سلامتی سالم زندگی کردن زندگی سالم و زیبا زندگی سالم روش سلامت ماندن
میدانید که رفتارها و عادت های غیر سالم چه پیامدهایی دارند: پیتزای آخر شب و در نهایت تبدیل شدن آن به چند کیلو اضافه وزن. سالم بودن و سالم زندگی کردن کار آسانی نیست بلکه یک تصمیم روزانه و هوشیارانه است. سالم زندگی کردن در ابتدا کار دشواری است ولی با چند ترفند ساده میتوان به سالم بودن و سبک زندگی سالم عادت کرد. در ادامه چند توصیه برای شما داریم که باعث میشوند زندگی سالم به روزمره شما تبدیل شود و شما سختی های این سبک زندگی را متوجه نشوید. با ما همراه باشید.

یک عدد بطری آب زیبا بخرید

آن را فقط به باشگاه نبرید بلکه همیشه همراهتان باشد.همیشه همراهتان یک بطری آب یک لیتری داشته باشید. آب کافی از خشکی و دهیدراته شدن بدن جلوگیری می کند. اگر نوشیدن آب ساده را دوست ندارید کمی به آن لیمو یا پرتقال خرد شده اضافه کنید تا طعم بگیرد و با تقویت ویتامین C سیستم ایمنی بدن را قوی و سطح انرژی را بالا نگه دارد.

از یک شب قبل برای وعده های غذایی فردا برنامه ریزی کنید

میان وعده سالم، صبحانه پر انرژی و یک نهار سبک آپشن های خوبی برای سلامت روزانه ما هستند. اما مشکل اینجاست، با این که همه ما این ها را می دانیم به سمت غذاهای ناسالم مثل ساندویچ می رویم. راه حل: غذاهایی را انتخاب کنید که خوردنشان سخت است. بعد از شام زمانی را برای آمادگی برای فردا اختصاص دهید. صبح ها را با مواد مغذی شروع کنید. مثلا اسموتی با میوه ها و سبزیجات تازه.

درنگ نکنید و برای امروزتان برنامه ریزی کنید

لباس ورزش همراهتان نیست؟ برای امشب هیچ برنامه ای نداری؟ پس راحتتر هستید که به خانه بروید و به تماشای تلویزیون بپردازید. باید برای روزتان برنامه ریزی داشته باشید. با کیف ورزش سرکار بروید و برنامه تمرین های امروز را از روز قبل چیده باشید.

سحرخیز باشید

همه می دانیم که صبح ها زود بیدار شدن بسیار سخت است اما دلایل قانع کننده زیادی برای این کار وجود دارد. گنجشک ها سالم تر و شاداب تر از جغذها هستند. سحرخیزها سحرخیز به دنیا نیامده اند بلکه خود را اینگونه ساخته اند. کمی زودتر بخوابید تا ۷ الی ۸ ساعت خوابیده باشید. ۲ ساعت قبل از خواب گوش، تبلت و لپ تاپ را خاموش کنید. مغز شما برای اینکه به آرامش قبل از خواب برسد به زمان نیاز دارد. رعایت و تمرین بهداشت خواب تاثیر بسیار زیادی در سحرخیزی خواهد داشت.

به علایقتان فکر کنید

در حقیقت به جای این که فکر کنید به چه ورزشی علاقه دارید به این فکر می کنید که از چه ورزشی بدتان می آید. چه ورزشی را واقعا وست دارید؟ شنا، یوگا؟ آیا دوست دارید به تنهایی ورزش کنید یا گروهی؟ هر چه تمرین کسل کننده نباشد پایدارتر باقی می ماند. خودتان را با ورزش های سرگرم کننده مشغول کنید تا روتین روزانه تان شود.

منبع: برترینها

5 1000
ارسال شده در 9 مهر 1395 توسط با موضوع عمومی | 242 بازدید

پیشنهاد سردبیر

  • آسم و مراقبت های لازم برای آن
  • روش خانگی برای مراقبت از پوست های چرب و خشک
  • با کرن بری خود را درمان کنید
  • راههای درمان و پیشگیری از یبوست در نوزادان و کودکان
  • خطر مواد آرایشی برای مادر و جنین
  • درمان با میخک
  • نوشابه هایی با طعم فرآورده‌های لبنی
  • با درمانهای فردی دیابت نوع 2 بزرگسالان بهتر کنترل می شود
  • محبوبترین ها

  • بیماری های روحی و تهدید به دیابت
  • عوارض بیشتر قند خون در بیماران مبتلا به دیابت نوع 2
  • برای دیابت مرتبط با استرس درمان فردی موثر است
  • پروتئین‌های پوست ماهی از ورود میکروب به بدن دیابتی پیشگیری میکند
  • اصلا نباید به اشخاص دیابتی این حرفها را بگویید
  • زیاد شدن وزن خانم‌های باردارو حرکت به سمت دیابت
  • دیابتی ها شیرسویا بخورند
  • عوارض مصرف نذورات شیرین
  • رپورتاژ

  • دندان تاجی از زیبایی
  • همه چیز درباره کم‌خونی
  • کلینیک دندانپزشکی و زیبایی دکتر علیرضا نوروزعلی
  • درمان های زیبایی دندان توسط دکتر مجید فر
  • لیزر بهترین روش در مشکلات دندان های مصنوعی و خانم‌های باردار
  • الو دکتر

    تلگرام دکتر سلام
    سرطان های لب و دهان با مصرف ناس
    دکتر هومن عشقی

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما