201692912141789650a
نان بروتچن عسلی یکی از سالم ترین نان هایی است که می توانید برای تغذیه کودکتان در مدرسه تهیه کنید این نان به راحتی و به سادگی در منزل تهیه می شود و عسل  ،روغن مایع و پودرکاکائو و آرد نان سنگک مواد اصلی برای تهیه این نان هستند این نان برای صبحانه و عصرانه کودکتان بسیار مقوی و مفید است پیشنهاد می کنیم آن را تهیه و برای یکبار امتحان کنید.

 به جای اینکه هله هوله در کیف بچه ها پر کنید و آنها را به مدرسه بفرستید، و یا با ساندویچ های آماده با معده این بیگناهان بازی کنید، خودتان کمی حوصله به خرج دهید و این نان بروتچن عسلی ها را درست کنید و در کیفشان بگذارید.

مواد لازم:

  • 2 /1  و 2 پیمانه آب گرم
  • 4 /1  پیمانه روغن مایع
  • 2 /1  پیمانه عسل
  • 2 /1  و 3 پیمانه آرد سفید
  • 2 ق س پودر کاکائو
  • 2 ق س پودر مایه‌ خمیر
  • ۲ تا ۳ پیمانه آرد نان سنگک
  • 1 ق چ نمک
  • 3 ق س بادام خرد شده
روش تهیه:
1. ابتدا آب گرم، روغن مایع و عسل را با همزن برقی خوب بزنید تا مواد با هم مخلوط شوند. از مخلوط‌کن هم می‌توانید استفاده کنید، سپس آرد سفید را کم‌کم اضافه کرده و به هم زدن ادامه دهید.
2. در این زمان پودر کاکائو، پودر مایه‌خمیر و نمک را اضافه کرده و به هم زدن ادامه دهید تا مواد با هم مخلوط شوند. حالا خمیر را به مدت 10 دقیقه استراحت بدهید.
3. در این مرحله آرد نان سنگک را بیفزایید؛ البته هر بار یک پیمانه اضافه کرده، مخلوط ‌کنید تا خمیر نان حاصل شود. آرد نان سنگک را تا حدی بریزید که خمیر یکدستی حاصل شود و بیشتر ریخته نشود چون نان سفت می‌شود. ظرف حاوی خمیر را با کیسه نایلونی که از قبل کمی چرب کرده‌اید بپوشانید. حدود 30 تا 60 دقیقه به خمیر استراحت بدهید تا حجمش دوبرابر شود.
4. بعد از زمان ذکرشده خمیر را به دو قسمت تقسیم کنید. هر کدام از خمیرها را با کیسه نایلون چرب شده بپوشانید و 5 دقیقه به هر کدام استراحت دهید. سپس آنها را داخل قالب نان که از قبل چرب کرده‌اید قرار دهید. مقداری بادام خرد شده هم روی آنها بریزید. در این مرحله هم باید حدود 30 تا 60 دقیقه به خمیرها استراحت دهید تا حجمش دوبرابر شود.
5. حدود 10 دقیقه قبل از اینکه زمان استراحت نان‌ها تمام شود، فر را با دمای 180 درجه سانتی‌گراد روشن کنید تا گرم شود. نان‌ها را به مدت 40-30 دقیقه داخل فر قرار دهید تا بپزد.
برترینها

ارسال شده در 9 مهر 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع آشپزی رژیمی و سالم

پیشنهاد سردبیر

  • دسری به رنگ قطره آب
  • رمز و رازهای طلایی آرایش و آرایشگری
  • در تابه مرغ سس دار درست کنید
  • ابداع ذره بین نامرئی کننده
  • هشدارهای مهم برای ابتلا به اچ آی وی در چشم
  • مردان تا پایان شهریور رایگان آزمایش می شوند
  • از خوبی کردن غافل نمانید
  • مراقبت در مصرف انواع روغن ها
  • به ورزشتان در حاملگی توجه کنید
  • در مواقع تنش چگونه باید با شریک زندگی مان رفتار کنیم
  • بیماری های قلبی و مشکلات مالی
  • خوراکی هایی که سلامت دندان را به خطر می اندازند ؟
  • تخریب زندگی مشترک با فکر کردن به خواستگاران قبلی
  • داروي جديد ضد سرطان پروستات
  • آیا عضله‌سازی در نقطه مقابل تمرینات کاردیو قرار دارد؟
  • محبوبترین ها

  • در پیاده روی این 6 اصل درست را به یاد داشته باشید
  • یک ورزشکار به چه مواد غذایی نیاز دارد؟
  • لزوم استفاده از کمربند ورزشی در وزنه برداری چیست؟
  • ارتباط سلامت جسم و مرگ
  • به نظر شما بدنسازی قد راه کوتاه می کند؟
  • قرص‌هاي چربي سوز
  • تمرینات بسیار موثر برای تقویت عضلات شکم
  • ضرورت وجود ویتامین های آنتی اکسیدانی در رژیم غذایی ورزشکار
  • تاریخچه رشته ورزشی هندبال در جهان و کشور ایران
  • آموزش کتل بل :تناسب اندام در نوک انگشتان شما
  • خطرات و عوارض جانبی ورزش پینت بال
  • ورزش و کمک به درمان سرماخوردگی
  • منظور از سرشانه های المپیایی چیست
  • بخاطر سلامتی بدوید
  • برای چربی سوزی این 5 برنامه تردمیل را یاد بگیرید
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است