21b19669495dddfe07868395585a372f
ماست از جمله لبنیاتی است که علاقه مندان زیادی دارد. این محصول لبنی فواید بسیار زیادی دارد و حتی می تواند به عنوان یک مکمل غذایی بطور مجزا مصرف شود. محققان دریافتند که مصرف روزانه یک لیوان ماست می تواند نقش بسزایی در سلامت فرد داشته باشد.

خوردن روزانه یک لیوان  ماست پرچرب با عملکرد مناسب با کتری های مفید روده در ارتباط است و سبب می شود تا علاوه بر بهبود کارایی دستگاه گوارش ، خلق و خوی افراد نیز بهتر شود و علائم بیماری افسردگی در آنها کاهش یابد.

بر اساس جدیدترین پژوهش های انجام شده خانم هایی که به طور منظم در رژیم غذایی خود ماست پرچرب مصرف می‌کنند کمتر مبتلا به افسردگی می شوند.

خوردن روزانه یک لیوان ماست ماست پرچرب با عملکرد مناسب با کتری های مفید روده در ارتباط است و سبب می شود تا علاوه بر بهبود کارایی دستگاه گوارش ، خلق و خوی افراد نیز بهتر شود و علائم بیماری افسردگی در آنها کاهش یابد.

خوردن ماست پروبیوتیک نیز با کشتن میکروب ها و باکتری ها در روده در ارتباط است و مواد مخمر موجود در ماست می تواند درایجاد روحیه مثبت و شاد در افراد موثر باشد.

براساس آمارها افسردگی بالینی در سالهای آینده به یکی از بیماری های بسیار شایع و با جامعه آماری بالا در سطح دنیا تبدیل خواهد شد و به دلیل اقداماتی که فرد مبتلا به افسردگی می تواند انجام دهد ازجمله خودکشی یا اقدامات جنایت آمیز، کشورهای صنعتی از رشد این بیماری در هراس هستند.

علل مختلفی باعث ابتلای شما یا اعضای خانواده تان به این بیماری می شود ازجمله ، عوامل ژنتیکی، محیط زندگی، نوع تغذیه و حوادث پیرامون و روزمره که می تواند ازافسردگی خفیف تا انواع حاد را در افراد ایجاد کند.

به منظور محافظت ازبدن در برابر این بیماری روحی سخت درمان، علاوه بر شاد زیستی، مثبت اندیشی، مشاوره با متخصص، می توان با خوردن مواد غذایی سالم بویژه ماست پرچرب به میزان 6 وعده در هفته تا 32 درصد کمتر از سایرین در معرض ابتلا به آن  قرار گرفت.

این تحقیقات توسط پژوهشگران دانشگاه آکسفورد انجام شده است و کارشناسان امیدوارند از این مکمل درمانی طبیعی وبی ضرر برای درمان بیماران مبتلا به  افسردگی و کاهش علائم بیماری استفاده کنند.

ماست منبع غنی ازکلسیم ، انواع پروتئین و مواد معدنی است و برای حفظ تراکم استخوان ها ، جلوگیری از چاقی وابتلا به دیابت، همینطور حفظ زیبایی پوست و مو بسیار مفید است.

شما می توانید در مواقعی که دچار استرس یا ناراحتی هستید درکنار غذا از ماست پرچرب استفاده کنید تا خیلی زود روحیه خود را بدست آورید وکمتر دچار نوسانات خلقی شوید.

ارسال شده در 3 مهر 1395 توسط دکتر سلام با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • فواید توپ استرس
  • تعالیم دینی در زمینه غذا خوردن
  • پنومونی و این توصیه های مهم
  • طرز تفکر مثبت
  • باور های غلط در مورد چای سبز
  • فیشورسیلانت تراپی برای سنین پایین
  • تسکین اعصاب با برگ بو
  • برنج نپخته نخورید
  • 8 نکته از از خواص درمانی ریحان
  • زمینه سازهای مشکلات قلبی
  • آماده شدن برای رختخواب
  • کمک لیزر برای دفع سنگ کلیه
  • شکستن قولنج، لذت بخش ولی دردسر ساز
  • تاثیرگذارترین عوامل در پوسیدگی دندان
  • تعریف کاریوتایپ را باهم مرور میکنیم
  • محبوبترین ها

  • از بین بردن خروپف با ابزار هوشمند
  • خوابیدن به سمت چپ و این مشکلات رایج
  • حلیم ,غذای فصل سرما پر از مو اد مغذی
  • نقش سبک زندگی در ایجاد سردرد
  • اکسی کدون، شبه هروئینی که در داروخانه ها توزیع می شود
  • عوارض ذغال درمانی دندان ها
  • تحریک رشد چربی قهوه ای در هوای سرد
  • شیوه نوین برای بلند کردن قد اندام
  • مسمومیت خردسالان با گیاهان آپارتمانی
  • ضدعفونی با کمک عسل
  • روزه بدون صرف سحری و این عوارض ناگوار
  • نکاتی برای افزایش قدرت مغز
  • پیراشکی در سیخ چوبی در فر
  • اهمیت سلامت شما و همسرتان
  • عفونت های دستگاه ادراری در بزرگسالان
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است