o-depression-facebook

افسردگی جز بیماری های روانی است که محرک آن یک عامل خارجی است که سبب به وجود آمدن ناراحتی عمیق فکری و روحی در فرد می شود. برای درمان این بیماری بسته به شدت آن راه های متفاوتی وجود دارد که می توان به مثبت اندیشی، تمرینات یوگا، روان پزشک، مشاوره و … اشاره نمود.

در حالیکه این روزهای بی‌خیالی و اسودگی دارد به انتهای خود می‌رسد، دوست دارید از این مسئله مطمئن باشید که آمادگی کافی برای تغییرات پیشِ رو را خواهید داشت. در اینجا به روش‌هایی برای غلبه بر احساس یأس و غم پایان تابستان می‌پردازیم.

 

خب، دیگر آخر تابستان است. در حالیکه این روزهای بی‌خیالی و اسودگی دارد به انتهای خود می‌رسد، دوست دارید از این مسئله مطمئن باشید که آمادگی کافی برای تغییرات پیشِ رو را خواهید داشت. در اینجا به روش‌هایی برای غلبه بر احساس یأس و غم پایان تابستان می‌پردازیم.
۱.تقویم را علامت بزنید
اگرچه تعطیلات کنار دریا و سفرهای جاده‌ای دیگر تمام شده، اما می‌توانید لیستی از سفرهای پائیزی برای خود تهیه کنید. می‌توانید به یک سفر کوتاه در آخر هفته بیاندیشید یا مثلا سفری به باغ سیب بیرون شهر بروید. اصلا نگذارید فکرِ کار کردن یا درس خواندن در تمام طول هفته ذهن‌تان را اشغال کند. برای خودتان برنامه بریزید، از آخر هفته‌های طولانی در آینده نزدیک استقبال کنید.
۲.از زمانی که در پیش رو دارید در قالب شروعی جدید استقبال کنید
شاید توجیه سخت کار کردن در قالب اولویت کمی دشوار باشد، آن هم تنها به این دلیل که دارید به انتهای روزهای راحت و بی‌خیالیِ تابستان نزدیک می‌شوید، اما شاید در طولانیمدت این مسئله مزایایی برایتان به همراه داشته باشد. اگر دانش‌آموز یا دانشجو هستید، شروع هر ترم می‌تواند شروعی تازه و پرنشاط برایتان باشد.  یا مثلا اگر هدف‌تان ارتقاء کاری بوده یا تمرکزتان روی تعهد جهت پیشرفت در کار است، باید تلاش زیادی برایش بکنید. با این روش، نه تنها ذهن خود را آماده می‌کنید که تابستان سرآمده، بلکه اهداف کاری یا تحصیلی جدیدی هم برای خود خواهید داشت.
۳.کند و کاو درباره روح و روان 
در این دوره از زندگی، احتمالا دنبال این هستید تا بفهمید چه چیزی کمک‌تان میکند که کار درست را انجام دهید. زندگی شما خاطرات و تجربه‌های به یادماندنی زیادی برایتان به همراه داشته است، اما این بدان معنا نیست که دیگر چیزی برای یادگیری به‌جا نمانده است. همیشه جا برای پیشرفت و رشد وجود دارد. و چه چیزی بهتر از این‌که روزهای آخر تابستان را به جستجویی در ارتباط با روح و روان خود بپردازید؟ سعی کنید زمانی را به کشف و کند و کاو شور و علائق خود بگذرانید. اگر دریابید که چه چیزی را دوست دارید و چرا دوست دارید، این لذت‌های خلاقانه را به جریان می‌اندازید و می‌توانید بر غم و یأس آخر تابستان غلبه کنید.

ارسال شده در 2 مهر 1395 توسط آقای جوانبخت با موضوع روانشناسی

پیشنهاد سردبیر

  • ویژگی های یک ماسک مناسب برای صورت
  • عوامل ایجاد کننده خوابگردی را بشناسید
  • تعصبات رفتاری برخی مدیران
  • دانستنی هایی در مورد انواع آفت دهان
  • تنها راه خلاصی از ترس های ذاتی
  • مشکلات مربوط به روابط فرزند با والدین در دوران افسردگی
  • اطلاعاتی مفید در مورد تخته آشپزخانه
  • داروی های لاغری چه ترکیباتی دارند که خطرناکند؟
  • بررسی فست فود ها از نظر ارزش غذایی
  • 8 عامل دفاعی جالب بدن
  • همه انواع رنگ چشم و بیماری های آنان
  • دودی کردن غذاها و مضرات آن
  • دمنوش های مفید برای خوابی آسوده
  • با همه خواص عالی برنج قهوه ای آشنا شوید!
  • 10 داروی خانگی برای درد دندان مصنوعی
  • محبوبترین ها

  • انواع ادویه های آرامش بخش
  • گریپ فروت چه اثراتی بر روی بدن میگذارد؟
  • زنجبیل و این روش های درمانی
  • روغن اسطوخودوس و رفع التهابات ناشی از گزش حشرات
  • سالمترین موادغذایی برای فصول سرد سال
  • رفع آلرژی و حساسیت با زنجبیل و عسل
  • خواص گلاب را بهتر بشناسیم
  • طب سنتی برای بیماری کودکان
  • راه حلی برای درمان کلیه که پروتئین دفع می کند
  • زردچوبه مسکنی مناسب
  • شربت لیمو و عسل و زنجبیل
  • درمان ضعف تخمک گذاری با جوانه گندم
  • دیابت و رفع قند خون
  • در کاهش دردهای زنان گل گاو زبان بیشترین تاثیر را دارد
  • برای تنظیم هورمون‌ها در زنان این سه گیاه بی نظیرند
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است