گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی
دکتر احمدی لاریجانی/ساختمان پزشکان
دکتر احمدی لاریجانی
دندان پزشک
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
دکتر فلاح/ساختمان پزشکان
کلینیک دندانپزشکی دکتر فلاح
دندانپزشک
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر علی میقانی /ساختمان پزشکان
دکتر علی میقانی
بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن
دکتر مجید نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر محمد علی بیات شهبازی/ ساختمان پزشکان
دکتر محمد علی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
کلینیک دکتر شادآلویی/ساختمان پزشکان
کلینیک دکتر شادآلویی
متخصص ارتودنسی _ زیبایی و دندان
دندانپزشکی هیراد/ساختمان پزشکان
دندانپزشکی هیراد
ارائه کلیه خدمات دندانپزشکی(ایمپلنت، لمینیت،عصب‌کشی و....)
دکتر فراهانی/ ساختمان پزشکان
دکتر مهدی فراهانی
متخصص جراحی
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر مجید نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی
نارمک/ساختمان پزشکان
دندانپزشکی نارمک
متخصص کامپوزیت زیبایی
دکتر شاهین کریمیان
دکتر شاهین کریمیان
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دندانپزشکی هیراد/ساختمان پزشکان
دندانپزشکی هیراد
ارائه کلیه خدمات دندانپزشکی(ایمپلنت، لمینیت،عصب‌کشی و....)
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
کلینیک جوان
کلینیک جوان
پوست، زیبایی و لیزر
دکتر خرازی
دکتر محمدرضا خرازی
جراحی زیبایی
دکتر علی میقانی /ساختمان پزشکان
دکتر علی میقانی
بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن
دکتر فلاح/ساختمان پزشکان
کلینیک دندانپزشکی دکتر فلاح
دندانپزشک
دکتر احمدی لاریجانی/ساختمان پزشکان
دکتر احمدی لاریجانی
دندان پزشک
کلینیک دکتر شادآلویی/ساختمان پزشکان
کلینیک دکتر شادآلویی
متخصص ارتودنسی _ زیبایی و دندان
دکتر محمد علی بیات شهبازی/ ساختمان پزشکان
دکتر محمد علی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دندانپزشکی زیبایی دکتر نظری
دندانپزشکی دکتر داوود سید نظری
جراح- دندانپزشک ترمیمی،زیبایی، ایمپلنتولوژیست
گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
دکتر فراهانی/ ساختمان پزشکان
دکتر مهدی فراهانی
متخصص جراحی
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی

weight-loos

فقط کافیست در وقت نهار به مرکز شهر بروید، بوی فست فودها و رستوران های سطح شهر با شما کاری میکنند که ناخودآگاه یک کباب ترکی چرب سفارش دهید و با یک قوطی نوشابه آن را میل کنید؛ ولی دریغ از این که آن وعده، نه تنها برای شما هیچ منفعتی ندارد بلکه شما را یک قدم به سرطان و چاقی نزدیک میکند. شما میتوانستید به منزل برگردید و با میل کردن سالاد سبزیجات، تناسب اندام و سلامت کامل خود را حفظ کنید. در ادامه راهی پیش پای شما میگذاریم که هشت گام تا لاغری فاصله دارد. با ما همراه باشید.

 

