194kgcxybja5qjpg

با چه راه حل هایی می توانیم خشم خود را کنترل کنیم چه راهکارهایی به ما در کنترل خشم و عصبانیتمان کمک می کنند؟توصیه ها و پیشنهادات روانشناسان و مشاورین در این زمینه چیست ؟ بیماری های قلبی و عروقی در افراد خشن بیشتر دیده می شوند پس بهتر است مراقب سلامتی تان باشید .

تحقیقات نشان داده که عصبانیت مداوم می‌تواند به شکل بارزی احتمال پیشرفت بیماری‌های قلبی عروقی را افزایش دهد و وضعیت فعلی قلب را بدتر کند.

همه ما در مقاطع مختلف زمانی عصبانی می‌شویم. با این حال همواره زمان و مکانی برای بروز ظاهری این احساس وجود دارد. در شرایطی که خشم و عصبانیت نوعی احساس سالم تلقی می‌شود، از طرفی حسی شدید بوده و باید به خوبی آن را مدیریت کرد. تحقیقات نشان داده که عصبانیت مداوم می‌تواند به شکل بارزی احتمال پیشرفت بیماری‌های قلبی عروقی را افزایش دهد و وضعیت فعلی قلب را بدتر کند. در اینجا به راه‌کارهایی برای تسکین و کنترل خشم اشاره می‌کنیم.
۱.منبع خشم را پیدا کنید
برخی مواقع منبع خشم آن چیزی نیست که فکر میکنید. ممکن است فکر کنید که به این دلیل از دست دوستتان عصبانی هستید که بدون اجازه شما یکی از وسایل‌تان را برداشته است، اما منشأ خشم‌تان در واقع چیز دیگری است. وقتی تا ته هر چیزی می‌روید، تمام تلاش‌تان را میکنید تا مشکل واقعی را مد نظر قرار دهید. سعی کنید وانمود نکنید که همه چیز خوب است. پیش از آنکه مشکل بدتر شود با آن روبه‌رو شوید و آن را حل کنید. افراد عصبانی همواره ظاهر خود را قوی و مستحکم و تا حدی خیره‌سر نشان می‌دهند اما مطمئن باشید زیر این ظاهر، احساس ترس و تنهایی و عدم امنیت وجود دارد.
۲.یک قدم به عقب
وقتی در دل یک اتفاق هستید، هر احساسی که به شما دست دهد با آن همراه خواهید شد. در این مواقع سعی کنید جلوی اقدام بعدی خود را گرفته و چند دقیقه به خود فرصت دهید و افکارتان را جمع و جور کنید. اگر این کار مستلزم ترک اتاق است، پس حتما این کار را بکنید. در صورت امکان، موقعیت را ترک کرده و هروقت به لحاظ ذهنی در آمادگی بهتری بودید برگردید.
۳.یاد بگیرید که دیگران را ببخشید
نبخشیدن دیگران باعث بدتر شدن احساساتتان شده و به مرور زمان آن را تشدید خواهد کرد. در واقع وقتی روی افکار و احساساتی تمرکز می‌کنید که به خیانت فرد دیگری به شما ارتباط پیدا می‌کند، نمی‌توانید زندگی لذت‌بخشی داشته باشید. حقیقت این است که تنها در صورتی می‌توانید پیش بروید که دست از جدال با شرایط بردارید، خودتان را ببخشید، شرایط را واگذار کنید و به این نتیجه برسید که کار به پایان رسیده است.
منبع: الودکتر

ارسال شده در 3 مهر 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع روانشناسی

پیشنهاد سردبیر

  • چهره های زیبا با کمک جراحی زیبایی
  • مشکلات پوستی بانوان در بارداری و شیردهی
  • بروز لک های پوستی با این عوامل
  • خودبخود جذب شدن پیچ و پلاک های ارتوپدی
  • نشانه های مختلف برای اختلال پارانوئید
  • آیا عفونت های روده با دیابت ارتباط دارد؟
  • درمان مشکلات بیماران روانی
  • املاح و مواد معدنی و ارزش غذایی کیوی
  • بیماری های زوال عقلی با حشره کش ها
  • با روغن آفتابگردان از پوست خود محافظت کنید
  • بیرون آمدن توده بزاقی از دهان
  • چگونه انگیزه ی کودک را زیاد کنیم
  • نشانه های سلامت دندان کودک
  • خوراکی هایی که کبد را پاکسازی میکنند
  • نوشیدنی درمان کننده با عطر و طعم پرتقال
  • محبوبترین ها

  • معالجه ترشحات واژن به شیوه طب سنتی
  • روغن دارچین خانگی موثرترین داروی تقویت جنسی
  • خواص گیاه گل گندم و عکس هایی از آن
  • ۱۰ فایده چای بابونه برای سلامت پوست و مو
  • همه چیز درباره منفعتهای برگ کاری
  • زالو درمانی و کمک به تناسب اندام
  • اعتقاد به شفا بخشی روشهای سنتی
  • خاصیت شگفت انگیز پوست پسته
  • با این ماده های طبیعی بدن خود را سم زدایی کنید
  • دمنوش های مفید برای خوابی آسوده
  • ایده هایی درباره علت جوش زدن صورت
  • معجزه گیاهان در تصفیه هوای خانه
  • برای چاقی صورت نسخه‌های گیاهی و طبیعی
  • برابری چای سبز با شیمی درمانی برای سرطان ها
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است