مشاوره زیبایی
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
دکتر زهره سادات نوروززاده/ساختمان پزشکان
دکتر زهره سادات نوروززاده
جراح دندانپزشک
دکتر ادیب
دکتر محمود ادیب
جراح دندانپزشک ایمپلنتولوژیست
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
کلینیک دکتر شادآلویی/ساختمان پزشکان
کلینیک دکتر شادآلویی
متخصص ارتودنسی _ زیبایی و دندان
دکتر شبنم شادابی/ساختمان پزشکان
دکتر شبنم شادابی
متخصص جراحی پلاستیک بینی و صورت
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر کمالی
دکتر کمالی
پوست مو و زیبایی
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص آندوسکوپی و کولونوسکوپی بدون درد
دکتر محمد علی بیات شهبازی/ ساختمان پزشکان
دکتر محمد علی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر علی میقانی /ساختمان پزشکان
دکتر علی میقانی
بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
دکتر آرین دخت آزادمنش/ ساختمان پزشکان
دکتر آرین‌دخت آزادمنش
جراح دندان پزشک
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص آندوسکوپی و کولونوسکوپی بدون درد
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
کلینیک دکتر شادآلویی/ساختمان پزشکان
کلینیک دکتر شادآلویی
متخصص ارتودنسی _ زیبایی و دندان
گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
دکتر محمد علی بیات شهبازی/ ساختمان پزشکان
دکتر محمد علی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر شبنم شادابی/ساختمان پزشکان
دکتر شبنم شادابی
متخصص جراحی پلاستیک بینی و صورت
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
دکتر زهره سادات نوروززاده/ساختمان پزشکان
دکتر زهره سادات نوروززاده
جراح دندانپزشک
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر ادیب
دکتر محمود ادیب
جراح دندانپزشک ایمپلنتولوژیست
دکتر علی میقانی /ساختمان پزشکان
دکتر علی میقانی
بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن
pic-26399-1459575356
بی خواب اتفاقی است که می توان گفت برای تمامی انسان های دنیا اتفاق افتاده. این اختلال در روند خواب می تواند عوامل مختلفی داشته باشد مثل سنگین بودن شکم و دیر خوردن شام یا حساسیت به نور و… اما اینها تنها دلایل بی خوابی نیستند و عوامل مهم دیگری هم دخیل هستند.

اگر شب‌ها مدام در جای‌تان غلت می‌زنید و می‌چرخید یا گاهی دچار سوزش سر دل می‌شوید و برای رفتن به دستشویی مدام از جای‌تان بلند می‌شوید، قطعا یک جای کار می‌لنگد. شام‌تان را اوایل شب می‌خورید، تمام طول شب روی کاناپه و جلوی تلویزیون لم نمی‌دهید و حتی در ایده‌آل‌ترین حالت، دمای اتاق‌تان را برای خواب تنظیم می‌کنید.

ممکن است حتی وقتی دراز می‌کشید، نگرانی و اضطرابی برای کارهای فردای‌تان نداشته باشید. پس چرا نمی‌توانید بخوابید؟ مسئله اینجاست که تنها دیر غذا خوردن یا نور صفحه نمایش تلویزیون نیست که موجب اختلال در روند خواب‌تان می‌شود.

این‌طور که معلوم است نوع غذایی که می‌خورید هم تاثیر زیادی بر کیفیت خواب‌تان می‌گذارد. پس اگر خواب‌تان نمی‌برد و دلیل آن را نمی‌توانید پیدا کنید، بهتر است به رژیم غذایی‌تان نگاهی بیندازید. این مطلب را بخوانید تا بدانید که کدام غذاها روند خواب‌تان را با اختلال مواجه می‌کنند.

بمب کافئین نخورید
خوردن شکلات بعد از شام چندان مناسب نیست زیرا برخی متخصصان تغذیه معتقدند که خوردن شکلات، خواب شبانه را مختل می‌کند. شکلات یک منبع پنهان کافئین است، بنابراین حتی خوردن یک بستنی شکلاتی هم می‌تواند شما را در طول شب بیدار نگه دارد. کافئین موجود در شکلات باعث افزایش تحریک‌پذیری شده و توانایی به خواب رفتن را کاهش می‌دهد. کافئین می‌تواند سیستم عصبی مرکزی را به مدت چند ساعت تحریک کند؛ حتی اگر به کافئین حساسیت نداشته باشید، ممکن است در طول شب بیدار بمانید. بنابراین، از خوردن شکلات داغ، چای کافئین‌دار، قهوه و سودا در اواخر شب خودداری کنید. ترک مصرف کافئین مزایای زیادی برای بدن دارد و حتی به کاهش وزن کمک می‌کند.

غذاهای چرب قبل از خواب ممنوع!
هضم غذاهای چرب بیشتر زمان می‌برد و اغلب باعث بروز نفخ و سوء‌هاضمه در طول شب می‌شود، بنابراین دستگاه گوارش برای هضم این غذاها خصوصا در طول شب مشکل پیدا خواهد کرد. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند قبل از خواب، غذاهای چرب نخورید. خوردن غذاهای چرب ناسالم در اواخر شب قاتل خواب است. غذاهای چرب باعث می‌شوند، نتوانید به‌صورت مداوم بخوابید. بنابراین، وقتی صبح روز بعد از خواب بر می‌خیزید، احساس خوبی ندارید. غذاهای چرپ برای آب کردن چربی‌های دور کمر هم مضر است؛ پس بهتر است این غذاها را حذف کنید.

میوه خشک و فیبر زیاد را فراموش کنید
خوردن بیش از اندازه میوه‌های خشک شده می‌تواند معده را دچار مشکل کرده و شما را از خواب شبانه محروم کند. این عارضه به لطف فیبر زیاد و آب کمی رخ می‌دهد که در میوه‌های خشک وجود دارد. میوه‌های خشک اگرچه میوه‌اند اما از‌جمله خوراکی‌هایی هستند که متخصصان تغذیه با آنها مخالف‌اند.

غذاهای تند  را تحریم کنید
غذاهای تند و فلفلی به افزایش متابولیسم بدن کمک می‌کنند، اما خوردن این مواد غذایی در اواخر شب ممکن است در برخی افراد باعث سوزش سر دل شود. خواص ترموژنیک این مواد غذایی باعث افزایش درجه حرارت بدن می‌شود. از آنجایی که دمای بدن در اواخر شب به‌طور طبیعی کاهش می‌یابد، افزایش ناگهانی آن می‌تواند شما را از خواب شبانه باز دارد. سس‌های تند و فلفلی نیز از‌جمله خوراکی‌هایی هستند که می‌توانند شما را از خواب راحت شبانه محروم کنند. سس‌های فلفلی، تندی خود را از ترکیبی به‌نام کپسایسین می‌گیرند. ترکیبات موجود در سس‌های تند باعث می‌شود اسفنکتر تحتانی مری برای مدت طولانی باز بماند؛ عارضه‌ای که باعث سوزش شدید سر دل می‌شود.

اسانس نعنایی نخرید
نعناع فواید زیادی دارد اما با این وجود از خوابیدن جلوگیری می‌کند. بسیاری از افراد بعد از شام نعناع می‌جوند تا محیط دهان‌شان را تازه کنند. برخی نیز در چای خود نعناع می‌ریزند تا کمی تسکین پیدا کند، اما شواهد حاکی از آن است که نعناع باعث سوزش سر دل می‌شود. بنابراین، قبل از خواب از مصرف نعناع خودداری کنید.

غلات را به وعده ظهر یا صبحانه منتقل کنید
خوردن غلاتی که قند فراوانی دارند باعث افزایش سطح قند خون شده و خواب شبانه شما را مختل می‌کند. بنابراین، غلاتی را انتخاب کنید که کمتر از پنج گرم قند در هر وعده داشته باشند. به‌علاوه، خوردن غلات صبحانه در اواخر شب توصیه نمی‌شود.

شام پیتزا سفارش ندهید
خوردن پیتزا رویای شیرین شبانه را از شما می‌گیرد. ترکیب چربی، پنیر و اسید موجود در سس گوجه‌فرنگی بر کیفیت خواب شما تاثیر منفی می‌گذارد. از‌سوی دیگر، غذاهای اسیدی می‌توانند باعث ریفلاکس شوند، مخصوصا اگر در اواخر شب خورده شوند. حتی اگر ریفلاکس باعث سوزش سر دل نشود، می‌تواند شما را تا ساعت‌ها بیدار نگه دارد و این مسئله باعث می‌شود روز بعد خسته و کلافه باشید.

کچاپ، مواد شیمیایی اسیدی
سس کچاپ به لطف وجود گوجه‌فرنگی بسیار اسیدی است. در تهیه کچاپ علاوه بر اسید که به‌طور طبیعی در این سس وجود دارد، از مواد شیمیایی هم استفاده می‌شود که سطح اسیدیته سس را بالا برده و باعث سوزش سر دل می‌شود،  سس پاستا ‌هم باعث بروز سوءهاضمه و سوزش سر دل در افراد می‌شود. متخصصان تغذیه به افرادی که مستعد ابتلا به سوء‌هاضمه هستند، توصیه می‌کنند حتی‌الامکان سس گوجه‌فرنگی نخورند، چون وقتی برای خوابیدن روی تخت دراز می‌کشید، روند هضم غذا کند می‌شود. از‌سوی دیگر، موقعیت افقی شما باعث می‌شود که سوزش سر دل بدتر از همیشه شود.

پیاز باعث ریفلاکس می‌شود
بوسیدن فرزندتان قبل از خواب دلیل خوبی است که از خوردن پیاز در اواخر شب صرف‌نظر کنید. پیاز با تولید گاز باعث ایجاد اختلال در معده می‌شود. اسفنکتر مری به اجبار باز می‌‌ماند و باعث می‌شود غذا و اسید معده به داخل مری برگردند. مطالعات نشان می‌دهد خوردن پیاز خام در افرادی که سوزس سر دل دارند، باعث ریفلاکس در آنها می‌شود.

شام سبک انتخاب کنید
ممکن است فکر کنید یک شام با پروتئین بالا شما را در طول شب سیر نگه می‌دارد و نمی‌گذارد با احساس گرسنگی از خواب بلند شوید، اما تحقیقات نشان می‌دهند که خوردن یک وعده غذایی با پروتئین بالا قبل از خواب می‌تواند به اختلالات خواب منجر شود. متخصصان تغذیه معتقدند در صورتی که با شکم پر دراز بکشید و به خواب بروید، وقتی از خواب بلند شوید، از سوء‌هاضمه یا ریفلاکس اسید معده رنج خواهید برد.

یک ساعت قبل از شام بنوشید
ماچا یا همان چای سبز طرفداران زیادی دارد. این چای یکی از محبوب‌ترین محصولات گیاهی بین مشتریان است و از طرفی به کاهش وزن نیز کمک می‌کند. افراد می‌توانند با خیال راحت از فواید این محصول گیاهی در طول روز بهره‌مند شوند، اما نوشیدن این چای قبل از خواب توصیه نمی‌شود. چای سبز علاوه بر کافئین حاوی دو ترکیب محرک دیگر است. این دو ماده که تئوبرومین و تئوفیلین نام دارند، باعث افزایش ضربان قلب، تشدید عصبانیت و افزایش اضطراب در افراد می‌شوند. به گفته متخصصان تغذیه، این چای که حاوی کافئین است در مقایسه با سایر انواع چای اثرات منفی کمتری دارد.

5 1000
ارسال شده در 4 مهر 1395 توسط با موضوع تغذیه
[bws_google_captcha]

تایید کنید که ربات نیستید !!!

پیشنهاد سردبیر

  • نوشابه می تواند در تمیزکاری به ما کمک کند!
  • ابتلا به انواع مشکلات قلبی با کم خوابی
  • پیامدهای ناشی از انباشت چربی در بدن
  • آخرین تصویر از آیت الله رفسنجانی در مجلس خبرگان
  • اهمیت خوردن تخم مرغ به خاطر قلب
  • با شک های همسر خود چه کنیم؟
  • نکات مهم که هنگام مسافرت هوایی برای حفظ سلامتی باید رعایت کنید
  • استفاده طولانی مدت از لوازم آرایش چه عوارضی دارد
  • محبوبترین ها

  • اثرات منفی آرایش غلیظ برای پوست
  • برای مانیکور تابستان این لاک جدید را امتحان کنید
  • ماسکی بی نظیر برای موی سر
  • درمان ملاسما در زنان و مردان
  • ابدومینوپلاستی یا جراحی زیبایی شکم چیست؟
  • پوست نامرئی، جدیدترین راه برای رفع چین و چروک
  • آیا می دانید فیلرهای پوست چیست؟
  • عینکی ها مراقب جوش صورت باشند
  • رپورتاژ

  • ارائه خدمات ارتودنسی با استفاده از روش های نوین و پیشرفته
  • رفع موهای زائد در کلینیک سیب سبز
  • موسسه تخصصی و زیبایی پوست تانی
  • دندانپزشک زیبایی- ایمپلنتولوژیست – لمینیت
  • محصولات طبیعی و موثر برای بهبود کیفیت سطح زندگی
  • دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
    x