6-foods-for-eyes-fb

 اگر می خواهید به تقویت نیروی بینایی تان کمک کنید بهتر است با روش های تغذیه ای مناسب در این زمینه آشنا شویدماهی، پیاز قرمز،نوشیدن آب ،خوردن سیر و بسیاری موارد دیگر می تواند باعث تقویت نیروی بینایی شما شود سعی کنید از مواد غذایی حاوی ویتامینA، ویتامینB۱۲، ویتامینC و کلیسیم بیشتر استفاده کنید و با این روش مانع کاهش توان بینایی خود شوید حفظ سلامت بینایی بسیار مهم است .

راه کارهایی برای افزایش قدرت بینایی

با توجه به استفاده‌ی بیش از حد مردم از لوازم الکترونیکی مانند موبایل‌های هوشمند، صفحه نمایشگر رایانه ، تلویزیون و… ، تقریبا تنها زمان استراحت برای چشمان، هنگام خواب است و این اصلا جالب نیست! اگر در طول روز همواره با خیره شدن به صفحات نمایشگر به چشمان خود استراحت ندهید، این اعضای با ارزش به سرعت رو به تضعیف شدن رفته و با کاهش قدرت بینایی مواجه می شوید. در این مطلب به راه کارهایی برای افزایش قدرت بینایی خواهیم پرداخت.

 

ماهی بخورید

ماهی یک منبع غنی از اسیدهای چرب امگا ۳ می باشد و ثابت شده در کاهش خطر ابتلا به سندروم خشکی چشم بسیار موثر است. اگر نمی توانید طعم ماهی را تحمل کنید، از مکمل های حاوی امگا ۳ استفاده نمایید.

چشم را مرطوب نگه دارید

حفظ رطوبت طبیعی چشم ها، یکی از مهم ترین کارها برای حفظ سلامت آنهاست. خشکی چشم باعث خارش، قرمزی و درد آنها می شود.

لذا به طور مرتب پلک بزنید، حتی وقتی که به تلویزیون نگاه می کنید و یا با کامپیوتر کار می کنید.

عینک ایمنی

به هیچ عنوان بدون عینک شنا وارد استخر نشوید. آلودگی های احتمالی موجود در آب می تواند منجر به عفونت های چشمی و حتی گاهی کاهش قدرت بینایی شود.

اگر مشاغلی مانند نجاری و یا جوشکاری دارید، استفاده از عینک ایمنی را جدی بگیرید، زیرا به عنوان مثال تراشه های چوب در هنگام نجاری می تواند موجب خراشیدگی قرنیه چشم گردد.

خودتان را موظف کنید که هنگام کار با رایانه و یا مطالعه، هر نیم ساعت یک بار استراحت کنید. می توانید برای این کار ۳۰ ثانیه به نقاط دور نگاه کنید

روشنایی نمایشگر را کم کنید

با این کار چشم ها آرام می شوند، البته نباید روشنایی مانیتور را خیلی کم کنید، زیرا با این کار به سختی می بینید. همچنین مانیتور خود را در جایی قرار دهید که نور از روی آن به چشم های شما منعکس نشود.

از هوای خشک دوری کنید

به عنوان مثال زمانی که در خودرو نشسته اید، جهت باد کولر را به سمتی غیر از صورتتان تغییر دهید، زیرا هوای خشک مانند یک اسفنج تمام آب چشم تان را می گیرد.

عدم رعایت این نکته جدی می تواند سبب خشکی و یا حتی کوری چشم هایتان شود.

آب بنوشید

به طور میانگین، ۶۰ درصد بدن انسان را آب تشکیل می دهد. اگر چشم های شما معمولا خشک و خسته هستند و تار می بینید، سعی کنید آب بیشتری بنوشید. غیر از این، نوشیدن آب کافی برای کل بدن مفید است.

افزایش قدرت بینایی با پیاز قرمز

برای طبخ غذا از پیاز قرمز استفاده نمایید! پیاز قرمز حاوی نوعی آنتی اکسیدان به نام کوئرستین (quercetin) می باشد که در جلوگیری از ابتلا به آب مروارید موثر است.

عینک آفتابی بزنید

در هر زمان از روز و در هر فصلی باید از عینک آفتابی هنگام خروج از منزل استفاده نمایید. عینک آفتابی از چشم هایتان در برابر نور خورشید و وزش باد محافظت می کند.

افزایش قدرت بینایی با سبزیجات برگدار

کاهو، کلم، اسفناج و دیگر سبزیجات برگدار سبز در افزایش تقویت نور چشم مفید‌ند، زیرا آنها حاوی ویتامینA، ویتامینB۱۲، ویتامینC و کلیسیم هستند.

