سرکه سیب روشهای لاغر شدن خواص سرکه سیب

تا کنون راه های زیاد و گوناگونی برای کاهش وزن ارائه شده است که با یک سرچ در جستجوگرها میتوانید آن ها را پیدا کنید و بخوانید،اما این بار روشی متفاوت را برای شما معرفی منماییم.سرکه سیب خواص زیادی دارد و یکی از آن ها کاهش وزن و در نهایت لاغر شدن است.این سرکه را باید قبل از غذا خورد تا اثر خودش را بگذارد.

مطالعات قبل نشان داده اند که سرکه سیب با کاهش وزن بدن، شاخص توده بدنی، اندازه دور کمر، و تری گلیسیریدهای خون (چربی موجود در خون) مرتبط است. افراد چاقی که روزانه نوشیدنی حاوی یک یا دو قاشق سوپخوری سرکه سیب مصرف کرده اند بعد از ۱۲ هفته یک تا دو کیلوگرم وزن کم کرده اند.

به گفته کارشناسان تغذیه، نوشیدن سرکه سیب قبل از غذا هم به کاهش وزن کمک می کند و هم موجب بهبود گوارش و سلامت روده ها می شود.

کارشناسان توصیه می کنند مصرف مخلوط سرکه سیب و آب به عنوان یک عامل بازدارنده اشتها عمل کرده و به افراد کمک می کند تا کمتر مواد خوراکی در بین روز مصرف کنند و مقدار غذای مصرفی شان به اندازه متوسط باشد.

این اکسیر جادویی قرن هاست که به عنوان یک ماده همه کاره و پرفایده برای بدن استفاده می شود. دارای عوامل ضدمیکروبی و ضدقارچی است که موجب افزایش ایمنی بدن و کاهش وزن می شود.

مطالعات قبل نشان داده اند که سرکه سیب با کاهش وزن بدن، شاخص توده بدنی، اندازه دور کمر، و تری گلیسیریدهای خون (چربی موجود در خون) مرتبط است. افراد چاقی که روزانه نوشیدنی حاوی یک یا دو قاشق سوپخوری سرکه سیب مصرف کرده اند بعد از ۱۲ هفته یک تا دو کیلوگرم وزن کم کرده اند.

مواد تشکیل دهنده سرکه سیب

به گفته محققان، سرکه سیب سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی، پروبیوتیک ها و آنزیم هاست. بتاکاروتن، کلسیم و پتاسیم از جمله مواد مغذی ای هستند که بعد از تخمیر سیب و تبدیل به سرکه، همچنان در آن باقی می مانند و قدرت آنتی اکسیدانی بالایی دارند.

اسیداستیک موجود در سرکه سیب موجب افزایش جذب مواد معدنی مهم غذا توسط بدن می شود. همچنین اسیداستیک موجب کاهش اشتها، افزایش متابولیسم و کاهش ابقاء آب می شود.

به گفته ربکا لی، پایه گذار منابع طبیعی سلامت در نیویورک، فواید کاهش وزن سرکه سیب ناشی از رشته های پروتئینی موجود در سرکه سیب ارگانیک است که متشکل از سلولز و اسید استیک است. این رشته های پروتئین حاوی آنزیم ها و باکتری های مفیدی هستند که خواص متعددی به سرکه سیب ارگانیک و تصفیه نشده می بخشند.»

کارشناسان تغذیه توصیه می کنند بهتر است سرکه سیب با یک لیوان بزرگ آب رقیق شود؛ بهتر است یک یا دو قاشق سوپخوری سرکه سیب به یک لیوان آب اضافه شود. لی توصیه می کند بهتر است بیش از ۲ تا ۴ قاشق سوپخوری سرکه در روز مصرف نشود.

مطالعه محققان در سال ۲۰۱۲ نشان می دهد مصرف بیش از اندازه زیاد اب و سرکه با خطراتی برای سلامت همراه است که علائم آن شامل خستگی، از بین رفتن حس چشایی، عدم تحمل سرما، از بین رفتن قدرت ماهیچه ها، رنگ پریدگی پوست، جوش های پوستی، زخم دهان، ریزش مو، مشکلات بینایی، کرختی و بیحسی، و افسردگی است.

منبع : عصر ایران

امتیاز بدین ! 1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز
Loading...
ارسال شده در 8 مهر 1395 توسط دکتر سلام با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • چه فلفلی بخوریم؟ تند یا شیرین (فواید)
  • راهکارهایی برای جلوگیری از آلزایمر
  • نوعی خوراک از بلغور ریز
  • با این دسته از افراد هیچگاه ازدواج نکنید
  • زمان 20 دقیقه ای برای مادران باردار
  • سلامت بدنی نوزاد با زایمان طبیعی
  • پیشگیری از افزایش فشار خون با این ماده
  • ارتقاء زندگی جنسی خانم ها با درمان فیبروئیدهای رحمی
  • محبوبترین ها

  • اندام قبل از زایمان چگونه به دست می آیند؟
  • چسبندگی رحم، از علت تا درمان
  • مقابله با مشکلات قاعدگی
  • نشانه های مهم و خطرناک برای سلامت زنان
  • درمان مشکلات رحم و تخمدان با تشکیل زندگی مشترک
  • 5 دلیل که دوره ی سنگین ماهیانه ی شما طبیعی نیست
  • افزایش سلامت واژن
  • جراحی برای رفع افتادگی لگن در زنان
  • رپورتاژ

  • لیفتینگ با نخ
  • اپتی ویژن، درمان نوین خستگی چشم
  • لیزر درمانی راه حلی بدون تیغ برای دندانپزشکی
  • فروشگاه تجهیزات پزشکی بازار طب
  • دکتر دندانپزشک امینی عضو انجمن ایمپلنتولوژی آمریکا
  • الو دکتر

    تلگرام دکتر سلام
    محبوبیت داروهای گیاهی در بین بیماران قلبی
    دکتر هومن عشقی
    نخ دندان ارکید

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است