• 06-mindful-comp-3226100

آووکادو، عدس،سینه بوقلمون، دانه چیا،اسفناج و خیار از جمله خوردنی هایی هستند که به افراد بالای 40 سال کمک می کنند تا به کاهش وزن و تناسب اندام دست پیدا کنند سعی کنید از این خوردنی های سالم و ارزشمند کمک بگیرید و سلامتی تان را تضمین کنید وعده های غذایی سالم را برگزینید و مانع ابتلای خود به پیری زودرس شوید تغذیه سالم نکته مهمی است که در صورت عدم رعایت آن بیمار یهای زیادی به سراغتان خواهد آمد.

اگر می‌خواهید وزن کم کنید، رژیم‌های غذایی خسته‌کننده را کنار بگذارید و این خوردنی‌های خوشمزه را بخورید تا به راحتی وزن کم کنید.
1. آووکادو
خوردن آووکادوی تُست‌شده یک راه عالی برای کاهش وزن است! آووکادو سرشار از فیبر است؛ کربوهیدراتی که دیر هضم شده و سطح قند خون شما را پایدار نگه می‌دارد. در نتیجه، از اشتهای کاذب شما جلوگیری می‌کند. در مطالعات حیوانی مشخص شده که چربی تک‌اشباع‌نشده موجود در آووکادو با افزایش چربی‌سوزی در بدن به کاهش وزن کمک می‌کند.
2. عدس
شاید فکر کنید عدس یک غذای بی‌ارزش است. اما باید بدانید که یکی از بهترین و ارزان‌ترین مواد غذایی برای کاهش وزن بوده و سرشار از پروتئین و فیبر است. این امر باعث شده که عدس یک گزینه عالی برای کاهش وزن باشد، چون پروتئین و فیبر شما را تا مدتی سیر نگه می‌دارند. از این رو، در بین وعده‌های غذایی مختلف احساس سیری کرده و دیگر سراغ میان‌وعده نخواهید رفت.
3. سینه بوقلمون
سینه مرغ بدون پوست بیشترین توجهات را به عنوان یک غذای رژیمی به خود جلب کرده است. اما باید بدانید که سینه بوقلمون تاثیر بیشتری در کاهش وزن دارد. پروتئین موجود در آن از سینه مرغ بیشتر است. در واقع، هر وعده سینه بوقلمون 26 گرم پروتئین دارد. این در حالی است که هر وعده سینه مرغ 16 گرم پروتئین دارد. این یک مزیت بزرگ است. چون شما برای هضم پروتئین کالری بیشتری می‌سوزانید.
4. دانه چیا
دانه چیا از دیرباز به عنوان یک غذای فوق‌العاده شناخته می‌شود. این ماده غذایی نقش به‌سزایی در کاهش وزن دارد، چون سرشار از فیبر و کلسیم است. مصرف کلسیم به آب کردن چربی شکم کمک می‌کند. بر اساس یافته‌های یکی از مطالعات اخیر، زنانی که به اندازه کافی کلسیم دریافت نمی‌کنند، بیشتر دچار اضافه وزن می‌شوند.
5. اسفناج
برای دریافت کالری، هیچ چیز جای این سبزی را نمی‌گیرد. هر فنجان اسفناج خام، نیمی از ویتامین A مورد نیاز روزانه شما را تامین می‌کند؛ همچنین شما را از ویتامین K بی‌نیاز کرده و فیبر مورد نیازتان را نیز تامین می‌کند. هر فنجان اسفناج تنها 7 کالری دارد. از این رو می‌توانید هر چقدر دوست دارید اسفناج بخورید، بدون اینکه رژیم غذایی‌تان را بشکنید.
6. خیار
خیار به هیدراته ماندن شما کمک می‌کند! این خوراکی کالری کمی دارد، اما بیش از 95٪ آن از آب تشکیل شده است که برای کاهش وزن فوق‌العاده است. بنابراین شما می‌توانید بدون آنکه نگران کالری‌های دریافتی خود باشید، با خیال راحت خیار بخورید.لازم به ذکر نیست که آب به کبد در امر چربی‌سوزی کمک می‌کند. به علاوه، پوست شما را شفاف و درخشان نگه می‌دارد.
7. بادام
بادام یک خوراکی پرکالری است که 30 گرم از آن حدود 160 کالری دارد، اما گنجاندن آن در رژیم غذایی به کاهش وزن کمک می‌کند. بادام یک غذای دیرهضم است، بنابراین برای هضم آن کالری بیشتری می‌سوزانید. به علاوه، بادام سرشار از پروبیوتیک است که به تغذیه میکروب‌های سالم در روده کمک می‌کند.
8. کفیر
اگر از ماست یونانی خسته شده‌اید، کفیر را جایگزین آن کنید. کفیر یک نوشیدنی لبنی ترش و طعم‌دار است که همان مقدار پروتئین و کلسیم سایر محصولات لبنی را در خود دارد. به علاوه، سرشار از پروبیوتیک‌های فعال است که به تغذیه باکتری‌های مفید دستگاه گوارش کمک می‌کنند. این امر نقش به‌سزایی در کاهش وزن دارد، چون عدم تعادل باکتری‌ها در روده موجب چاقی می‌شود.
9. لیمو
لیمو یک میوه کم‌کالری، سم‌زدا و خوشمزه است. وقتی صحبت از رژیم غذایی به میان می‌آید، لیمو خودنمایی می‌کند. خوردن لیمو باعث می‌شود که غذاهای رژیمی‌تان بیش از حد بی‌مزه نباشند. با خوردن لیمو، ویتامین C مورد نیازتان را به دست می‌آورید که پوست شما را شفاف و درخشان نگه می‌دارد.
10. چای رویبوس
وقتی صحبت از کاهش وزن به میان می‌آید، همه به چای سبز توجه می‌کنند. اما چای رویبوس نیز همین تاثیر را دارد. چای رویبوس مثل چای سبز، تقریبا بدون کالری است. بنابراین می‌توانید به جای آب آشامیدنی خالی، آن را بنوشید، بدون آنکه نگران افزایش سایز دور کمرتان باشید. یافته‌های به دست آمده از مطالعات حیوانی نشان می‌دهند که نوشیدن رویبوس باعث کند شدن روند افزایش وزن ناشی از استرس می‌شود.
منبع: الودکتر

ارسال شده در 8 مهر 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • برای جلوگیری از ابتلا به دیابت این استراتژی ها را بشناسید
  • چگونه جلوی استرس را بگیریم
  • با صرع غایب چه کنیم؟
  • سلولهای جزایر لوزالمعده دوباره جوانسازی می شوند
  • همه چیز درمورد گرفتگی بینی
  • همسریابی اینترنتی و آسیبهای آن بر جامعه
  • روش های تربیتی خردسالان شاد
  • کنترل بر خلق و خو و هیجانات
  • خواص طارونه یا غلاف گل نخل
  • لنز های چشمی و این توصیه های مهم
  • دانه کنجد موثر برای کاهش فشار خون و التهاب
  • سم زدایی و کاهش وزن و دلایل آن
  • 22 راه حل شگفت انگیز برای کاهش وزن در پاییز (قسمت دوم)
  • آمار بالای مشکلات مربوط به دهان و دندان اطفال
  • بروز عوارض شديد بدنبال قطع ناگهاني مصرف قرص هاي خواب
  • محبوبترین ها

  • توليد واكسن اوريون با استفاده از سويه‌هاي انساني
  • کاهش درد پس از سزارين با مسکن‌هاي خوراکي
  • پنی سیلین ها و اطلاعاتی در مورد آن
  • پزشک برای چه کسانی داروی گلوكاگون تجویز میکند؟
  • دارو های جنون جوانی
  • ژنوتروپين داروي معجزه‌آسا براي رشد كوتوله ها
  • پماد مرگ‌آفرين؛دونده زن را به کام مرگ کشاند!
  • مسمومیت دارویی در کمین سالمندان و کودکان
  • طراحی سیستم انتقال دارو به بدن بدون نیاز به سوزن
  • وقت آن رسيده که بيماران آسمي افشانه هاي خود را کنار بگذارند
  • استاتین ها میزان پرخاشگری زنان را افزایش میدهند
  • دارو های ممنوعه
  • مصرف آنتي اکسيدان عمر را افزايش نمي دهد
  • ساخت قرص هاي جديد براي تشخيص سرطان
  • لزوم واكسيناسيون عليه هپاتيت A و B قبل از بچه دار شدن
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است