13950709000030_photol

 

خواب و استراحت آسوده همواره یکی از سوالات ذهنی افراد است که بتوانند با استراحت و خوابی خوش فعالیت روزانه خود را سر بگیرند و نشاط و سر حالی خود را حفظ نمایند با تناول نکردن این خوراکی ها می توان به خوابی خوش و آسوده دست پیدا کرد.

محققان به این نتیجه رسیدند که خوردن چیزبرگر، شکلات تلخ، ادویه تند و گوشت قرمز در پایان شب می‌تواند اختلالات خواب را باعث شود.

خواب آرام در هنگام شب از مهم‌ترین اتفاقاتی محسوب می‌شود که شما را برای یک روز پرمشغله آماده می‌کند. ولی چطور می‌توان داشتن یک خواب آرام را در هنگام شب تضمین کرد؟

توجه داشته باشید بین خواب آرام شبانه و خواب نه‌چندان عمیق کوتاه تفاوت فراوان وجود دارد. مطالعات علمی نشان داده است که نداشتن خواب آرام و عمیق می‌تواند افزایش وزن، فشار خون بالا و در نهایت بروز بیماری‌های قلبی را باعث شود.

در مجموع خواب آرام شبانه که چندان مهم به نظر نمی‌رسد، می‌تواند روی بخش‌های مختلف زندگی انسان تاثیر بگذارد و اگر می‌خواهید چنین خوابی را تجربه کنید، بهتر از پیش از خوابیدن پنج غذا زیر را نخورید:

چیزبرگر

چیزبرگر یکی از محبوب‌ترین ساندویچ‌ها در سراسر جهان محسوب می‌شود و با این وجود می‌تواند روی کیفیت خواب تاثیر عمیق برجا بگذارد. چربی‌های موجود در چیزبرگر معده را تحریک می‌کنند تا اسید بیشتری ترشح کند. این اتفاق سوزش معده را به دنبال دارد

شکلات تلخ

علاقمندان به خوراکی‌های شیرین توجه داشته باشند که شکلات تلخ می‌تواند باعث ایجاد اختلال در خواب شود. شکلات تلخ حجم قابل ملاحظه‌ای از کافئین را در خود جا داده است و به طور دقیق‌تر می‌توان گفت یک مربع کوچک از این نوع شکلات 20 میلی‌گرم کافئین را شامل می‌شود. این حجم از کافئین می‌تواند افزایش ضربان قلب و ناآرامی را باعث شود

ادویه تند

محققان استرالیایی در بررسی جدید خود متوجه شدند افراد جوانی که در پایان شب سس فلفلی و خردل را همراه با غذای خود میل می‌کنند، نسبت به دیگر افراد هنگام خوابیدن اختلالات بیشتری را پیش‌ روی خود می‌بینند. این افراد نمی‌توانند خواب عمیق را تجربه کنند و مطالعه جدید نشان داده است که ادویه‌های تند سوزش قلب را نیز در آنها باعث می‌شود

گوشت قرمز یا پروتئین

گوشت قرمز حجم قابل ملاحظه‌ای از پروتئین را شامل می‌شود و توجه داشته باشید هر نوع از پروتئین که مصرف می کنیم می‌تواند سیستم گوارشی ما را به شدت درگیر کند. پروتئین‌ها در 50 درصد موارد زمانی که خواب هستیم باعث می‌شوند معده ما همچنان درگیر باشد. بنابراین توصیه می‌شود پایان شب پروتئین مصرف نشود

منبع:فارس

ارسال شده در 10 مهر 1395 توسط آقای توکلی با موضوع پزشکی

پیشنهاد سردبیر

  • بروز درد دندان با عصبی شدن
  • با مصرف این خوراکی ها به عمری دراز دست یابید
  • عفونت پارونیشیای – حاد – علائم و درمان
  • اگر میخواهید کراتینه مو بکنید این مطالب را بخوانید
  • تعیین مقدار انرژی مواد غذایی با اسکنر مخصوص
  • روند رشد مغز نوزاد با والدین معتاد
  • برای کودکان زیر 12 ماه چه اسباب بازی بخریم
  • ویتامین A را در صبحانه تان جای دهید
  • روش های از بین بردن کک ها
  • در ثبت گزارش پرستاری مهمترین نکات را بدانید
  • تکنیکهایی برای بدست آوردن انرژی مجدد پس از ورزش
  • واقعیت‌هایی درباره عفونت کلیه
  • هرآنچه درمورد پروبیوتیک ها باید بدانید
  • حساسیت غذایی در اطفال از طریق مدارس
  • طلاق و بررسی های مهم قبل از آن
  • محبوبترین ها

  • ترفندهای جلب مشتری
  • رفت و آمد همسر با آشنایان
  • گلچینی از مهمترین خواسته های زنان از مردان
  • علت ابتلا به اختلال سلوک
  • آینده ازدواج
  • 6 نکته برای از دست دادن وزن از طریق تجسم خلاق
  • تخریب کنندگان احساسات فردی
  • تخریب روحیه با فیس بوک
  • پیامدهای مضر حضور کاربران در فضای مجازی
  • تشخیص افتراقی بی اشتهایی عصبی
  • در زمینه تربیت بچه کدامیک از والدین بهترند؟
  • نکاتی که قبل از انتخاب روانشناس باید بدانید
  • چگونه زنی را از عشقتان لبریز کنید
  • اثرات هیپنوتیزم روی بدن
  • کم کردن استرس با این مواد
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است