shutterstock_125503673
برای بالابردن سرعت و مهارتمان در یادگیری از چه روش هایی می توانیم کمک بگیریم ؟چه توصیه هایی به ما در این زمینه کمک خواهند کرد تکرار و تمرین رایج ترین راه ها برای یادگیری بیشتر هستند اما با کمک راهکارهای افراد موفق در این زمینه می توانید سرعت و مهارت خود را  برای حفظ مطالب مختلف چند برابر کنید .

 اگر قصد دارید یک ساز تازه موسیقی و یا ورزشی جدید بیاموزید، با پیروی از یافته های جدید پژوهشگران کارتان آسان تر می شود. البته روش جدید جای تکرار و تمرین را نمی گیرد اما سرعت یادگیری را تا دو برابر می افزاید.
دویچه وله نوشت: یادگیری مهارت های حرکتی در اساس، ایجاد یک ‘حافظه ماهیچه ای’ (Muscle Memory) برای اجرای اعمال مکانیکی مانند نواختن ساز یا رشته های ورزشی است. آشناترین راه یادگیری استمرار در تمرین است. می خواهید بک هندتان در تنیس بهتر شود: صد بار در روز بک هند بزنید.
یافته های جدید نیز این روش را اشتباه تشخیص نداده اند ولی پژوهشگران دانشگاه جانز هاپکینز معتقدند که این روش ناقص است و به جای تکرار یک تمرین مشخص شاید بتوانید با ایجاد تغییرات کوچکی در رویه تمرین، به یادگیری خود تا دو برابر سرعت ببخشید.
می خواهید بک هند خود را تقویت کنید پس تنها با یک راکت تنیس تمرین نکنید. راکت های مختلف در سایزها و وزن های متفاوت را در دست بگیرید. می خواهید در نواختن دستگاه ماهور در گام ‘دو’ ورزیده شوید، ماهور را در گام ‘سل’ هم تمرین کنید.
پابلو سلنیک (Pablo Celnik) یکی از پژوهشگران این تیم تحقیقاتی می گوید، بر اساس یافته های ما اگر فردی می خواهد در کاری مهارت کسب کند، باید به جای تکرار یک تمرین واحد، تمرین های خود را با تغییراتی کوچک انجام دهد؛ با این کار هم بیشتر و هم سریع تر فن مورد نظر را یاد می گیرد.
برای این تحقیق، دانشمندان از 86 شرکت کننده داوطلب خواستند که یاد بگیرند با تنظیم فشار دادن یک گوی نرم در دستشان که به یک رایانه متصل است مکان نما را روی نمایشگر رایانه حرکت دهند.
بر صفحه نمایشگر هر شرکت کننده بخشی به اسم ‘خانه’ تعریف شده بود که در آغاز مکان نما روی آن قرار داشت و بقیه صفحه به 5 بخش مختلف تقسیم شده بود. در توضیح شیوه تحقیق این پروژه آمده است: «شرکت کنندگان باید هرچه سریع تر و دقیق تر بر اساس مسیری از پیش تعیین شده، مکان نما را از ‘خانه’ به بخش های مشخص دیگر بر صفحه نمایشگر حرکت دهند.»
افراد در سه گروه مختلف قرار گرفته بودند و هر سه گروه در اولین جلسه سنجش مهارت شرکت کردند. سپس دو گروه با فاصله زمانی 6 ساعت تمرین دیگری را انجام دادند. وظیفه گروه اول این بار تکرار اولین تمرین بود. اما برای گروه دوم پژوهشگران میزان حساسیت گوی کوچک به فشار را تغییر دادند. گروه سوم تنها شاهد تمرینات دو گروه دیگر بود.
24 ساعت پس از اولین تمرین از هر سه گروه خواسته شد تمرین نخست را تکرار کنند. پژوهشگران با این کار قصد داشتند بدانند کدام گروه در جریان تمرینات به کار با گوی تسلط بیشتری پیدا کرده است.
کارشناسان در نتیجه گیری خود در پایان گفته اند: «برای یادگیری مهارت جدید، فرد باید آنچه را به یاد دارد با اطلاعات جدید به روز کند.» اگر هر بار دقیقا همان تمرین پیشین با همان روش تکرار شود، لایه ی جدیدی به آموخته های قبلی اضافه نخواهد شد.
به گزارش ایرنا ، برپایه این تئوری، تغییرات کوچک در تمرین و افزودن بخش های جدید به آنچه بدنتان پیش از این آموخته است، به یادگیری بهتر و سریع تر کمک می کند.
البته پژوهشگران تاکید دارند که تغییرات ایجاد شده باید جزئی باشند. به عنوان مثال برای تقویت بک هند یک تنیس باز: افزایش تمرینات این فرد به 20 دقیقه در روز تاثیر مثبتی بر مهارت وی در اجرای حرکت نخواهد گذاشت.
پابلو سلنیک دراین باره می گوید:اگر تمرین جدید از تمرینات قبلی خیلی زیاد متفاوت باشد، از بازدهی یادگیری کاسته خواهد شد. تفاوت میان تمرینات باید جزئی باقی بماند.

 

 «تابناک یزد»،

ارسال شده در 3 مهر 1395 توسط دکتر سلام با موضوع عمومی

پیشنهاد سردبیر

  • شرایط آرام شدن همسر
  • افزوده شدن دو هزار تخت به مجموع تخت های دیالیز
  • ویتامین های نشاط آور
  • انتخاب غذا براي كودك
  • اولین نشانه های به دست آوردن اعتماد به نفس
  • فرار از سکته قلبی با این کار
  • مرگبارترین عوارض بی خوابی
  • با فناوری جدید در عرض چند ثانیه سکته مغزی تشخیص داده می شود
  • چال در گونه مصنوعی
  • باید و نبایدهای گفتگو بین همسران
  • گیاهان خانگی تصفیه کننده هوای منزل
  • تقویت هوش با ترفندهای خوراکی
  • اول صبح و درد گیجگاه
  • منشا ، منبع و علت بوی غیرطبیعی واژن
  • صحبت کردن با اطفال در زمینه مواد مخدر
  • محبوبترین ها

  • محبت به نوزاد یک روزه و تقویت هوش وی
  • هشدار برای برخی نگاه های نوزادان
  • ترمیم پوست آفتاب سوخته کودک
  • زباله های بازیافتی تبدیل شده به اسباب بازی
  • پیامدهای ناشی از چاقی اطفال در خارج از منزل
  • پرخاشگری کودکان و این راهها
  • کولیک، بیماری ای با درمان های خطرناک
  • چرا سینه کودک خس خس میکند؟
  • آیا از اهمیت مصرف میوه در کودکان خبر دارید؟
  • هرآنچه درباره خواب کودک باید بدانید
  • نحوه صحیح مقابله با خطای اطفال
  • عواقب گفتن دروغ به بچه
  • نبود همبازی برای تک فرزندها
  • رقابت و جدال بین فرزندان یک خانواده
  • تاثیر پایش رشد کودک در سلامتی به چه معنا است؟
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است