دکتر محسن پور حقیقی
دکتر محسن پور حقیقی
متخصص دندان پزشکی ترمیمی و زیبایی
آزمایشگاه نیلو
آزمایشگاه نیلو
اختلالات اسيد امينه
دکتر وفایی
دکتر حمیدرضا وفایی
جراحی پلاستیک و ترمیمی (لیپوماتیک)
دکتر رضا شعبان‌پور
دکتر رضا شعبان‌پور
طراحی لبخند با لومینییرز سرامیکی بدون کوچک‌ترین تراش
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک شارلوت
کلینیک شارلوت
کلیه خدمات پوست،مو و زیبایی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو پلاسماجت
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
ایران نوین – رجایی
لاغری با دستگاه یا رژیم
کلینیک ایران نوین
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
کلینیک یکتا
کلینیک یکتا
کلینیک تخصصی پوست و مو
کلینیک ساج
پلی‌کلینیک شبانه‌روزی ساج
هر آنچه شما می‌خواهید
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک

ضربان قلب در ورزشکارها ضربان قلب تپش قلب تپش اضافی قلب بالا بودن ضربان قلب

معمولا بالا بودن ضربان قلب یا همان تپش قلب، میتواند نگران کننده باشد؛ ولی اگر چهار تا پنج بار در هفته ورزش می‌کنید و هر از گاهی شدت تمرینات خود را بالا می‌برید، پس نباید نگران ضربان قلب ۷۰ تا ۸۰ تپش در دقیقه باشید. ولی افرادی هستند که ورزش نمیکنند و از قضا سیگار هم میکشند؛ در واقع این افراد در صورت بالا بودن ضربان قلبشان باید احساس نگرانی کنند و به پزشک متخصص مراجعه کنند.

 

ورزشکاران توجه کنید: تحقیقات نشان می‌دهد بالا بودن ضربان قلب در حال استراحت تنها به دلیل کم‌کاری و کم‌تحرکی نیست. پائین بودن ضربان قلبِ در حال استراحت (در واقع ۵۰ تا ۷۰ تپش در دقیقه) به طور طبیعی به معنای وضعیت سلامت خوب بدن است در شرایطی که ضربان قلب بالاتر (چیزی حدود ۸۰ تپش یا بیشتر) معنای عکس آن خواهد داشت. اما طی یک تحقیق ۱۶ ساله روی ۳۰۰۰ نفر محققان دریافتند که هر ۱۰ تا ۲۲ تپش اضافی در دقیقه بدون در نظر داشتن عادات تحرک و ورزشی افراد، خطر مرگ را در آنها ۱۶ درصد افزایش داد.
بنابراین آیا جای نگرانی است؟ اگر چهار تا پنج بار در هفته ورزش می‌کنید و هر از گاهی شدت تمرینات خود را بالا می‌برید، پس نباید نگران ضربان قلب ۷۰ تا ۸۰ تپش در دقیقه باشید.
برای برخی از افراد، بالاتر رفتن ضربان قلب در حال استراحت مسئله‌ای ژنی است. در واقع طی تحقیقی که اخیرا در این مورد صورت گرفت مشخص شد ۱۴ تنوع ژنتیکی جدید با سرعت تپش قلب ارتباط نزدیکی دارد.
اما اگر اخیرا در حرکت‌های کاردیو کم‌کاری کرده‌اید و ضربان قلب‌تان بالا رفته و به ۸۰ تپش در دقیقه رسیده است، بهتر است میزان تحرک و فعالیت خود را افزایش دهید. به خاطر داشته باشید که فعالیت‌های طاقت‌فرسای ایروبیک بهترین گزینه برای رفع این مشکل است. تحقیقات نشان می‌دهد که انجام تمرینات سخت‌تر باعث پیشگیری از بروز سندروم متابولیک می‌شود که خودش مجموعه‌ای از عوامل (از جمه چاقی و فشار خون بالا) است که می‌تواند خطر بیماری قلبی‌عروقی را در شما افزایش دهد.
منبع: الو دکتر
5 1000
ارسال شده در 13 مهر 1395 توسط با موضوع قلب و عروق

ارکید
دندانپزشکی دکترسلام
تلگرام دکتر سلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
x