اغلب مردم با شنیدن عبارت «خوراکی سالم» برداشت منفی می‌‌کنند و این گونه می‌‌پندارند که خوراکی‌‌های سالم، خوشمزه و دلچسب نیستند. اما اینطور نیست. برای لاغر شدن و لاغر ماندن بایستی این ذهنیت را که خوراکی‌‌های سالم به اندازۀ خوراکی‌‌های مورد علاقه‌تان، رضایت بخش نیستند را تغییر دهید. در واقع بسیاری افراد پس از آشنایی با این‌گونه خوراکی‌‌ها، طعم، ترکیب و بوی آنها را به خوردنی‌‌های ناسالم ترجیح می‌‌دهند. در ذهن ما این‌گونه جا افتاده است که غذاهای کم چرب، خوشمزه و درست و حسابی نیستند. اما در بسیاری موارد خوراکی‌‌های کم چرب و کم کالری از انواع پرکالری شان قابل تشخیص نیستند و چه بسا گاهی خوشمزه‌ترند! بنابراین کنار گذاشتن این اندیشه که خوراکی‌‌های کم چرب به خوشمزگی خوراکی‌‌های پرچرب نیستند، اهمیت دارد. از آنجا که از ابتدا ذائقه تان به خوراکی‌‌های پرکالری عادت کرده است گمان می‌‌کنید که خوشمزه ترند. نکات زیر به شما کمک می‌‌کند تا در این مسیر، موفق تر عمل کنید.

1- نوع کم چرب خوراکی‌‌های مورد علاقه تان را امتحان کنید

انتخاب نوع کم چرب یا بدون چربی خوراکی‌‌ها به کاهش دریافت کالری کمک می‌‌کند. یک فنجان شیر بدون چربی 60 کالری کمتر از یک فنجان شیر پرچرب انرژی دارد. می‌‌توانید مقداری ماست کم چرب با شکر بخورید و با این حال 70 کالری کمتر از زمانی که ماست پرچرب می‌‌خورید، انرژی بگیرید. 100 گرم پنیر کم چرب، در حدود 120 کالری کمتر از همین میزان پنیر پرچرب، انرژی دارد. پس به هنگام خرید، به برچسب خوراکی‌‌ها دقت کنید تا مطمئن شوید که کم چرب، کم شیرین و بطور کلی کم کالری باشند. اگر حذف کامل سیب‌زمینی از رژیم غذایی برای تان دشوار است، نوع کبابی آن را که 40 کالری کمتر از انواع معمولی‌اش دارد، بخرید.

2- یک کاسه سوپ بخورید

بررسی‌‌ها نشان داده‌اند هنگامی که سبزیجات با آب مخلوط می‌‌شوند، رضایت بخش‌تر از زمانی هستند که به تنهایی خورده می‌‌شوند. یک کاسۀ سوپ، به نسبت کم کالری است و آبی که در آن وجود دارد سبب می‌‌شود که پیام سیری زودتر به مغز برسد. همچنین از آنجا که سوپ بطور معمول داغ سرو می‌‌شود، نمی‌توانید به سرعت آن را میل کنید و ناچارید قاشق قاشق بخورید. بهتر است موادی همچون گوجه فرنگی، غلات سبوس‌دار، لوبیا، سبزیجات و کمی گوشت بدون چربی به سوپ خود اضافه کنید.

3- به جای سرخ کردن کباب، آن را تنوری یا بخارپز کنید

شیوۀ طبخ خوراک، نقش بزرگی در روند کاهش وزن دارد. برای کاهش مصرف کالری، خوراک‌تان را به گونه‌ای دیگر تهیه نمایید. یکی از دلایل پرکالری شدن خوراک، سرخ کردن آن است که خطر سرطان‌زایی را نیز افزایش می‌‌دهد. یک گرم چربی 9 کالری دارد، حال آنکه کربوهیدرات و پروتئین در هر گرم 4 کالری دارند. 150 گرم سینۀ مرغ تنوری 260 کالری و 5 گرم چربی دارد، اما همین میزان سینۀ مرغ سرخ شده 400 کالری و 21 گرم چربی دارد. بنابراین بکوشید گوشت، مرغ و ماهی را به جای سرخ کردن، کبابی، تنوری یا بخارپز کنید.

4- بدون استفاده از چربی خوراک‌تان را طعم‌دار نمایید

علت اصلی خوشمزه بودن غذاهای ناسالم، چربی است. هنگامی که چربی را از غذاهای پرکالری حذف می‌‌کنید، بی‌مزه می‌‌شوند. به این ترتیب یا آنقدر می‌‌خورید تا به رضایت برسید یا باز به سراغ نوع پرچرب آن می‌‌روید. برای پیشگیری از این مسأله باید خوراک‌تان را به کمک طعم دهنده‌‌هایی مانند ادویه‌‌های گوناگون مزه‌دار کنید. اگر باز هم جای خالی چربی را احساس کردید، کمی روغن زیتون به خوراک‌تان اضافه کنید تا هم از خوردن لذت ببرید و هم از روغن سالمی استفاده کرده باشید.

5- با کمک ادویه‌‌ها به میل به شیرینی پاسخ دهید

راه‌‌های زیادی وجود دارد که بدون پناه بردن به کیک، شیرینی، شکلات و بستنی به میل به شیرینی‌تان پاسخ دهید. یکی از این شیوه‌‌ها افزودن ادویه به یک سری خوراکی‌‌هاست. می‌‌توان با استفاده از موادی نظیر وانیل، دارچین، میخک، زنجبیل و دیگر چاشنی‌‌های متداولی که به شیرینی‌‌های قنادی می‌‌افزایند، دسرهای خانگی درست کرد.

6- به جای آبمیوه یا میوۀ خشک، خود میوه را بخورید

خوردن میوۀ کامل به کاهش وزن کمک می‌‌کند. میوه‌‌ها دارای ویتامین‌‌ها  و املاح معدنی هستند و با فیبر و آبی که دارند، حس سیری و رضایت ایجاد می‌‌کنند. آبمیوه‌‌های تجاری اغلب شکر و در نتیجه کالری بیشتری دارند. از طرفی حتی قند آبمیوۀ طبیعی هم که گوشت و پوست آن گرفته شده، به سرعت جذب خون می‌‌گردد و به همین دلیل چیزی نمی گذرد که باز هم احساس گرسنگی و ضعف می‌‌کنیم. همچنین آبمیوه، آن حجمی که خود میوه دارد و به واسطۀ آن باعث سیری می‌‌شود را ندارد.

7- غذاهای تند بخورید

خوراکی‌‌های تند به ویژه انواع فلفل‌‌های قرمز به بالا رفتن سوخت و ساز بدن کمک می‌‌کنند. این خوراکی‌‌ها کالری سوزی را به دو تا سه ساعت پس از خوردن غذا افزایش می‌‌دهند. گرمایی که از کپسایسین (جزء فعال فلفل قرمز) تولید می‌‌شود، دمای بدن را افزایش می‌‌دهد و سطح متابولیسم را به طور موقت تا 30درصد بالا می‌‌برد. خوردن غذاهای تند از طریق ایجاد حس رضایت نیز باعث کاهش کالری دریافتی نیز می‌‌شوند. در ضمن هنگامی که خوراکی‌‌های تند می‌‌خوریم، تشنه می‌‌شویم و آب می‌‌نوشیم که این امر خود به بروز احساس سیری کمک می‌‌کند.

8- هر روز چای سبز بنوشید

پژوهش‌‌ها نشان داده‌اند که چای سبز به سوختن چربی و افزایش متابولیسم کمک می‌‌کند. چای سبز دارای ترکیبات ویژه‌ای به نام پلی فنول‌‌های کاتچین است. این آنتی اکسیدان‌‌ها با افزایش اکسیداسیون چربی و گرمازایی، به روند کاهش وزن کمک می‌‌کنند. چای سبز همچنین به کاهش جذب چربی غذایی کمک می‌‌نماید. آنتی اکسیدان دیگری که در این چای وجود دارد، اپی‌گالو کاتچین گالات نامیده می‌‌شود که نقش مؤثری در تنظیم گلوکز خون و در نتیجه کاهش اشتها دارد.

منبع: زندگی آنلاین

5 1000
ارسال شده در 8 مهر 1395 توسط با موضوع تغذیه
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام (NEW) است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی