دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر شاهین شمس
دکتر شاهین شمس
متخصص جراحی فک و صورت
بیوتی لیزر
بیوتی‌لیزر
دکتر کیان‌پیشه
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دیبا
کلینیک تخصصی دیبا
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
کلینیک صدف
دکتر فرح آل قیس
متخصص کاشت و پیوند مو

sport

معمولا بالا بودن ضربان قلب یا همان تپش قلب، میتواند نگران کننده باشد؛ ولی اگر چهار تا پنج بار در هفته ورزش می‌کنید و هر از گاهی شدت تمرینات خود را بالا می‌برید، پس نباید نگران ضربان قلب ۷۰ تا ۸۰ تپش در دقیقه باشید. ولی افرادی هستند که ورزش نمیکنند و از قضا سیگار هم میکشند؛ در واقع این افراد در صورت بالا بودن ضربان قلبشان باید احساس نگرانی کنند و به پزشک متخصص مراجعه کنند.

 

ورزشکاران توجه کنید: تحقیقات نشان می‌دهد بالا بودن ضربان قلب در حال استراحت تنها به دلیل کم‌کاری و کم‌تحرکی نیست. پائین بودن ضربان قلبِ در حال استراحت (در واقع ۵۰ تا ۷۰ تپش در دقیقه) به طور طبیعی به معنای وضعیت سلامت خوب بدن است در شرایطی که ضربان قلب بالاتر (چیزی حدود ۸۰ تپش یا بیشتر) معنای عکس آن خواهد داشت. اما طی یک تحقیق ۱۶ ساله روی ۳۰۰۰ نفر محققان دریافتند که هر ۱۰ تا ۲۲ تپش اضافی در دقیقه بدون در نظر داشتن عادات تحرک و ورزشی افراد، خطر مرگ را در آنها ۱۶ درصد افزایش داد.
بنابراین آیا جای نگرانی است؟ اگر چهار تا پنج بار در هفته ورزش می‌کنید و هر از گاهی شدت تمرینات خود را بالا می‌برید، پس نباید نگران ضربان قلب ۷۰ تا ۸۰ تپش در دقیقه باشید.
برای برخی از افراد، بالاتر رفتن ضربان قلب در حال استراحت مسئله‌ای ژنی است. در واقع طی تحقیقی که اخیرا در این مورد صورت گرفت مشخص شد ۱۴ تنوع ژنتیکی جدید با سرعت تپش قلب ارتباط نزدیکی دارد.
اما اگر اخیرا در حرکت‌های کاردیو کم‌کاری کرده‌اید و ضربان قلب‌تان بالا رفته و به ۸۰ تپش در دقیقه رسیده است، بهتر است میزان تحرک و فعالیت خود را افزایش دهید. به خاطر داشته باشید که فعالیت‌های طاقت‌فرسای ایروبیک بهترین گزینه برای رفع این مشکل است. تحقیقات نشان می‌دهد که انجام تمرینات سخت‌تر باعث پیشگیری از بروز سندروم متابولیک می‌شود که خودش مجموعه‌ای از عوامل (از جمه چاقی و فشار خون بالا) است که می‌تواند خطر بیماری قلبی‌عروقی را در شما افزایش دهد.
منبع: الو دکتر
5 1000
ارسال شده در 13 مهر 1395 توسط با موضوع قلب و عروق
پيلتن شاپ

پیشنهاد سردبیر

  • تأثیر متفاوت داروهای دیابت بر قلب مردان و زنان
  • برطرف کردن چربی دور شکم با این روش های موثر
  • از روی لباس شخصیت انسانها را چگونه بسنجیم
  • با این روش ها خلاقیت خود را افزایش دهیم
  • وقتی آمار قاچاقچیان تجهیزات پزشکی رو به افزایش است!
  • باید و نباید های مصرف دمنوش گل گاوزبان
  • از کاکائو و شکلات تلخ غافل نشوید
  • درجه کاردیو برای چربی سوزی؟
  • محبوبترین ها

  • نوشیدنی برای قبل از ورزش
  • بهترین ورزش برای کودکان – ورزش کودکان
  • 3 نکته مهم ورزشی برای جلوگیری از پوکی استخوان
  • قدرت عمومی چیست؟
  • اگر طرفدار بلندی قد هستید از آمپول سوما در بدنسازی استفاده نکنید
  • افراد پرخاشگر در ورزش
  • راهکارهای موثر برای افزایش وزن
  • در تابستان اصول ورزش را یاد بگیریم
  • رپورتاژ

  • هدفم از کاهش وزن، رسیدن به یک عدد نبود!
  • هایفو تراپی لیفت بدون نیاز به جراحی
  • لیفت صورت با نخ روشی نوین برای جوانسازی پوست
  • هایفو HIFU – لیفت صورت بدون جراحى
  • دکتر وحید عارفی دندانپزشک و متخصص بیماری های لثه
  • کلینیک صدف
    دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
    x