3729927_326
ورزش یکی از ارکان سلامتی است و به طول عمر انسان کمک شایانی می کند ورزش باید به صورت اصولی انجام شود تا به بدن آسیب نرساند. اما عده ی زیادی از افراد پشتکار زیادی ندارند و به سرعت از انجام کار های مختلف سرد می شوند از این رو لازم است تا اشتیاق لازم در افراد برای ورزش کردن ایجاد شود.

راه‌های زیادی برای افزایش لذت از ورزش وجود دارند. برخی از روش‌های افزایش لذت از ورزش عبارتند از:
1. خود را با دیگران مقایسه نکنید
بانوان اغلب عادت دارند که خود را با دیگران مقایسه کنند. این مساله باعث می‌شود که تجربه ورزش کردن حس بدی در فرد ایجاد کند. بهتر است که خود را در باشگاه یا محیط ‌های ورزشی با هیچ فرد دیگری مقایسه نکنید.
2. با دوستان ورزش کنید
بسیاری از افراد در تحقیقات مختلف اعلام کرده‌اند که ورزش گروهی حس بیرون رفتن یا میهمانی‌های دسته جمعی را به آنها می‌دهد، بررسی‌ها در دانشگاه آکسفورد نیز مشخص کرده که ورزش دسته جمعی باعث افزایش هورمون آندروفین می‌شود. سعی کنید دوستانی را انتخاب کنید مثبت اندیش باشند و شما را به ادامه ورزش   تشویق کنند.
3. شخصیت ورزشی خود را مشخص کنید
بسیاری از افراد تصور می‌کنند که از ورزش متنفر هستند. این افراد ‌دقیقا نمی‌دانند که چه نوع ورزشی به آنها لذت می‌دهد. برای خود مشخص کنید که چه نوع ورزشی را دوست دارید. برای مثال دوست دارید ورزش اجتماعی باشد، آرامش بخش باشد یا هیجان انگیز. این پاسخ‌ها می‌تواند در مشخص شدن شخصیت ورزشی تان به شما کمک کنند.
4. از قدرت‌های خود استفاده کنید
افراد دوست دارند کارهایی را انجام دهند که در آنها توانایی بیشتری دارند. مطالعات منتشر شده در مجله پزشکی و علوم ورزشی نشان داده است که توانایی داشتن در ورزش خاص باعث می‌شود که فرد انگیزه دوباره انجام دادن آن را پیدا  کنند و اعتماد به نفس بیشتری داشته باشد. بهتر است ورزشی را که در آن توانایی بیشتری دارید پیدا کنید.
5. آنچه در ورزش دوست دارید مشخص کنید
این که نکات مثبت ورزش را سریعا به یاد بیاورید انگیزه شما برای انجام آن را افزایش می‌دهد. بهتر است خاطرات خوب ورزش را مدام برای خود تکرار کنید و اگر موفقیتی کسب کرده‌اید آن را از یاد نبرید.
6. ورزش را جایزه کارهای خود قرار دهید نه تنبیه
اگر بستنی خوردید برای تنبیه خود ورزش نکنید،‌ بلکه به عنوان یک جایزه به ورزش نگاه کنید. ورزش استرس را کاهش می‌دهد و می‌تواند باعث لذت شود.
7. هنگام ورزش موسیقی گوش دهید
این کار لذت ورزش را افزایش می‌دهد. بررسی‌های انجام شده در دانشگاه مک مستر نشان داده است که 90 درصد افرادی که به هنگام ورزش موسیقی گوش می‌دهند بیشتر از ورزش لذت می برند. موسیقی روحیه را بهبود می بخشند و ورزشکار را پر انرژی می‌کند.
8. تنوع ایجاد کنید
حتی اگر ورزش مناسب خود را پیدا کردید، سعی کنید هر چند وقت یک بار تغییرات در آن ایجاد کنید. بررسی‌ها در دانشگاه بریتیش کلمبیا نشان داده است، افرادی که حس تنوع بیشتری در ورزش می‌کنند بیشتر از آن لذت می برند.

ارسال شده در 12 مهر 1395 توسط آقای جوانبخت با موضوع عمومی , ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • مقادیر ویتامین D در خون مهم است
  • راهکارهایی برای مدیریت کردن زمان
  • فشارخون و این توصیه ها
  • خطرات حساسیت غذایی کودکان
  • بهترین زمان برای دادن آب به نوزاد
  • آب خوردن و اثرات مفید آن
  • تاثیرات اضافه وزن والدین بر روی وزن فرزندان
  • سردی دست و پا و علل آن
  • 8 راه نجات برای رهایی از سردرد
  • چه سردردهایی از دندان درد نشات می گیرند و بالعکس
  • 9 نشانه مهم برای سمی شدن بدن
  • انرژی کودک خود را با این خوراکی ها تامین کنید
  • برای این دردها نگران شوید
  • منشا قهر کردن خانم ها
  • با ترک این عادات، هرگز کمردرد نمیگیرید
  • محبوبترین ها

  • روشی سنتی و درمانی مناسب برای ماساژ پا
  • بررسی علل متفاوت علت کمردرد کودکان
  • چاره پرانتزی بودن پاها
  • توصیه هایی مفید برای مبتلایان به آرتریت
  • با کمک امواج اولتراسوند بیماری های خود را درمان کنید
  • بیماری پنهان در اثر خوردن مکمل ورزشی
  • خطرات ابتلا به آرتروز
  • عوامل تاثیرگذار بر ایجاد آرتروز
  • ماساژ ورزشی چیست؟ در مورد آن بدانید
  • حفاظت استخوان ها با پرهیزات غذایی
  • فشار تکراری روی عضلات
  • شانه منجمد (یخ زدگی شانه) چه بیماری است؟
  • بررسی برخی از علل زانو درد
  • اطلاعاتی مفید در رابطه با ماساژ آمریکایی Lomilomi
  • عارضه اسکولیوز را بیشتر بشناسید
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است