ضربان قلب در ورزشکارها ضربان قلب تپش قلب تپش اضافی قلب بالا بودن ضربان قلب

معمولا بالا بودن ضربان قلب یا همان تپش قلب، میتواند نگران کننده باشد؛ ولی اگر چهار تا پنج بار در هفته ورزش می‌کنید و هر از گاهی شدت تمرینات خود را بالا می‌برید، پس نباید نگران ضربان قلب ۷۰ تا ۸۰ تپش در دقیقه باشید. ولی افرادی هستند که ورزش نمیکنند و از قضا سیگار هم میکشند؛ در واقع این افراد در صورت بالا بودن ضربان قلبشان باید احساس نگرانی کنند و به پزشک متخصص مراجعه کنند.

 

ورزشکاران توجه کنید: تحقیقات نشان می‌دهد بالا بودن ضربان قلب در حال استراحت تنها به دلیل کم‌کاری و کم‌تحرکی نیست. پائین بودن ضربان قلبِ در حال استراحت (در واقع ۵۰ تا ۷۰ تپش در دقیقه) به طور طبیعی به معنای وضعیت سلامت خوب بدن است در شرایطی که ضربان قلب بالاتر (چیزی حدود ۸۰ تپش یا بیشتر) معنای عکس آن خواهد داشت. اما طی یک تحقیق ۱۶ ساله روی ۳۰۰۰ نفر محققان دریافتند که هر ۱۰ تا ۲۲ تپش اضافی در دقیقه بدون در نظر داشتن عادات تحرک و ورزشی افراد، خطر مرگ را در آنها ۱۶ درصد افزایش داد.
بنابراین آیا جای نگرانی است؟ اگر چهار تا پنج بار در هفته ورزش می‌کنید و هر از گاهی شدت تمرینات خود را بالا می‌برید، پس نباید نگران ضربان قلب ۷۰ تا ۸۰ تپش در دقیقه باشید.
برای برخی از افراد، بالاتر رفتن ضربان قلب در حال استراحت مسئله‌ای ژنی است. در واقع طی تحقیقی که اخیرا در این مورد صورت گرفت مشخص شد ۱۴ تنوع ژنتیکی جدید با سرعت تپش قلب ارتباط نزدیکی دارد.
اما اگر اخیرا در حرکت‌های کاردیو کم‌کاری کرده‌اید و ضربان قلب‌تان بالا رفته و به ۸۰ تپش در دقیقه رسیده است، بهتر است میزان تحرک و فعالیت خود را افزایش دهید. به خاطر داشته باشید که فعالیت‌های طاقت‌فرسای ایروبیک بهترین گزینه برای رفع این مشکل است. تحقیقات نشان می‌دهد که انجام تمرینات سخت‌تر باعث پیشگیری از بروز سندروم متابولیک می‌شود که خودش مجموعه‌ای از عوامل (از جمه چاقی و فشار خون بالا) است که می‌تواند خطر بیماری قلبی‌عروقی را در شما افزایش دهد.
منبع: الو دکتر

ارسال شده در 13 مهر 1395 توسط دکتر سلام با موضوع قلب و عروق

پیشنهاد سردبیر

  • گرمای هوا و راههای پیشگیری از ابتلا به بیماری های پوستی
  • عادات مضر شنیداری
  • نکاتی در مورد مواد غذایی و نگهدارنده های آنها
  • تاثیرات مختلف بالش روی سلامتی
  • غذاهای پر الیاف
  • با ترس از عود سرطان چگونه مقابله کنیم
  • اختلالات خواب افراد در میانسالی
  • 8 سبزی که از کلم کِیل سالم تر هستند
  • تصاویر دستگاه بیلی بلانکت
  • تعریق زیاد با این لباس ها
  • مرتضی پاشایی تسلی بخش مردم ایران بود
  • اطلاعات کامل درباره خشکی واژن
  • بقچه پنیری بدون خمیر مایه
  • اطلاعاتی جالب در مورد آی یو دی
  • با تغذیه مشکل تیروئید را حل کنید
  • محبوبترین ها

  • برای معالجه هموروئید یا بواسیر بهترینها از نظر طب سنتی کدامند
  • با این توصیه ها سدی در مقابل آنفولانزا بسازید
  • فشارخون و این توصیه ها
  • پنومونی و این توصیه های مهم
  • آیا علائم سینه پهلو یا پنومونی میدانید؟
  • چگونه بیماری آلزایمر را از خود دور نگه دارید؟
  • فراموشی را با این ها درمان کنید
  • سندرم پای بی قرار و روش های کاهش درد آن (بخش اول)
  • علائمی که از کار افتادن ریه را نشان می دهد
  • عواملی جانبی تاثیرگذار بر عارضه سرماخوردگی
  • آگاهی از کار و ساختار سیستم تنفسی
  • ابتلا به عارضه شبح لرزش
  • درمان افسردگی با کمک قرص های زعفران
  • در کمترین زمان بیماری سل را تشخیص دهید
  • سکته قلبی خانم های جوان را تهدید می کند
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است