Depressed man

با کمک راههای طبیعی نیز می توانید افسردگی و استرس را از بین ببرید و مانع شدت یافتن آن شوید ورزش هایی مانند پیاده روی و یوگا تاثیرات درمانی زیادی برافراد افسرده خواهند گذاشت دویدن ،پیاده روی در جنگل و تنفس عمیق می تواند استرش و اضطراب را از شما دور کند حرکات کششی و قدرتی تاثیر زیادی بر آرامش ذهنی و جسمی شما میگذارند.

ورزش ضد افسردگی ؛ دویدن

دویدن برای سلامتی بسیار مناسب است. این ورزش کالری سوزی بالایی دارند و احتمال بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد. تنها پنج ‌دقیقه دویدن در روز طول عمر را افزایش می‌دهد. دویدن بر روی روحیه نیز تاثیر مثبت دارد.
یکی از محققان در این باره می‌گوید: دویدن تغییراتی در انتقال دهنده‌های عصبی همچون سروتونین و نورپینزین ایجاد می‌کنند که باعث احساس خوب می‌شوند. به نظر می‌رسد که دویدن تاثیر زیادی بر آرامش ذهن دارد.
بررسی‌ها نشان داده است که ورزش مانند داروهای ضد افسردگی عمل می‌کند و می‌تواند افسردگی های مزمن را با کمک رشد نرون های جدید در مغز کاهش دهد. دویدن خواب شب را راحت‌تر می‌کند و باعث افزایش حافظه و کاهش استرس نیز می‌شود.

ورزش ضد افسردگی ؛ پیاده روی در جنگل و طبیعت

سعی کنید مسیرهای پیاده روی در جنگل و طبیعت را طی کنید. طبیعت تاثیر زیادی بر آرامش ذهن دارد. گذراندن زمان در کنار طبیعت باعث کاهش اضطراب می‌شود و ترشح هورمون آرامش بخش را در بدن افزایش می‌دهد. ضمنا این کار حافظه را نیز بهبود می بخشد.

ورزش ضد افسردگی ؛ یوگا

بررسی‌های انجام شده در سال ۲۰۰۷ نشان داده است که انجام ورزش یوگا، عصبانیت، اضطراب و افسردگی را کاهش می‌دهد. بنابراین یوگا برای بیماران مبتلا به افسردگی تجویز می‌شود.
در سال ۲۰۱۲ گروهی از محققان تاثیر یوگا بر استرس را بررسی کردند. آنها دریافتند که این ورزش تاثیر زیادی بر کاهش نشانه های افسردگی و استرس دارد.
یکی از محققان در این باره می‌گوید: یکی از ویژگی‌های خوب یوگا این است که این ورزش بر پایه حرکات کششی و قدرتی است و بر تنفس تمرکز دارد. بنابراین باعث آرامش فرد می‌شود.
هنگامی که فرد تنفس عمیق انجام می‌دهد احتمال اضطراب و استرس کاهش می یابد.

سلامت نیوز

ارسال شده در 7 مهر 1395 توسط دکتر سلام با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • نوشیدنی انرژی زا را کنار بگذارید
  • سوپ نخود و عدس ترکیه
  • 6 کلید طلایی برای آغاز ورزش کردن
  • کاهش احتمال نازایی با این روشها
  • دروغگویی شریک زندگی
  • درباره شخصی نگری در روانشناسی چه می دانید
  • کسانیکه بیماری قند خون بالایی دارند آیا داروی گیاهی استفاده کنند یا نه؟
  • تزریق واکسن آنفلوآنزا برای عموم مردم ضرورتی ندارد
  • تاثیر ویتامین b12 در ایجاد آکنه
  • همه چیز درمورد یک تغذیه سالم برای کودکان
  • فشار خون در فرزندانتان را جدی بگیرید
  • آیا توتال کور یا تن تاک در لاغری موثر است؟
  • مراقبت بیشتر از نوزادان تابستانی
  • چطوری یک گوشی ساده به یک سنسور نبض تبدیل میشود
  • درباره اراده چه میدانید
  • محبوبترین ها

  • با کودکان خجالتی خود چه کنیم
  • درمان های مختلف برای اختلالات دوقطبی
  • آشپزی کردن سبب تحکیم روابط بین زن و شوهر می شود!
  • میزان ابتلا به افسردگی در کودکانی که والدین مستبد دارند
  • فکر و ذکر های قبل از ازدواج
  • حس تنهایی کردن در برخی اشخاص
  • باهوش تر شدن با این کارها
  • همه انواع ترس را بشناسیم
  • خلاصی از استرس با این روش ها
  • فرزندان شاد در بستر خانواده ای شاداب
  • خودیاری در کشور آمریکا
  • شناخت افراد متقلب
  • نیاز اطفال به توجه والدین
  • اگر برای کنترل اعصاب به دنبال راه حل هستید بخوانید
  • سوء مصرف مواد و اختلال بهداشت روانی
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است