weight-loss

این روزها دنیا سرعت گرفته است، از طرفی همه به دنبال زیبایی و تناسب اندام میباشند؛ برای همین برنامه های ورزشی و رژیم های غذایی سنگینی طراحی میشود، تا در کوتاه ترین زمان، باعث کاهش وزن چشمگیر شوند. احتمالا شما هم برنامه‌ها و دستورهای غذایی امیدوارکننده‌ای را شنیده‌اید که می‌گوید چطور ظرف یک هفته ۲.۵ تا ۵ کیلو وزن کم کنید. اما به واقع ظرف هفت روز چند کیلو از وزن را می‌توان کم کرد؟ در ادامه پاسخ این سوال را خواهیم داد با ما همراه باشید.


به طور کلی، وقتی دیگر تمام اقدامات و کارها را امتحان می‌کنید، احتمالا دیگر قادر نخواهید بود که بیش از ۱.۵ تا ۲ کیلو در هفته وزن کم کنید. البته این مسئله تا حد زیادی به معیار مبنای شما ارتباط پیدا می‌کند؛ یعنی وزن شما در آغاز کار (لازم به ذکر است افرادی که در آغاز کار وزن‌شان به مراتب بالاتر است، تمایل بیشتری دارند تا کاهش چشمگیری در وزن خود بینند) و این‌که سبک زندگی شما برای شروع در چه وضعیتی است. (این‌که آیا غذاهای سالم خورده و ورزش می‌کنید یا نه، نسبت به زمانی که بخواهید نسبت به رژیم غذایی و نوع ورزش‌تان به طور کامل تجدید نظر کرده و تغییراتی اعمال کنید، کار را برایتان سخت‌تر خواهد کرد.) برخی از افراد اعلام کرده‌اند که توانسته‌اند از طریق پاک‌سازی بدن، وزن بیشتری کم کنند، اما این مسئله، ‌بیشتر به خاطر بروز تغییر در وزن آبی بدن (که با کم کردن چربی و یا حجم عضلات تفاوت دارد) رخ می‌دهد.
این‌که چه چیزی را می‌توانید کم یا آب کنید و چه جیزی را باید آب کنید دو چیز کاملا متفاوت هستند. اگر دوست دارید وزن خود را کم کرده و آن را به حد تعادل برسانید، باید سعی کنید میزان آن در یک دامنه نیم کیلویی تا یک کیلویی باشد چرا که این روال را بهتر می‌توان پذیرفت و تحمل کرد و ادامه داد تا این‌که بخواهید بر اساس معیارهای سخت و طاقت‌فرسا مثلا ۱.۵ تا ۲ کیلو در هفته وزن کم کنید.
اگر واقعا دوست دارید در ارتباط با کاهش وزن‌تان قدمی بردارید – بی‌آنکه بخواهید در طولانی‌مدت به نتایج معجزه‌آسایی برسید – دکتر اسلایتون توصیه می‌کند سعی کنید به طور متناوب مصرف کالری خود را کم کنید. علاوه بر تردمیل زدن، این کار باعث می‌شود که بی‌آنکه نیازی به تغییر اساسی برنامه‌تان داشته باشید و یا میزان کارکرد متابولیسم‌تان کم شود بتوانید وزن‌تان را کم کرده و لاغر شوید.
منبع: الو دکتر

 

ارسال شده در 6 مهر 1395 توسط writer.m با موضوع عمومی

پیشنهاد سردبیر

  • درباره شخصی نگری در روانشناسی چه می دانید
  • نوشیدن آب سرد بعد از خوردن غذا
  • شناسایی نوع مزاج
  • تاثیرگذاری قند خون بر روی بیماران دیابتی در گرما و سرما،چطور؟
  • پروتئین کامل یا ناکامل
  • اهمیت دریافت آهن و ویتامین ب از دوران جنینی
  • مراقب روحیه و روان همسر پا به ماهتان باشید
  • ۹ شیوه اشتباه آرایشی که هیچ منفعتی برایتان ندارد
  • برخی باورهای نادرست پزشکی
  • مجذوب کردن همسر
  • با توجه به فرم صورت, انتخاب عینک را با راهنمای تصویری یاد بگیرید
  • بالا رفتن آمار انواع خشونت علیه زنان
  • از بیماری توکسوپلاسموز در گربه سانان چه میدانید؟!
  • ویتامین دی و منابع خوراکی آن
  • شناخت ترس از نوزادی!
  • محبوبترین ها

  • حواستان به خطرات موجود در اینترنت باشد!
  • وسایل مورد نیاز برای نگهداری از نوزاد
  • مضرات بستنی برای کودکان زیر سه سال
  • ابتلا به بیماری کاوازاکی در طفولیت
  • برخورد با درخواست های فرزندان
  • ایجاد بیماری‌ اوتیسم در نوزادان با این بو
  • عوارض اجبار اطفال به خوابیدن در عصر
  • روانکاوی پر حرف بودن اطفال
  • مطالب مهم در مورد بغل کردن نوزاد
  • تولیدکنندگان آسم در سنین پایین
  • بیماری سرخک راباهم مرور میکنیم
  • اهمیت کنترل رفتار و حرکات مقابل فرزند
  • پرخاشگری در اطفال خشن
  • این سندرم خطرناک در نوزادان را بشناسید
  • طریقه بر خورد با کودکانی که توقعشان زیاد است
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است