مطالعات نشان داد که اسفناج سرشار از آنتی اکسیدانی‌هایی مانند Iutein و Zeaxanthin است که بسیار برای چشم مفیدند؛ اگر شما می‌خواهید فایده بیشتری از سبزیجات برگدار ببرید، سعی کنید از زیاد پختن آنها خودداری کنید.

آرایش چشمان را پاک کنید

حتما قبل از خواب با یک پاک کننده ی مناسب، آرایش چشم هایتان را پاک کنید تا سبب خارش قرنیه تان نشود.

از حوله مشترک استفاده نکنید

بعد از هر بار شستن صورت از یک حوله تمیز و شخصی استفاده کنید. استفاده از حوله مشترک سبب ایجاد نوعی عفونت چشمی به نام pinkeye خواهد شد.

افزایش قدرت بینایی با کلاه لبه دار

کلاه لبه دار تا حدود ۵۰ درصد مانع رسیدن اشعه ماورای بنفش نور خورشید به چشم ها می شود.

زنگ تفریح داشته باشید

خودتان را موظف کنید که هنگام کار با رایانه و یا مطالعه، هر نیم ساعت یک بار استراحت کنید. می توانید برای این کار ۳۰ ثانیه به نقاط دور نگاه کنید.

افزایش قدرت بینایی با خوردن سیر

سیر به عطر و طعم غذا بسیار کمک می‌کند و به همین منظور در بسیاری از غذاها می‌توان از آن استفاده کرد.

مطالعات نشان داده است که سیر فواید بسیاری در سلامتی فرد دارد و باعث افزایش گردش خون می‌شود، همچنین به سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند و برای بینایی نیز موثر است.

سیر سرشار از سولفور و مواد غذای دیگریست که به تولید آنتی اکسیدانی که می‌تواند به حفاظت لنز چشم کمک کند، ‌کمک می کند.

فشار خونتان را اندازه بگیرید

هر ماه یک بار فشار خونتان را اندازه گیری کنید. فشار خون بالا می تواند منجر به آسیب رگ های خونی چشم شود.

محیط زندگی تان را مرطوب نگه دارید

می توانید با کاشت گیاه در منزل و یا قرار دادن گلدان در اتاق، رطوبت را به خانه هایتان بیاورید. همچنین نگذارید خانه تان بیش از اندازه گرم و خشک شود.

افزایش قدرت بینایی با تحرک بدنی

در هفته چهار بار پیاده روی کنید. بررسی ها نشان می دهد افراد مبتلا به آب سیاه چشم (گلوکوم) که چهار بار در هفته و هر بار ۴۰ دقیقه پیاده روی کرده اند، بیش از دیگران بهبود یافته اند، زیرا ورزش منظم سبب کنترل فشار خون و بهبود گلوکوم می شود.

گیاه یاب

 

ارسال شده در 7 مهر 1395 توسط دکتر سلام با موضوع چشم و چشم پزشکی

پیشنهاد سردبیر

  • عامل اصلی و مهم در نازاشدن
  • 7 راه برای پیدا کردن چیزهایی که واقعا در زندگی می خواهیم
  • مردم جاهای دیگر دنیا و راز طول عمرشان
  • سوپ شیر قارچ – سوپ رژیمی
  • درمان و رفع افسردگی های شدید با نرم افزار جدید
  • مصرف داروهاي تقلبي به قلب آسيب مي رساند
  • در بیماران مبتلا به سکته مغزی وضعیت بدن چگونه است
  • برای اولین بار راحت بخوابید
  • تحولی جدید در ساخت سیستم های تصویربرداری عروق کرونری
  • تشدید عواطف مردانه با این هورمون
  • خواص دارویی توت فرنگی
  • این غذاها باعث ایجاد عضله در بدن مردها میشود
  • فعال کردن مغز با مراقبه
  • نظم دادن به شغل و زندگی شخصی
  • مدت تمرین ورزشی سالمندان
  • محبوبترین ها

  • چگونه وودبال بازی کنیم؟
  • شادابی پوست با سونا
  • راهکار هایی برای داشتن ثبات وزنی
  • ارتباط والیبال و بسکتبال با سردرد
  • فواید فیزیولوژیکی گرم کردن
  • به نتیجه نرسیدن با کراس فیت
  • فواید ورزش پیلاتیس را باهم مرور میکنیم
  • ۱۲ باور اشتباه و نادرست در بدنسازی که همواره وجود دارد
  • پیاده روی یکی از اساسی ترین فعالیت های سالم
  • استروئیدهای آنابولیزان و داروهای دوپینگ
  • با این 6 شیوه با ورزش کردن انس بگیریم
  • همه چیزدرباره تقویت عضلات بدون وزنه
  • تقویت سیستم ایمنی بدن با یوگای موسمی
  • کاهش دور کمر با پیاده روی
  • افتادگی سینه خانمها در منزل چگونه درمان می شود
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است