماران مبتلا به آرتروز زانو بدترین کفش ها برای آرتروز استفاده از کفش‌های طبی آسیب پیشرونده غضروف آرتروز زانو   درمان آرتریت روماتوئید بیماران مبتلا به آرتروز زانو بدترین کفش ها برای آرتروز استفاده از کفش‌های طبی آسیب پیشرونده غضروف آرتروز زانو   درمان آرتریت روماتوئید بیماران مبتلا به آرتروز زانو بدترین کفش ها برای آرتروز استفاده از کفش‌های طبی آسیب پیشرونده غضروف آرتروز زانو

Quad Set

اگر در ابتدا برایتان سخت است که پایتان را بالا بیاورید نگران نباشید با گذشت زمان و قوی تر شدن عضلاتتان این کار برایتان راحتتر خواهد شد. این حرکت آسان تر از حرکت بالا آوردن پا است. روی زمین دراز بکشید و پاهایتان را صاف و ریلکس روی زمین بگذارید(شکل چپ). سپس پاهایتان را فلکس کرده و عضلات چهار سر ران را کاملا منقبض کنید و مدت ۵ ثانیه در همین حالت بمانید.(شکل راست). در این تمرین پاها از روی زمین بلند نمی شوند. این تمرین را در دو ست ۱۰ تایی برای هر پا انجام دهید .

 درمان آرتریت روماتوئید بیماران مبتلا به آرتروز زانو بدترین کفش ها برای آرتروز استفاده از کفش‌های طبی آسیب پیشرونده غضروف آرتروز زانو   درمان آرتریت روماتوئید بیماران مبتلا به آرتروز زانو بدترین کفش ها برای آرتروز استفاده از کفش‌های طبی آسیب پیشرونده غضروف آرتروز زانو   درمان آرتریت روماتوئید بیماران مبتلا به آرتروز زانو بدترین کفش ها برای آرتروز استفاده از کفش‌های طبی آسیب پیشرونده غضروف آرتروز زانو   درمان آرتریت روماتوئید بیماران مبتلا به آرتروز زانو بدترین کفش ها برای آرتروز استفاده از کفش‌های طبی آسیب پیشرونده غضروف آرتروز زانو   درمان آرتریت روماتوئید بیماران مبتلا به آرتروز زانو بدترین کفش ها برای آرتروز استفاده از کفش‌های طبی آسیب پیشرونده غضروف آرتروز زانو   درمان آرتریت روماتوئید بیماران مبتلا به آرتروز زانو بدترین کفش ها برای آرتروز استفاده از کفش‌های طبی آسیب پیشرونده غضروف آرتروز زانو

Seated Hip March

تقویت ماهیچه های ران و باسن به شما در فعالیت های روزانه مانند راه رفتن و بالا رفتن از پله ها کمک می کند.

صاف روی یک صندلی بنشینید و پاهایتان را با زاویه ۹۰ درجه روی زمین بگذارید به طوری که فقط انگشتان پای چپ زمین را لمس کند. پای راستتان را با سفت کردن عضلات چهار سر به آرامی بالا بیاورید و ۳ ثانیه در همین حالت نگه دارید و پایین بیاورید. پای راست را پس از پایین آوردن کاملا زمین نگذارید تا فشار ایزومتریک از بین برود بلکه فقط انگشتان شما زمین را لمس کند و ست بعدی را انجام دهید. اگر در ابتدا برایتان سخت است می توانید از دستتان برای بالا آوردن پا کمک بگیرید. این تمرین را برای هر پا در سه ست ۱۰ تایی انجام دهید.

قبل از شروع هر برنامه ورزشی اگر قبلا ورزش نکرده اید با پزشکتان مشورت کنید. کمی درد خفیف در عضلاتتان بعد از ورزش طبیعی است و با استفاده از یخ یا دوش آب گرم بهبود پیدا می کند و می توانید در این وضعیت ورزش کنید. اما درد مفاصل را جدی بگیرید و به پزشک مراجعه کنید.

۳۰ دقیقه ورزش کردن در روز را حتما در برنامه روزانه تان بگنجانید و کم کم آن را افزایش دهید تا به هدف برسید.

 

نت نوشت

5 1000
ارسال شده در 5 مهر 1395 توسط با موضوع فیزیوتراپی و ارتوپدی | 648 بازدید

پیشنهاد سردبیر

  • درباره شایع ترین مشکل بیماری مری چه اطلاعاتی دارید؟
  • چگونه موفقیت را برای خود به ارمغان آوریم
  • ازدواج افراد با سنین بالا
  • تاثیر مستقیم رابطه جنسی بر طول عمر افراد
  • هشدار پزشكان درباره استفاده از پماد و پودر روی بدن نوزادان
  • خوراک گل کلم با سس بشامل در فر
  • همه چیز درمورد واکسینه در بارداری
  • مدیرعامل اپل با ایوانکا ترامپ ملاقات کرد
  • محبوبترین ها

  • مرکز خدمات سلامت در مهاباد ساخته می شود
  • خطر انواع خال ها برای پوست
  • نادر ترین پدیده دنیا، سه گربه از یک سگ متولد شدند!
  • اظهار نظر رئیس جمعیت هلال‌احمر در خصوص حادثه پلاسکو
  • عدم پرداخت بودجه ۹۴ هلال احمر
  • صدور بیش از ۱۲۰ میلیون دلار محصول دانش بنیان به خارج
  • عدم وجود عدالت در سلامت!
  • طرح لبخند به روش لامینیت یا لمینیت
  • رپورتاژ

  • بهترین راه حل برای افراد پرمشغله جهت تناسب اندام
  • خداوند متعال مو را برای زیبایی بندگانش قرار داده است
  • دندانپزشکی زیبایی و ایمپلنت
  • مریم جواهریان، متخصص روانشناسی سلامت و استادیار دانشگاه
  • پوستی به لطافت و درخشندگی ابریشم
  • الو دکتر

    تلگرام دکتر سلام
    نخ دندان ارکید
    دکتر هومن عشقی

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما