running-shoes-best-body-weight-workouts

ورزش و دویدن تا چه حدی بر سلامتی ما تاثیر خواهد گذاشت کاهش وزن با کمک پیاده روی و دویدن تا چه حد امکانپذیر خواهد بود ؟آیا میدانستید با دویدن بدنتان را در برابر انواع سرطان های خطرناک مقاوم خواهید کرد افزایش طول عمر ،تقویت حافظه ،کاهش فشار خون ،خواب بهتر و دوری از استرس با کمک ورزش امکانپذیر خواهد بود .

4تا 5 بار دویدن در هفته به صورت تناوبی را یکی از برنامه های روزمره خود قرار بدهید تا از منافع این ورزش بهرمند بشوید.

 

دویدن چه بر روی زمین و چه بر سطح تردمیل، علاوه بر تناسب اندام به سلامتی شما منجر خواهد شد. اگر هنوز در خصوص دویدن به عنوان بهترین کار برای کاهش وزن و رسیدن به اندام ایده آل خود شک دارید، این علل را از دست ندهید:کمتر به مراجعه به پزشک نیازمند می شوید: کسانی که دویدن را وارد برنامه های هفتگی یا روزانه خود می کنند، کمتر از سایر افراد به بیماری های مزمنی مانند سرطان روده بزرگ و … مبتلا می شوند. همچنین شانس ابتلا به سرطان سینه در زنانی که نسبت به بقیه زمان بیشتری را به دویدن اختصاص می دهند، 30 درصد کمتر است.

می توانید بیشتر کربوهیدرات مصرف کنید: یک راه برای مصرف کربوهیدرات بیشتر دارید و تنها در صورتی که سوخت و ساز بدن تان را با فعالیت های فیزیکی مانند دویدن افزایش دهید، می توانید بدون نگرانی از چاق شدن، غذاهایی مانند برنج و ماکارونی را مصرف کنید.

طول عمر بیشتری دارید: کسی که بیشتر می دود، نه تنها شانس بروز بیماری ها و معلولیت ها را در خود کاهش داده است، بلکه فعالیت در سنین بالاتر نیز برای او آسان تر است. دویدن، حتی برای یک بار در هفته می تواند موهبت هایی چون افزایش عمر و سلامت بیشتر را به شما هدیه کند.

زودتر وزن کم می کنید: دویدن، یکی از موثرترین ورزش ها برای سوزاندن کالری های اضافه است. به عنوان مثال، یک فرد 70 کیلویی می تواند 850کالری را با یک ساعت دویدن بسوزاند.

حافظه خود را تقویت می کنید: این ورزش مفید، عامل موثری برای کاهش خطر ابتلا به کاهش حافظه و زوال عقل به شمار می رود. برخی تحقیقات نشان داده اند که دویدن، از مغز در برابر آلزایمر محافظت می کند و احتمال بروز آلزایمر را در افرادی که سابقه این بیماری در خانواده شان وجود داشته، کاهش داده است.

فشار خون تان کاهش می یابد: ورزش هایی مانند دویدن، ظرف چند هفته می توانند فشار خون فرد را کاهش داده و به حد طبیعی اش برسانند.

استخوان هایتان محکم تر می شوند: دویدن جزو ورزش های مقاومتی است و علاوه بر کمک به ساخت ماهیچه های قوی تر، به سالم ماندن استخوان ها حتی در افراد مسن کمک می کند.

خواب بهتری خواهید داشت: دوندگان خواب بهتری نسبت به سایر افراد دارند. دویدن، افزایش کیفیت خواب و در نتیجه کارایی بهتر در طول روز را منجر می شود.

استرس را با دویدن دور می کنید: تلاش کنید دویدن را جایگزین نشستن و تماشای تلویزیون کنید. این مساله علاوه بر کمک به سلامتی، منجر به افزایش سطح سروتونین در مغز می شود که به کاهش استرس کمک می کند.

منبع:سلامت نیوز!

ارسال شده در 5 مهر 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • برای لاغری فوری۱۰ ورزش برتر را بشناسید
  • جعفر والی به بیمارستانی دیگر منتقل شد
  • واکسن جدید پیشگیری از سل تولید شد
  • چگونه از شر خواب آلودگی ظهرانه خلاص شویم؟
  • ایجاد آفت با این دو خوراکی پرطرفدار
  • دهان شويه‌ها مطمئن ترين مواد ضد باكتري
  • سوپ گندم گوشتی
  • برنامه ریزی برای تغذیه اطفال 2 ساله
  • مقابله با اشتباه اطفال
  • افزایش امار سردی روابط در میان زوجین
  • پژوهشگران دانشگاه بریستول در پی شیوه جدید برای درمان دیابت
  • نوجوانان بیشترین استفاده کنندگان از هندزفری
  • فقط با 4 ورزش از درد سیاتیک رها شوید
  • سه سوته دندانتان را برق بیندازید
  • هر فردی باید از اسرار مدیریتی اطلاع داشته باشد
  • محبوبترین ها

  • استرس آورترین عادت های روزمره
  • روانکاوی تمایل شدید دختران به آرایش
  • بیماری های ناشی از استرس و اضطراب
  • بالابردن اعتماد به نفس با تکرار نکردن این کلمات
  • شادابی و موفقیت با اعتماد داشتن به اطرافیان
  • بیماری هیستری از دید زیگموند فروید
  • ارتباط عفونت قارچی با مشکلات روانی
  • فریاد کشیدن سر بچه درست نیست
  • رابطه سلامتی با مهربانی
  • تربیت شخصیت مردانه در پسران با همراهی پدر
  • هر آنچه درمورد چاکرا باید بدانید
  • رهایی ازعادت های مزمن عصبی روزمره
  • روانشناسی تحقیرکنندگان و تحقیر شوندگان
  • روانشناسی افراد لجباز و یکدنده
  • درباره جویدن ناخن
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است