گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق‌تخصصی آندوسکوپی و کولونوسکوپی
دندانپزشکی زیبایی دکتر نظری
دندانپزشکی دکتر داوود سید نظری
جراح- دندانپزشک ترمیمی،زیبایی، ایمپلنتولوژیست
دکتر شاهین کریمیان
دکتر شاهین کریمیان
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر فلاح/ساختمان پزشکان
کلینیک دندانپزشکی دکتر فلاح
دندانپزشک
دکتر علی میقانی /ساختمان پزشکان
دکتر علی میقانی
بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن
کلینیک دکتر شادآلویی/ساختمان پزشکان
کلینیک دکتر شادآلویی
متخصص ارتودنسی _ زیبایی و دندان
دکتر محمد علی بیات شهبازی/ ساختمان پزشکان
دکتر محمد علی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر فراهانی/ ساختمان پزشکان
دکتر مهدی فراهانی
متخصص جراحی
دکتر احمدی لاریجانی/ساختمان پزشکان
دکتر احمدی لاریجانی
دندان پزشک
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
دکتر مجید نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
دکتر احمدی لاریجانی/ساختمان پزشکان
دکتر احمدی لاریجانی
دندان پزشک
کلینیک جوان
کلینیک جوان
پوست، زیبایی و لیزر
دکتر مجید نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
دکتر فلاح/ساختمان پزشکان
کلینیک دندانپزشکی دکتر فلاح
دندانپزشک
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
دکتر محمد علی بیات شهبازی/ ساختمان پزشکان
دکتر محمد علی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دندانپزشکی هیراد/ساختمان پزشکان
دندانپزشکی هیراد
ارائه کلیه خدمات دندانپزشکی(ایمپلنت، لمینیت،عصب‌کشی و....)
دندانپزشکی زیبایی دکتر نظری
دندانپزشکی دکتر داوود سید نظری
جراح- دندانپزشک ترمیمی،زیبایی، ایمپلنتولوژیست
کلینیک دکتر شادآلویی/ساختمان پزشکان
کلینیک دکتر شادآلویی
متخصص ارتودنسی _ زیبایی و دندان
دکتر علی میقانی /ساختمان پزشکان
دکتر علی میقانی
بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن
دکتر فراهانی/ ساختمان پزشکان
دکتر مهدی فراهانی
متخصص جراحی
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق‌تخصصی آندوسکوپی و کولونوسکوپی
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
دکتر شاهین کریمیان
دکتر شاهین کریمیان
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر خرازی
دکتر محمدرضا خرازی
کلینیک کاشت مو و ابرو
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک

Fotolia_28279011_Subscription_XXL-1

ممکن است  برای شما هم اتفاق افتاده باشد که بین غذا نخواسته باشید آروغ بزنید که هم خودتان ناراحت شوید هم دیگران .در این بخش چند شیوه کار برای جلوگیری از آروغ زدن را بیان می کنیم .اگر  همواره دچار آروغ زدن می شوید در طی روز  شاید دچار مشکل ریفلاکس یا خدای نکرده زخم معده شده باشید در این صورت احتیاج به معالجه دارید حتما به پزشک مراجعه کنید .

 

 

 

از خوردن این مواد غذایی بپرهیزید

می‌دانیم که دست خودتان نیست و این صاعقه‌ها یک مرتبه فرود می‌آیند اما باید بدانید که بعضی از خوردنی‌ها به سختی هضم می‌شوند و باعث آروغ می‌شوند. به عنوان مثال غذاهایی که حالت اسیدیته‌ی معده و ریفلاکس را بالا می‌برند مانند گوجه‌فرنگی و مرباها باعث آروغ بیشتر می‌شوند. از این گذشته خوردن میوه بعد از غذا و همچنین نان زیاد و محصولات لبنی نیز می‌توانند باعث آروغ زدن شوند.

بهتر است حواستان باشد کدام ماده‌ی غذایی یا نوشیدنی باعث آروغتان می‌شود و تا جایی که می‌شود از مصرف آن‌ها به مدت حداقل یک ماه خودداری کنید. در این صورت اگر مشکلتان کمتر شد دستتان می‌آید که باید از مصرف چه خوردنی‌هایی بپرهیزید. کافی است که مصرف مواد غذایی آروغ‌آور را کاهش دهید و یا زمان مصرف آن‌ها را عوض کنید. مثلاً اینکه میوه را یک تا دو ساعت بعد از غذا میل کنید نه بلافاصله بعد از آن.

آرام غذا بخورید

قانون شماره‌ی یک برای پیشگیری از آروغ این است که غذا را به آرامی و با دقت بجویید و بعد قورت دهید. برای اینکه بتوانید غذا را به خوبی هضم کنید لازم است که مواد غذایی را به تکه‌های کوچک‌تر تقسیم و هر لقمه را به خوبی با بزاق آغشته کنید.

