01-bad-habits-snacking-chipsدختران نوجوان باید در زمینه تحصیلی اصول مهم را در نظر بگیرند و نکات مهم در این زمینه را مدنظر داشته باشند تا دچار مشکلات مختلف نشوند اضافه‌وزن و چاقی از مهمترین اختلالاتی هستند که سلامت دختران جوان راتهدید میکند کنترل و پیشگیری از بیماری‌های مختلف به وسیله تغذیه سالم امکانپذیر خواهد بود بیماری کم‌خونی، قاعدگی نامنظم و ضعف در تکامل استخوانی  نیز در این سنین پدید خواهد آمد.

دختران نوجوان نسبت به افزایش وزن شدیدا حساس هستند و به‌خاطر آن با مشکلات روان‌شناختی و جسمانی مختلفی روبه‌رو می‌شوند.

شاید فکر کنید که رژیم غذایی سالم برای دختران نوجوان باید شبیه به رژیم غذایی بزرگ‌سالان باشد، اما آن‌ها هنوز درحال رشد هستند و اصولی مثل تعادل تغذیه‌ای و تثبیت عادت‌های تغذیه‌ای مطلوب از اهمیت خاصی در زندگی دختران نوجوان برخوردار است. دختران نوجوان، روزانه باید کالری مناسبی (نه خیلی کم و نه خیلی زیاد) را دریافت کنند.

این کار از چند جنبه دارای اهمیت است: فراهم کردن انرژی لازم برای فعالیت‌های روزانه، دریافت کردن ویتامین‌ها و مواد مغذی مهم، به حداکثر رساندن قد و حفظ وزن در محدوده سالم. چاق بودن در دوران نوجوانی، به‌طور کلی به مشکلات مختلفی در ادامه زندگی منجر می‌شود. دختران نوجوانی که دارای اضافه‌وزن هستند، معمولا با شروع زودهنگام بیماری‌های مزمن مواجه می‌گردند، مثل بیماری‌های قلبی، کلسترول بالا، فشار خون بالا، دیابت نوع ۲، آسم و آپنه خواب.

براساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های (CDC) آمریکا، داشتن اضافه‌وزن می‌تواند عزت نفس در دوران جوانی را تضعیف کند و نقش موثری در عملکرد تحصیلی و اجتماعی ضعیف داشته باشد. مطالعات علمی نشان داده‌اند، دخترانی که به خودشان گرسنگی می‌دهند، یا درون چرخه پُرخوری و کم‌خوری در نوسان هستند، به‌اندازه کافی کالری دریافت نمی‌کنند. این کمبود، خطر ابتلا به کمبودهای تغذیه‌ای را افزایش می‌دهد و درنهایت به مشکلاتی مثل بیماری کم‌خونی، قاعدگی نامنظم و ضعف در تکامل استخوانی منجر می‌شود.

منبع: سلامتیسم

 

ارسال شده در 9 مهر 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • راهکارهای پیشنهادی برای کم شدن استرس
  • عوارض استفاده از نی برای نوشیدنی های داغ
  • 4 کلید طلایی برای درمان استرس و اضطراب
  • تبدیل سلولهای چربی قهوه ای به چربی سفید با مصرف غذاهای پرکالری
  • استفاده از دمنوش برای مادران ممنوع!
  • تاثیرات استرس بر درک و فهم
  • توصیه های درباره لباس ورزشی پلاستیکی
  • با این 5 روش ساده، دیابت را کنترل کنید
  • برای بهتر شدن عملکرد ذهنتان بخوانید
  • بدون هالتر عضلات سینه بسازید
  • پس از حجامت، خون ندهید
  • گلوکومانان – رایج ترین داروی لاغری
  • اطلاعات کامل درباره بیماری آلزایمر (Alzheimer’s disease)
  • آشنایی با ورزشی برای از بین بردن کمردرد
  • درباره هدف‌گذاری ناپلئون هیل چه توصیه هایی دارد؟
  • محبوبترین ها

  • اصلی ترین پیش زمینه های افسرده شدن
  • تاثیرمستقیم سبک زندگی دیجیتالی با افسردگی
  • ترد شدن از سوی معشوق
  • تستوسترون و رفع مشکلات روحی
  • مواجهه با بحث و جدل فرزندان
  • تاثیر ترکیبات دارویی مختلف بر مبتلایان به بیش فعالی
  • اهمیت ندادن مردم به بهداشت و سلامت روان
  • بهترین و مهمترین راههای رسیدن سریع به آرامش
  • نداشتن فرزند و این آسیب های روحی
  • همه گیری افسردگی در جامعه امروزی
  • علل روانشناسی ناخن خوردن
  • به دست آوردن شادابی با این مواد طبیعی
  • نکاتی که در موفق بودن زندگی مشترک تأثیر گذارند
  • نکاتی در مورد شخصیت های برون گرا و درون گرا
  • چگونه در فصل پاییز افسردگی را از بین ببریم؟
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است