نیلوفر داوودپور
دکتر نیلوفر داودپور
کلینیک دیبا
دندانپزشکی دیبا
دکتر افشین قرایی
افشین قرایی
دکتر محمدرضا کاظمی
دکتر محمدرضا کاظمی
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
دکتر نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
دکتر عامری
دکتر محمدحسن عامری
دکتر وحید عارفی
دکتر وحید عارفی
آزمایشگاه نیلو
آزمایشگاه نیلو
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
کلینیک ساج
پلی‌کلینیک شبانه‌روزی ساج
دکتر رضا شعبان‌پور
دکتر رضا شعبان‌پور
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی

dont-believe-everything-you-think-580x580

اگر تمایل دارید حافظه خود را پرورش دهید توصیه می کنیم در مصرف برخی خوراکی ها دقت کنید ماهی بیشتری مصرف کنید با صدای بلند مطالعه کنید و مدیتیشن ،شطرنج و ورزش را از یاد نبرید توصیه های ما را در این زمینه مطالعه کنید تا صاحب حافظه ای قوی شوید و از بیماری زوال عقل و آلزایمر فاصله بگیرید خون رسانی بهتر به مغز و بهبود عملکرد ان با انجام این روش ها حتمی خواهد بود بد نیست برای یکبار هم که شده آن را امتحان کنید.

برای افزایش تمرکز و حواس و پرورش قدرت ذهن, تغذیه مناسب, مدیتیشن و فعالیت بدنی بسیار موثر می‌باشد. در اینجا چند راهکار پرفایده برای تقویت ذهن ارائه می‌شود.

 اگر می خواهید توانایی تمرکز حواس و تفکر روشن تان را بالا ببرید و همچنین اثرات نامطلوب بالا رفتن سن روی مغز را کاهش دهید و مغزتان همیشه سالم بماند و درست کار کند، چند روش و راهنمایی زیر را به کار بندید.

ماهی بخورید

مصرف ماهی های چرب- به دلیل داشتن امگا3 فراوان- تا حدود 60 درصد جلوی پیر شدن مغز را می گیرد.

تحقیقی روی افراد بالای 65 سال نشان داده است، کسانی که حداقل یک بار در هفته از این نوع ماهی مصرف می کنند.

60 درصد کمتر از دیگران در خطر ابتلا به بیماری آلزایمر هستند. از انواع ماهی های چرب می توان به ساردین، تن، قزل آلا و آزاد اشاره کرد.

روغن ماهی مورو نیز دارای امگا3 فراوان می باشد و برای جلوگیری از کم حافظه شدن بسیار مناسب است.

با صدای بلند بخوانید

این کار، تفریحی است که روزانه می توانید انجام دهید و تمرین ذهنی بسیار مفیدی است و اگر کتاب و یا مجله مورد علاقه تان را برای خواندن انتخاب کنید، بهره بیشتری خواهید برد.

مدیتیشن انجام دهید

یکجا ثابت و آرام و بدون فکر به مشکلات نشستن و ذهن را از هر چیزی پاک کردن، تمرینی فوق العاده مناسب برای ذهن و بهبود دهنده قدرت مغز است.

اسکن های MRI و PET، تغییرات و بهبود زیادی در مغز افرادی که به مدت نسبتا طولانی مدیتیشن کرده اند، نشان داده اند.

مدیتیشن در مدت زمان کم هم می تواند قدرت تمرکز را افزایش دهد.

 

ورزش کنید

ورزش می تواند مغز و ذهن را در بهترین حالت خود قرار دهد.

رسیدن خون به مغز از اهمیت خاصی برخوردار است و فقدان آن باعث زوال عقل می شود.

بنابراین پیاده روی، ورزش کردن یا انجام اعمالی از این قبیل که به سالم نگهداشتن قلب و شش هایتان منجر می شود، توصیه می شود.

بدین ترتیب خون رسانی به مغز به درستی صورت می گیرد.

شطرنج بازی کنید

بازی شطرنج یا سودوکو و  هر نوع بازی دیگری که نیازمند فکر زیاد و تفکر منطقی است، توانایی ادراک و شناخت شما را بالا می برد.

هر کدام از این بازی ها را که دوست دارید، انتخاب کرده و در آن بازی مهارت کافی به دست آورید.

 

چند روش زیر هم برای تقویت ذهن بسیار پر فایده هستند

– ریشه کلمات و متضاد و مترادف های آنها را بیابید.

– رد اشیاء و اجسام در حال حرکت در مسیری را دنبال کنید.

– هدف گیری و مسافت یابی، مانند بازی های تیروکمان و یا دارت، تقویت کننده های خوبی برای مغز هستند.

– اسامی رنگ ها را با رنگ های مخالف زنگ شان نوشته و آنها را مقابل خود بگذارید و سپس سعی کنید که نام رنگ مشاهده شده را بر زبان آورید نه کلمه نوشته شده را.

به طور مثال کلمه سیاه را با رنگ آبی بنویسید و وقتی به آن نگاه می کنید، آبی بگویید.

– صفحه ای مملو از حروف و علایم چاپی تهیه کرده و با نگاه کردن به آن، تمام حروف و یا علایم مشابه هم را پیدا کنید و تعدادشان را بشمارید.

– مسائل حساب یا هندسه حل کنید.

– کارهای مختلف انجام داده و به سرعت تغییر کار دهید.

زندگی آنلاین

5 1000
ارسال شده در 6 مهر 1395 توسط با موضوع عمومی

دیدگاه خود را ارسال کنید ( ۱ دیدگاه )

تایید کنید که ربات نیستید !!!

  • با سلام باتشکر زیاد از تلاش زیاد شما عزیزیان و نتیجه زیبا آن من آگه قبال کنی در این کار خوب همکاری کنم به امید همیشه پیروزی در زندگی سالم مردم دنیا

  • ارکید
    تلگرام دکتر سلام
    دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
    x