11947250_how-to-deal-with-lack-of-confidence_e4e7ea8c_m

افزایش مهارت های روحی و روانی نیازمند کنترل رفتارهای روزمره و تغییر سبک زندگی و ییادگیری عادات مثبت و موثر برای تقویت روحیه می باشد درد و اندوه را از خود دور کنید احساسات بد همیشه وجود دارند و می توانند باعث عذاب روحی ما شوند دردهای مختلف روحی در زندگی را می توان با کمک توصیه های روانشناسان و مشاورین برطرف کرد.

در این مقاله چند نوع درد روحی که هرازگاهی با آنها مواجه می‌شویم، آورده شده است. با درک آنها می‌توانید، روشی برای غلبه بر آنها نیز پیدا کنید. پس این مقاله را از دست ندهید.

زندگی پر از درد و اندوه و جراحت هایی است که اگر بر آنها غلبه نکنیم نمی توانیم شادی ها و زیبایی های موجود در آن را تجربه کنیم.

اما غلبه بر تمام دردهای زندگی بسیار سخت است و برای کسب چنین مهارت و قدرتی باید تلاش کنیم.

عدم پذیرشخواه دوست تان پاسخ تماس های تلفنی تان را ندهد، خواه نامزدی تان به هم بخورد و یا اینکه همکاران تان شما را نادیده بگیرند، تمام این موارد، بسیار ناراحت کننده هستند و به شما صدمه می زنند.

در اینگونه مواقع ممکن است از دست خودتان و یا به طور کلی از دنیا عصبانی شوید.

حتی اگر عدم پذیرش از جانب دیگران کم و مختصر باشد، بازهم دردآور است و می تواند موجب شود شما نسبت به وجود خود دچار تردید شوید.

 

با روش های ساده زیر می توانید این احساس بد را از خود دور کنید

* انتقاد دیگران را نپذیرید و خودتان را ملامت نکنید.

* با متمرکز شدن روی قدرت و توانایی های خود، اعتماد به نفس از دست رفته تان را بازیابید.

* با افراد جدید دوست شوید و جای خالی قدیمی ها را پر کنید.

* به وسیله قرار دادن خود در شرایط ملایم عدم پذیرش از سوی دیگران، خود را در برابر این حس مقاوم کنید.

تنهایی

هر قدر ارتباط کمتری با اطرافیان داشته باشید و از دیگران دور بمانید، مشکل تر می توانید با افراد جدید دوست شده و یا حتی با دوستان قدیمی تان که مدتی آنها را رها کرده اید، دوباره ارتباط برقرار کنید.

 

اگر به این نتیجه رسیده اید کسی شما را دوست ندارد و یا به شما توجه نشان نمی دهد، سعی کنید با این بدبینی مبارزه کنید.

این بدبینی ممکن است ناشی از این تصور باشد که دیگران به شما دیدی منفی دارند.

پس بهتر است با منطق و فکری روشن به این تصور خود توجه کنید و از خود بپرسید دلیل تان از اینکه دیگران ممکن است چنین نگاهی به شما داشته باشند، چیست.

بیشتر مواقع معلوم می شود که شما خودتان نسبت به ارزش های خودتان دچار تردید هستید و رفتارهای خودتخریبی دارید.

نسبت به خودتان منصف باشید و با برقراری ارتباط قوی با دیگران به تدریج از این احساسات بد خود را دور نگهدارید.

شکست

وقتی در رسیدن به هدف مورد نظرتان باز می مانید و با شکست مواجه می شوید، اعتماد به نفس تان صدمه می بیند و همین امر موجب اشتباه و خطاهای دیگر و شکست های بیشتر می شود.

برای پیشگیری از مشکلات پس از شکست در کاری، باید از از نزدیکان خود و یا افرادی که می توانند به شما کمک کنند راهنمایی بخواهید و به وسیله آنها وضعیت موجود و دلایل شکست خود را بررسی کنید.

این روش کمک می کند که شما ” واقعیت امر” را به خوبی درک کرده و علت عدم موفقیت تان را دریابید.

بنابراین با این دانش نه تنها هنگام مواجه با هر شکستی، دچار عذاب روحی نمی شوید بلکه آن را فرصتی برای یادگیری و موفقیت های آینده خواهید دید. در ادامه روش های مهار دردهای دیگری نیز بررسی شده است…

زندگی انلاین

ارسال شده در 7 مهر 1395 توسط دکتر سلام با موضوع روانشناسی

پیشنهاد سردبیر

  • با تغذیه ی نوزاد ها در دیگر کشور ها آشنا شوید
  • متفورمین شیوه ای برای جلوگیری و معالجه پره اکلامپسی
  • حوله‌ حمام و توالت فضای ایده‌آلی برای میکروب‌ها هستند
  • راه هاي حل مشكل دروغگويي كودكان
  • تغییرات لحظه ای در بدن پس از پیاده روی
  • معرفی برخی بازی های مختص خردسالان باهوش
  • رژیم غذایی مناسب برای رشد مو
  • دلایل و درمان های بی حالی
  • برای لاغری فوری۱۰ ورزش برتر را بشناسید
  • چه بخوریم که از سندرم تخمدان پلی کیستیک پیشگیری کنیم؟
  • تفاوت مفهوم مراقبه و تمرکز
  • نوع متفاوتی از شکر پاره نارگیلی
  • استاد فرهنگ شریف درگذشت
  • برای چربی سوزی این قوانین علمی را بدانید(3)
  • عوارض غذاهای چرب ایرانی
  • محبوبترین ها

  • خوردن شیر موز، در وعده ی صبحانه، باعث لاغری می شود.
  • این رنگ های قشنگ اصلا ارزش چشیدن ندارند
  • سیستم ایمنی بدن با تغذیه ناسالم چقدر به هم میریزد؟
  • غذاهای محافظ در مقابل مخمر و عفونتهای قارچی
  • حفظ کردن ویتامینهای موجود در سیب زمینی به چه نحوی باید باشد؟
  • عارضه های کلسترول برای بدن
  • مقوی ترین سالادهای دنیا را با این مواد تهیه کنید
  • 2 برابر شدن واردات روغن پالم به ایران
  • تا چه اندازه با پروتئین بدن خود آشنایید؟
  • پیامدهای ناشی از انباشت چربی در بدن
  • با خواص باورنکردنی فلفل دلمه ای آشنا شوید
  • چگونه جلوی شکمو بودن خود را بگیریم
  • چه زمان و به چه میزان به کودک خود غذا بدهیم؟
  • آموزش تهیه شیک های فوق العاده مغذی
  • مواد غذایی مفید برای پیشگیری از سرماخوردگی و آنفولانزا
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است