کاهش کلسترول خون فواید حرکات کششی علت انجام حرکات کششی حرکات کششی تسکین درد مفاصل
به نظر شما چرا همه ی ورزش ها نیاز به انجام حرکات کششی دارند؟! همیشه مربیان حرفه ای قبل و بعد از ورزش به شاگردهای خود حرکات کششی متنوعی را توصیه میکنند؛ و از آن گذشته، متخصصان ورزشی، تاکید زیادی بر انجام حرکات کششی در طول روز دارند. این تأکیدها نشان میدهد که همان حرکات کششی ساده که همه ما آن ها را بلدیم، میتواند تأثیر بسزایی در سلامت کامل بدن ما داشته باشند. در ادامه فواید این حرکات را بررسی میکنیم؛ با ما همراه باشید.

از بین رفتن درد

ماهیچه‌ها از میوسیت‌ها یا سلول‌های فیبرماهیچه‌ای تشکیل شده‌اند. وقتی ماهیچه‌ای را می‌کشیم فیبرهای ماهیچه، حداکثر طول خود را پیدا می‌کنند و این باعث می‌شود فیبرهایی که نامنظم شده اند دوباره در یک ردیف قرار بگیرند. دریک ردیف قرار گرفتن فیبرهای ماهیچه‌ای به بازسازی بافت کمک می‌کند و درد ماهیچه را کاهش می‌دهد. همچنین حرکات کششی فک می‌تواند به بهتر شدن سردردهای تنشی که بر اثر استرس، خستگی یا انقباض عضلات صورت و گردن ایجاد می‌شوند، کمک کند.

سلامت قلب

دانشمندان می‌گویند کشش ماهیچه‌ها می‌تواند به اندازه تمرینات ورزشی برای قلب مفید باشد. در سال ۲۰۱۴، محققان هلندی ـ آمریکایی در مطالعه‌ای پی بردند حرکات یوگا به اندازه دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی در کاهش ریسک بیماری‌های قلبی ـ عروقی مفید است.

سلامت مفاصل

حرکات کششی با بلندتر کردن ماهیچه‌ها به انعطاف‌پذیری مفاصل کمک می‌کند و گستره حرکت مفصل را افزایش می‌دهد.

شادی‌آور

حرکات کششی باعث آزاد شدن دوپامین می‌شود. دوپامین هورمونی است که در مغز ترشح می‌شود و بر واکنش‌های عاطفی تاثیر می‌گذارد و احساس شادی را در ما افزایش می‌دهد. چند لحظه دست از کار کشیدن و انجام دادن حرکات کششی شانه‌ها به آرامش ذهن و جسم کمک می‌کند.

درمان قوز

سفت شدن ماهیچه‌های قفسه سینه اغلب، عامل قوزپیدا کردن بیشتر افرادی است که بیشتر ساعت‌های روز پای رایانه می‌نشینند. کشش ماهیچه‌های سینه‌ای یکی از راه‌های کاهش درد قسمت‌های بالایی پشت است.

نابودکننده دیابت

حرکات کششی سطح قند خون را کاهش می‌دهند. مطالعه‌ای که در هاوایی انجام شد نشان داد ۲۰ دقیقه حرکات کششی، باعث پایین آمدن سطح گلوکز خون می‌شود. محققان براین باور هستند این حرکات، با گشادتر کردن رگ‌های خونی در ماهیچه‌ها و مفاصل، به جذب بهتر گلوکز توسط سلول‌ها کمک می‌کند.

کاهش کلسترول

محققان هندی در تحقیقی درمورد بیماران مبتلا به بیماری عروق کرونر به این نتیجه رسیدند که انجام حرکات کششی یوگا در کنار تغذیه سالم، بیماری این افراد را تا ۲۰ درصد بهبود بخشیده و سطح کلسترول خون آنها را کاهش داده است.

افزایش قدرت

مطالعه‌ای که سال ۲۰۱۲ انجام شد نشان داد پس از ده هفته انجام حرکات کششی ماهیچه ساق پا، قدرت این ماهیچه تا ۲۹ درصد افزایش یافت.
منبع: گیاه یاب

5 1000
ارسال شده در 6 مهر 1395 توسط با موضوع ورزش و سلامتی | 698 بازدید

پیشنهاد سردبیر

  • رفع بی نظمی در سنین نوجوانان
  • اسنک موسمی سالم: دستور غذایی اسنک سویا و نخود سبز
  • هموفیلی را به عنوان بیماری خاموش بیشتر بشناسید!
  • کمک به بیمار آلزایمری
  • هرگز در زمان خونریزی بینی پنبه را درون بینی نکنید
  • آسیب به عصب شنوایی و این بیماری ها
  • افزودن به انرژی و توانایی های جنسی
  • هشدار بلوغ زودرس در نوجوانان
  • محبوبترین ها

  • تستی برای تشخیص انرژی جنسی قدرتمند
  • تاثیر بیماری های مختلف بر ایجاد ناهنجاری های جنسی
  • چه چیزهایی موجب اضطراب جنسی می‌شود +روشهای درمانی
  • تست رضایت از رابطه جنسی
  • از بین رفتن میل جنسی در آقایان
  • تاثیرگذارترین نوشیدنی ها روی بلوغ دختران
  • تبلیغات جینسینگ برای نیروی جنسی را باور نکنید
  • از عوارض تستوسترون تراپی چه می دانید!
  • رپورتاژ

  • بیش از آن‌چه فکر می‌کنید از دندان‌هایتان کار می‌کشید!
  • کلینیک پوست و لیزر سیندخت
  • جوان سازی و لیفت صورت بدون جراحی
  • مرجع فروش انواع ویلچر, ویلچر برقی, واکر, عصا
  • لبخندی دلنشین و جذاب
  • الو دکتر

    دکتر هومن عشقی
    سرطان های لب و دهان با مصرف ناس
    تلگرام دکتر سلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما