194kgcxybja5qjpg

با چه راه حل هایی می توانیم خشم خود را کنترل کنیم چه راهکارهایی به ما در کنترل خشم و عصبانیتمان کمک می کنند؟توصیه ها و پیشنهادات روانشناسان و مشاورین در این زمینه چیست ؟ بیماری های قلبی و عروقی در افراد خشن بیشتر دیده می شوند پس بهتر است مراقب سلامتی تان باشید .

تحقیقات نشان داده که عصبانیت مداوم می‌تواند به شکل بارزی احتمال پیشرفت بیماری‌های قلبی عروقی را افزایش دهد و وضعیت فعلی قلب را بدتر کند.

همه ما در مقاطع مختلف زمانی عصبانی می‌شویم. با این حال همواره زمان و مکانی برای بروز ظاهری این احساس وجود دارد. در شرایطی که خشم و عصبانیت نوعی احساس سالم تلقی می‌شود، از طرفی حسی شدید بوده و باید به خوبی آن را مدیریت کرد. تحقیقات نشان داده که عصبانیت مداوم می‌تواند به شکل بارزی احتمال پیشرفت بیماری‌های قلبی عروقی را افزایش دهد و وضعیت فعلی قلب را بدتر کند. در اینجا به راه‌کارهایی برای تسکین و کنترل خشم اشاره می‌کنیم.
۱.منبع خشم را پیدا کنید
برخی مواقع منبع خشم آن چیزی نیست که فکر میکنید. ممکن است فکر کنید که به این دلیل از دست دوستتان عصبانی هستید که بدون اجازه شما یکی از وسایل‌تان را برداشته است، اما منشأ خشم‌تان در واقع چیز دیگری است. وقتی تا ته هر چیزی می‌روید، تمام تلاش‌تان را میکنید تا مشکل واقعی را مد نظر قرار دهید. سعی کنید وانمود نکنید که همه چیز خوب است. پیش از آنکه مشکل بدتر شود با آن روبه‌رو شوید و آن را حل کنید. افراد عصبانی همواره ظاهر خود را قوی و مستحکم و تا حدی خیره‌سر نشان می‌دهند اما مطمئن باشید زیر این ظاهر، احساس ترس و تنهایی و عدم امنیت وجود دارد.
۲.یک قدم به عقب
وقتی در دل یک اتفاق هستید، هر احساسی که به شما دست دهد با آن همراه خواهید شد. در این مواقع سعی کنید جلوی اقدام بعدی خود را گرفته و چند دقیقه به خود فرصت دهید و افکارتان را جمع و جور کنید. اگر این کار مستلزم ترک اتاق است، پس حتما این کار را بکنید. در صورت امکان، موقعیت را ترک کرده و هروقت به لحاظ ذهنی در آمادگی بهتری بودید برگردید.
۳.یاد بگیرید که دیگران را ببخشید
نبخشیدن دیگران باعث بدتر شدن احساساتتان شده و به مرور زمان آن را تشدید خواهد کرد. در واقع وقتی روی افکار و احساساتی تمرکز می‌کنید که به خیانت فرد دیگری به شما ارتباط پیدا می‌کند، نمی‌توانید زندگی لذت‌بخشی داشته باشید. حقیقت این است که تنها در صورتی می‌توانید پیش بروید که دست از جدال با شرایط بردارید، خودتان را ببخشید، شرایط را واگذار کنید و به این نتیجه برسید که کار به پایان رسیده است.
منبع: الودکتر

ارسال شده در 3 مهر 1395 توسط دکتر سلام با موضوع روانشناسی

پیشنهاد سردبیر

  • چرا وزن کم نمی کنیم؟
  • با با بلفاروپلاستی چطوری چهره را زیباتر کنیم
  • برخي از مولتي ويتامين‌ها نامرغوب و يا آلوده هستند
  • عواقب حذف وعده های غذایی
  • پیامدهای مختلف عشق و عاشقی در زندگی روزمره
  • اسیدی و بازی موهایتان چه اندازه است؟ آیا مهم هست ؟
  • درباره بزرگی پروستات چه میدانید؟
  • در آزمایشگاه بن ماری را اینگونه تمیز کنید
  • رفتارهای تخریبی و کناره جویانه کودکان
  • در فصل پاییز متخصص پوست خود باشید
  • تغذیه و خورد و خوراک بیماران دیالیزی
  • قلب عمل کرده ها بخوانند
  • امید برای بچه دار شدن با طب سوزنی
  • بقچه رول مغزدار
  • پیشنهادهایی برای افزایش میل جنسی
  • محبوبترین ها

  • بهترین توصیه ها برای بارور شدن مردان
  • آیا ویروس ایدز از تماس دهانی نیز انتقال می یابد ؟
  • علتی که برخی از زنان ارگاسم را تجربه نمی کنند
  • افرادی که رابطه جنسی دهانی دارند ، مراقب بیماری ها باشید
  • بررسی مزایا و معایب آی یو دی و قرص های ضد بارداری
  • جالب ترین و مهمترین دانستنی ها درمورد رابطه جنسی
  • بررسی ناباروری در اکثر ایرانی ها
  • کمک طب سنتی برای علائم یائسگی
  • همه چیز در مورد بیماری واژینیت
  • عدم تقارن بیضه‌ ها، پایین تر بودن بیضه سمت چپ
  • مشکلاتی که همیشه بین روجین پنهان می مانند!
  • شناسایی ده عامل نارضایتی جنسی
  • رابطه ی جنسی دهانی چه پیامد هایی دارد؟
  • جنون معضل جدیدی که جوانان با آن رو به رو هستند
  • فواید و تاثیرات مطلوب رابطه جنسی بر زوجین
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است