به عقیده‌ی برخی از متخصصان طب سنتی استفاده از عصاره‌های گیاهی که ضداسپاسم هستند باعث شل شدن روده‌ها شده و به این ترتیب امکان بالا آمدن

هوا و آروغ را هم کاهش می‌دهند. می‌توانید به عصاره‌ی گیاهی رزماری اعتماد کنید

اگر غذا را به خوبی نجویید معده به زحمت می‌افتد و بیشتر از خود، کار می‌کشد. یعنی اینکه مجبور است جنب و جوش بیشتری داشته باشد تا وظیفه‌ی خود را انجام دهد این مسئله هم باعث افزایش ریفلاکس معده و آروغ بیشتر می‌شود. علاوه بر این زمانی که تند غذا می‌خورید هوای بیشتری می‌بلعید و همین مسئله هم مشکل را تشدید می‌کند.

در نهایت اینکه اگر سرپا یا در حال کارهای دیگری مانند تماشای تلویزیون غذا بخورید، مغز درگیر می‌شود و نمی‌تواند به موقع دستورات لازم برای گوارش و هضم بهتر غذا را صادر کند. توصیه می‌کنیم در آرامش و با تمرکز غذا بخورید و لقمه‌هایتان را به خوبی بجویید.

گیاهان را دریابید

در گیاه‌درمانی، مصرف بادرنجبویه معمولاً یکی از روش‌های اصلی برای مقابله با آروغ و کاهش مشکلات گوارشی است. این گیاه ضد اسپاسم است و انقباض عضلات و گاز معده را کاهش می‌دهد. از این گذشته این گیاه می‌تواند برای مقابله با استرس نیز موثر عمل کند. توجه داشته باشید که گیاه بادرنجبویه به صورت کپسول یا عصاره‌ی مایع در داروخانه‌ها و عطاری‌ها هم به فروش می‌رسند.

توصیه می‌کنیم که به مدت 10 تا 15 روز، ده دقیقه قبل از غذا یک عدد کپسول یا یک قاشق چای‌خوری عصاره را با یک لیوان آب میل کنید. می‌توانید این دوره را یک ماه هم ادامه دهید.

آدامس بی آدامس

زمانی که آدامس می‌جوید به ویژه به خاطر اینکه دهان باز می‌ماند هوای زیادی می‌بلعید. این هوای زیاد هم به طور طبیعی در لوله‌ی گوارش بالا می‌آید و از راه دهان تخلیه می‌شود. یعنی همان آروغ مزاحم. علاوه بر اینشیرین‌کننده‌های مصنوعی موجود در آدامس‌های بدون قند نیز باعث تخمیر و تولید گاز زیاد در معده می‌شوند که تخلیه‌ی آن صدای ناهنجار آروغ را تولید خواهد کرد.

عصاره‌های گیاهی را دریابید

به عقیده‌ی برخی از متخصصان طب سنتی استفاده از عصاره‌های گیاهی که ضداسپاسم هستند باعث شل شدن روده‌ها شده و به این ترتیب امکان بالا آمدن هوا و آروغ را هم کاهش می‌دهند. می‌توانید به عصاره‌ی گیاهی رزماری اعتماد کنید. بعد از غذا یک قطره از این عصاره‌ی گیاهی را با یک قاشق چای‌خوری عسل مخلوط کرده و میل کنید.

مصرف نوشیدنی‌های گازدار را محدود کنید

نوشیدنی‌های گازدار دی اکسید کربن را وارد معده می‌کنند که از قبل حاوی هوا و گاز است. توصیه می‌کنیم مصرفنوشابه‌ها و آب‌های گازدار را محدود یا کلاً قطع کنید.

اگر غذا را به خوبی نجویید معده به زحمت می‌افتد و بیشتر از خود، کار می‌کشد.

یعنی اینکه مجبور است جنب و جوش بیشتری داشته باشد تا وظیفه‌ی خود را انجام دهد این مسئله هم باعث افزایش ریفلاکس معده و آروغ بیشتر می‌شود

 

استرس‌هایتان را کنترل کنید

برای خیلی از ما استرس و فشارهای روحی باعث بروز مشکلات گوارشی مانند نفخ، آروغ و غیره می‌شود. البته این مسئله چندان عجیب هم نیست به خاطر اینکه ترشحات و عضلات معده از طریق مغز کنترل می‌شوند. استرس و فشارهای روحی روانی نیز در عملکرد مغز اختلال ایجاد می‌کنند. این می‌شود که نه تنها معده‌تان بلکه همه‌ی ارگان‌های بدنتان ساز مخالف می‌زنند. برای همین لازم است استرس‌هایتان را کاهش دهید. از یوگا، مدیتیشن، ورزش و به ویژه دعا غافل نشوید. توجه داشته باشید که مصرف مکمل منیزیم هم می‌تواند اثرات منفی استرستان را کاهش دهد و هم اینکه به تسکین بلع هوا کمک کند.

 

 

5 1000
ارسال شده در 7 اسفند 1392 توسط با موضوع پزشکی
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام) است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی