وریدهای واریسی واریس سیاهرگ راههای درمانی واریس سیاهرگ درمان وریدهای واریسی درمان واریس با گوجه فرنگی درمان واریس خواص گوجه فرنگی خواص شفابخش گوجه فرنگی پیشگیری و درمان وریدهای واریسی بروز و پیشرفت عروق واریسی

مشکلات مختلف مربوط به واریس چگونه قابل درمان خواهند بود تورم و برآمده شدن عروق واریسی با چه روش هایی قابل پیشگیری خواهد بود ورزش یکی از راه حل های مناسب در این زمینه است پیاده روی و دوچرخه سواری از جمله ورزش های مناسب در این زمینه هستند که باعث درمان بیماری های وریدهای واریسی خواهند شد.

 

ورزش درمانی برای وریدهای واریسی (Varicose Veins Therapeutic Exercises)
ورزش درمانی از طریق کاهش احتقان وریدی در ساق پاها، یکی از مهمترین اقدامات طب توانبخشی در پیشگیری و درمان بیماری سیاهرگ های واریسی می باشد.
ورزش هایی که انجام آنها برای وریدهای سیاهرگی توصیه می شوند:
پیاده روی (Walking)
ساده ترین و شاید موثرترین راه پیشگیری و درمان وریدهای واریسی، پیاده روی (walking) است و. اگر زمان لازم برای پیاده روی های منظم ندارید سعی کنید در صورتی که از بیماریهای دیگر مثل آرتروز زانو رنج نمی برید، از پله به جای استفاده از آسانسور و از پاها به جای استفاده از ماشین شخصی یا وسیله نقلیه عمومی استفاده کنید. همانطور که توضیح داده شد چاقی یکی از عوامل موثر در بروز و پیشرفت عروق واریسی است و پیاده روی در کنار تغذیه صحیح، نقش اصلی را در کاهش وزن بیماران دارد.
توجه: البته دویدن (running) هم به اندازه راه پیمایی سریع (jogging) موثر است.

دوچرخه سواری (Cycling)
استفاده از دوچرخه متحرک (dynamic bike)، دوچرخه ثابت (stationary bike) و حرکت پدال زدن (pedalling) در حالت خوابیده به پشت به طوری که پاها تا جای ممکن بالا گرفته شوند بسیار موثرند.

* توجه: حرکت دوچرخه زدن و پیاده روی حتی اگر کوتاه مدت باشند هم برای سیاهرگ واریسی بسیار موثرند ولی اگر طول مدت آن بیشتر و حداقل ۴۰ دقیقه و بدون استراحت باشند در کاهش وزن هم تاثیرگذار خواهند بود.
بلند کردن پاها در حالت خوابیده به پهلو (Side-lying leg lift)
روی سطح نسبتا سفت به بغل دراز بکشید و به آرامی یک پا را بالا بیاورید. لازم است این حرکت ۲۰ بار و حداقل ۵ ست، ۳ بار در روز انجام شود.

* توجه: این ورزش اگر همراه با وزنه هایی که به ساق وسط می شوند (weight cuff) یا تراباند انجام شوند در تقویت عضلات بیشتر موثرند.

بلند شدن روی پنجه ها (Calf Raises)
این تمرین در تقویت عضلات پشت ساق پا و در نتیجه آن در پیشگیری و درمان وریدهای واریسی بسیار مهم هستند.
توجه: عضلات پشت ساق پا نقش “قلب دوم” را در بدن دارند و در کمک به برگشت خون به قلب بسیار کمک کننده می باشند.
توجه: در صورت داشتن هرگونه مشکل همراه مثل درد زانو، مچ، پا و کمر به متخصصین طب فیزیکی و توانبخشی شهر خود مراجعه کنید تا بعد از درمان های لازم، شرایط برای فعالیت های مناسب فراهم گردد.

ورزش هایی که انجام آنها برای وریدهای سیاهرگی توصیه نمی شوند:
نمرینات تقویتی سنگین (Strenuous strengthening exercises)
یوگا (Yoga)
دراز نشست (Sit ups & crunches)
بشین پا شو با پاهای یکی جلو یکی عقب (Lunges)
توجه: به علت ایجاد ضعف در عضلات ساق پا و اختلال در گردش جریان خون از پا به بالا تنه، باید از پوشیدن کفش های پاشنه بلند (high heel shoes) اجتناب کرد.

پزشک انلاین

 

امتیاز بدین ! 1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز
Loading...
ارسال شده در 3 مهر 1395 توسط دکتر سلام با موضوع پزشکی

پیشنهاد سردبیر

  • کیک با آرد سمولینا و پرتقال و گردو
  • رژیم ۲۱ روزه لاغری لاغرشو – روز دوازدهم
  • چرا برخی اوقات حرکات بدن انسان دست خودش نیست
  • سویا و مصرف آن در بانوان یائسه
  • روش های مقابله با توکسوپلاسموز
  • بدست آوردن آرامش با در آغوش کشیدن عزیزان
  • پیاز چه نقشی در زیبا سازی پوست دارد
  • با هسته پرتقال و لیمو سبزه عید درست کنید
  • محبوبترین ها

  • هوای ابری و روح و روان شما
  • 5 سؤال زمانی که 50 ساله می شوید
  • آیا ایران با این خشکی به سمت نابودی میرود؟
  • وسایل ضروری برای هر خانم متشخص
  • زمینه سازهای مشکلات تیروئیدی
  • اصول دوش گرفتن
  • میکروب زدایی از ماشین ظرفشویی
  • در مسافرت مراقب کم آب شدن بدنتان باشید
  • رپورتاژ

  • چشمانی زیبا و گیرا با پپتیدها!
  • بیش از آن‌چه فکر می‌کنید از دندان‌هایتان کار می‌کشید!
  • دندانپزشکی زیبایی و ایمپلنت
  • همه چیز درباره کم‌خونی
  • کلینیک سیب سرخ -گونه‌گذاری،فرم‌دهی چانه، برجسته‌سازی لب
  • الو دکتر

    محبوبیت داروهای گیاهی در بین بیماران قلبی
    دکتر هومن عشقی
    رفع جای نیش حشرات با استفاده از کرم های مختلف
    تلگرام دکتر سلام
    نخ دندان ارکید

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است