Want Positive Dreams?  There May Be A Drink For That.  (PRNewsFoto/California Milk Processor Board)

داشتن یک خواب راحت می تواند زمینه ساز داشتن یک روز فوق العاده باشد. خواب تاثیر زیادی بر روند زندگی فرد در طول روز دارد. کسانی که خواب کافی و یا مناسب و با آرامش ندارند با مشکل زیادی مواجه خواهند شد. از این رو داشتن یک خواب راحت از ضروری ترین نیاز های یک فرد است.

محققان به این نتیجه رسیدند که خوردن چیزبرگر، شکلات تلخ، ادویه تند و گوشت قرمز در پایان شب می‌تواند اختلالات خواب را باعث شود.

 خواب آرام در هنگام شب از مهم‌ترین اتفاقاتی محسوب می‌شود که شما را برای یک روز پرمشغله آماده می‌کند. ولی چطور می‌توان داشتن یک خواب آرام را در هنگام شب تضمین کرد؟

توجه داشته باشید بین خواب آرام شبانه و خواب نه‌چندان عمیق کوتاه تفاوت فراوان وجود دارد. مطالعات علمی نشان داده است که نداشتن خواب آرام و عمیق می‌تواند افزایش وزن، فشار خون بالا و در نهایت بروز بیماری‌های قلبی را باعث شود.

در مجموع خواب آرام شبانه که چندان مهم به نظر نمی‌رسد، می‌تواند روی بخش‌های مختلف زندگی انسان تاثیر بگذارد و اگر می‌خواهید چنین خوابی را تجربه کنید، بهتر از پیش از خوابیدن چهار خوراکی زیر را نخورید:

چیزبرگر

چیزبرگر یکی از محبوب‌ترین ساندویچ‌ها در سراسر جهان محسوب می‌شود و با این وجود می‌تواند روی کیفیت خواب تاثیر عمیق برجا بگذارد. چربی‌های موجود در چیزبرگر معده را تحریک می‌کنند تا اسید بیشتری ترشح کند. این اتفاق سوزش معده را به دنبال دارد

شکلات تلخ

علاقمندان به خوراکی‌های شیرین توجه داشته باشند که شکلات تلخ می‌تواند باعث ایجاد اختلال در خواب شود. شکلات تلخ حجم قابل ملاحظه‌ای از کافئین را در خود جا داده است و به طور دقیق‌تر می‌توان گفت یک مربع کوچک از این نوع شکلات 20 میلی‌گرم کافئین را شامل می‌شود. این حجم از کافئین می‌تواند افزایش ضربان قلب و ناآرامی را باعث شود

ادویه تند

محققان استرالیایی در بررسی جدید خود متوجه شدند افراد جوانی که در پایان شب سس فلفلی و خردل را همراه با غذای خود میل می‌کنند، نسبت به دیگر افراد هنگام خوابیدن اختلالات بیشتری را پیش‌ روی خود می‌بینند. این افراد نمی‌توانند خواب عمیق را تجربه کنند و مطالعه جدید نشان داده است که ادویه‌های تند سوزش قلب را نیز در آنها باعث می‌شود

گوشت قرمز یا پروتئین

گوشت قرمز حجم قابل ملاحظه‌ای از پروتئین را شامل می‌شود و توجه داشته باشید هر نوع از پروتئین که مصرف می کنیم می‌تواند سیستم گوارشی ما را به شدت درگیر کند. پروتئین‌ها در 50 درصد موارد زمانی که خواب هستیم باعث می‌شوند معده ما همچنان درگیر باشد. بنابراین توصیه می‌شود پایان شب پروتئین مصرف نشود

ارسال شده در 11 مهر 1395 توسط آقای جوانبخت با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • به روش زیگ زاگ حجم بدن را افزایش دهید
  • نیاز به پیوند کلیه با این عوامل
  • آیا پنیر سردرد می آورد
  • تکنیک کاهش وزن بدون بازگشت توسط دکتر تغذیه
  • خوراک بلغور و اسفناج
  • خونریزی مغزی و فلج نوزاد با گرما
  • ساق پا را بفشارید تا از لخته شدن خون جلوگیری کنید
  • پیامدهای ناشی از برونشیت
  • معرفی برخی وسایل آسیب زننده به سلامت در خانه
  • سلامتی و طول عمر با پیشگیری از ابتلا به سرطان
  • بدون قرص و دارو ، افسردگی را از بین ببرید
  • افراط در مصرف مکمل آهن
  • پولیپ روده – ​​علل، علائم و اطلاعات
  • علت لاغری در سن بلوغ
  • دلیل انجام آنژیوگرافی فلورسئین
  • محبوبترین ها

  • داروهای ضد حساسیت چشم Antiallergy medication
  • نقطه های نورانی و آزمایش میدان بینایی
  • حرکت منحصر به بینایی
  • فرد نابینا با کاشت پروتز بینا شد
  • اطلاعات جالب و مهم در مورد انواع لنزها
  • بررسی و یافته های تشخیصی گلوکوم
  • نکات مهم پس از عمل افتادگی پلک
  • خطر مالیدن چشم ها برای بینایی
  • مبتلا شدن به نزدیک بینی در اثر کار با کامپیوتر
  • دانه های چربی اطراف چشم
  • چرا چشم کم می بیند یا نمی بیند
  • اطلاعات کامل درباره بیماری چشمی گلوکوم
  • با معاینه چشمانتان بیماری های خود را تشخیص دهید
  • چشم خود را از خشکی در امان نگه دارید
  • تاثیر عوامل ژنتیکی در بینایی افراد
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است