ناراحتی زودگذر فکر کردن و نگران عصبانیت رفتار ناشایست خشم و عصبانیت خشم بیماری‌های قلبی عروقی

با چه راه حل هایی می توانیم خشم خود را کنترل کنیم چه راهکارهایی به ما در کنترل خشم و عصبانیتمان کمک می کنند؟توصیه ها و پیشنهادات روانشناسان و مشاورین در این زمینه چیست ؟ بیماری های قلبی و عروقی در افراد خشن بیشتر دیده می شوند پس بهتر است مراقب سلامتی تان باشید .

تحقیقات نشان داده که عصبانیت مداوم می‌تواند به شکل بارزی احتمال پیشرفت بیماری‌های قلبی عروقی را افزایش دهد و وضعیت فعلی قلب را بدتر کند.

همه ما در مقاطع مختلف زمانی عصبانی می‌شویم. با این حال همواره زمان و مکانی برای بروز ظاهری این احساس وجود دارد. در شرایطی که خشم و عصبانیت نوعی احساس سالم تلقی می‌شود، از طرفی حسی شدید بوده و باید به خوبی آن را مدیریت کرد. تحقیقات نشان داده که عصبانیت مداوم می‌تواند به شکل بارزی احتمال پیشرفت بیماری‌های قلبی عروقی را افزایش دهد و وضعیت فعلی قلب را بدتر کند. در اینجا به راه‌کارهایی برای تسکین و کنترل خشم اشاره می‌کنیم.
۱.منبع خشم را پیدا کنید
برخی مواقع منبع خشم آن چیزی نیست که فکر میکنید. ممکن است فکر کنید که به این دلیل از دست دوستتان عصبانی هستید که بدون اجازه شما یکی از وسایل‌تان را برداشته است، اما منشأ خشم‌تان در واقع چیز دیگری است. وقتی تا ته هر چیزی می‌روید، تمام تلاش‌تان را میکنید تا مشکل واقعی را مد نظر قرار دهید. سعی کنید وانمود نکنید که همه چیز خوب است. پیش از آنکه مشکل بدتر شود با آن روبه‌رو شوید و آن را حل کنید. افراد عصبانی همواره ظاهر خود را قوی و مستحکم و تا حدی خیره‌سر نشان می‌دهند اما مطمئن باشید زیر این ظاهر، احساس ترس و تنهایی و عدم امنیت وجود دارد.
۲.یک قدم به عقب
وقتی در دل یک اتفاق هستید، هر احساسی که به شما دست دهد با آن همراه خواهید شد. در این مواقع سعی کنید جلوی اقدام بعدی خود را گرفته و چند دقیقه به خود فرصت دهید و افکارتان را جمع و جور کنید. اگر این کار مستلزم ترک اتاق است، پس حتما این کار را بکنید. در صورت امکان، موقعیت را ترک کرده و هروقت به لحاظ ذهنی در آمادگی بهتری بودید برگردید.
۳.یاد بگیرید که دیگران را ببخشید
نبخشیدن دیگران باعث بدتر شدن احساساتتان شده و به مرور زمان آن را تشدید خواهد کرد. در واقع وقتی روی افکار و احساساتی تمرکز می‌کنید که به خیانت فرد دیگری به شما ارتباط پیدا می‌کند، نمی‌توانید زندگی لذت‌بخشی داشته باشید. حقیقت این است که تنها در صورتی می‌توانید پیش بروید که دست از جدال با شرایط بردارید، خودتان را ببخشید، شرایط را واگذار کنید و به این نتیجه برسید که کار به پایان رسیده است.
منبع: الودکتر

5 1000
ارسال شده در 3 مهر 1395 توسط با موضوع روانشناسی

پیشنهاد سردبیر

  • داروی خوراکی تالاسمی‌ها؛ خیال یا واقعیت
  • اصول مراقبتی برای دندان های یک زن باردار
  • آیا کم حرفی برای مغز خوب است؟
  • 6 چیزی که اگزماها سعی می کنند به ما بگویند
  • بدن درد بعد از خواب،چرا؟
  • جملات مضر برای زنان باردار
  • خطرات ناشی از مصرف خودسرانه داروهای خواب آور
  • فشار روانی با افراد مختلف چه می کند؟
  • محبوبترین ها

  • اهمیت محبت و مهر به همسر
  • خطر مرگ زودرس با استرس شغلی
  • سعی کنید افکارتان را کنترل کنید
  • اصلی ترین و مهمترین دلیل اختلافات زناشویی
  • پند و اندرزهای لازم برای ازدواج دوم
  • افزایش خشونت، نزاع و درگیری در بین مردم
  • بررسی اخلاق همسر قبل از تشکیل زندگی
  • گریه کردن پای فیلم های احساسی
  • رپورتاژ

  • چگونه دندانهای سالمتر و قوی‌تر داشته باشیم؟
  • دکتر دندانپزشک امینی عضو انجمن ایمپلنتولوژی آمریکا
  • بیماری های پستان (اعمال جراحی-کنترل و بررسی توده ها و سرطان پستان)
  • کلینیک دندانپزشکی و زیبایی دکتر علیرضا نوروزعلی
  • هایفو HIFU – لیفت صورت بدون جراحى
  • الو دکتر

    سرطان های لب و دهان با مصرف ناس
    تلگرام دکتر سلام
    دکتر هومن عشقی

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما