حفظ عملکرد مغز

مغز انسان در کنار قلب از اصلی ترین و مهم ترین اعضای بدن انسان است و اگر نمیدانید باید بگوییم کلیه اعضای بدن دستورات شان را از مغز میگیرند.اگر به سلامت مغز توجهی نشود،ممکن است به مرور زمان مغز آگاهی و سلامت خود را از دست بدهد و این به آن معناست که تمام اعضای بدن دیگر فعالیتی نخواهند داشت.

مطالعات نشان می‌دهد روغن ماهی می‌تواند به بهبود خلق و خو و تقویت عملکرد مغز کمک کند.

به گزارش خبرنگار مهر، روغن ماهی حاوی اسیدهای چرب اُمگا-۳ است که به تقویت عملکرد مغز کمک می‌کند و به عنوان یک فاکتور ضدالتهاب در بدن عمل می‌کند، از این رو می‌تواند به ورزشکاران و سربازان در مدیریت بهتر فعالیت‌های تمرینی‌شان کمک کند.

غلظت پایین روغن ماهی در خون و عدم فعالیت فیزیکی در بروز حالات افسردگی نقش دارد. بخصوص در سربازانی که در جنگ حضور دارند کمبود این ماده می تواند منجر به ترک آنها از صحنه نبرد شود.

در این مطالعه محققان دانشگاه A&M تکزاس، ۱۰۰ سرباز را تحت مطالعه قرار دادند تا میزان اسید چرب اُمگا-۳‌شان را بررسی کنند. محققان دریافتند میزان پایین اُمگا-۳ خون با افزایش ریسک خودکشی در این سربازان همراه بود.

به گفته محققان، رژیم غذایی مناسب و ورزش تاثیر مستقیمی بر بهبود انعطاف پذیری و عملکرد مغزی افراد خواهد داشت و با بهبود خلق و خو، افراد بهتر می‌توانند با شرایط خود سازگاری یابند.

منبع : همشهری آنلاین

ارسال شده در 5 مهر 1395 توسط سلمان آرین با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • تصاویر دستگاه اگزوفتالومتر
  • درباره سفیدی زودهنگام مو چه می دانید
  • عوامل بروز دل درد در کودکان
  • التهاب در بدن، علل و درمان
  • رفع مشکلات هورمونی با روش های تغذیه ای
  • برخی علائم زمینه ساز بیماریهای عصبی در کودک
  • برخی موادغذایی مضر برای سلامتی
  • بررسی خصوصیات و ویژگی های درمانی فلفل سیاه
  • نقش طرز تفکر افراد روی کم کردن وزن
  • راز و رمز خوش تیپ بودن از زبان بازیگر معروف
  • سشوار کشیدن مو به روش حرفه ای ها
  • پیشگیری از گرمازدگی در ورزشکاران
  • نفخ شکم با برنج را چگونه برطرف کنیم
  • خاصیت های بادمجان را بهتر بشناسیم
  • 15 نکته درباره کمتر غذا خوردن
  • محبوبترین ها

  • آیا ترشی زیان آور است؟
  • برگ شلغم هم فایده های زیادی دارد
  • روزه داران برای سلامت جسم این توصیه ها را بخوانند
  • مهمترین نکات تغذیه ای زنان شاغل که نادیده می گیرند
  • راهنمایی هایی در رابطه با اختلالات پرخوری
  • عواملی که مانع از رسیدن ویتامین D به بدن می شوند
  • خوراکی های کم کالری و پراز پروتئین
  • بررسی خواص درمانی دمنوش دارچین
  • سلامت دستگاه ایمنی خود را تا حد زیادی بهبود بخشید
  • مناسبترین نوشیدنی آرامش بخش قبل از خواب
  • با کمک ماهی افسردگی تان را سرکوب کنید
  • نخوردن صبحانه و مشکلات قلبی
  • نارنگی بخور بعد از دو ساعت بخواب
  • نکاتی در مورد کسانی که به دنبال تناسب اندام اند
  • در فصل بهار تغذیه خود را تغییر دهید
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است